karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zaterdag 14 januari 2017

24 december tot ... januari 2017 happy newyear

24 december zaterdag
Ik was zo slim geweest om net als all ooit eerder een bestelling bij de plus online te hebben gedaan,en het zou binnen komen tussen 10:00 en 12 :00 ,dus bij mij geen stress ,ik ging alvast opruimen en alle recepten uitprinten en kijken of ik inderdaad wel alles had.Ger ging voor mij een cadeau halen,ik werd al nieuwsgierig .
Duurde best wel lang en ik moest naar achteren tot ik seintje kreeg,en daarna was hij zelf lang weg.............naderhand weet ik waarom

Had te weinig slagroom voor de slagroom taart dus Ger liep even op en neer naar de Plus...

Daarna zelf ham preisalade en eiersalade maken,ook de indische gehaktballetjes heb ik alvast gemaakt.

NOu tegen 16:15 was ik met de voorbereidingen klaar,en even zitten pff ..
Terry kwam tegen half zes en nadat ze was opgefrist gingen we gourmetten..

Tegen half acht waren we al klaar en begonnen we met de cadeaus,Ger vond mijn selectie gekochte  cd's voor hem mooi .

Voor Wesly had ik een koffiezetapparaat met thermoskan en vloerkleedje en voor playstation 3 war of duty  in special edition ,wat hij volgens jasper nog graag wilde..voor Terry mooie kapstok voor kleine en waxinelichtje van riviera maison en wish parfum en kookshort met haar naam erop en bol.com waardebon..

Ik had van Terry een snoeptaart en dove reispakket en setje lekker ruikende bodylotion etc..
Van Ger kreeg ik eerst een cadeau met een brief erop,
met het voorlezen moest ik af en toe stoppen en rolde de tranen over mijn wangen,mijn schatje die dit allemaal voor mij heeft gedaan,ooh daarom was je zo lang achter.....heel mooi gedicht super.

het cadeau was groot kussen met een eekhoorn erop (voor op de stoel natuurlijk ,maar wist ik toen nog niet ),daarna een dik boek en toen kwam op het laatst het grote cadeau een schommelstoel........whow al jaren heb ik het erover al toen we in de tarwe woonde en nu heeft hij er gewoon eentje gekocht super voor onder het afdak........geweldig.

Ik had zelf niet gedacht dat ik dat kon zei hij,maar ik wilde niet weer met parfum of een sieraad of zo aankomen,ik wilde iets aparts verzinnen (net zoals ik dat altijd doe...) Nou schat het is je gelukt super!!!

Ik zeg tegen de jongens ,Hij ka het wel ,het heeft alleen  30 jaar geduurd hahahahahaha allemaal lachen natuurlijk .....
Kijk eens hoe lekker ik  hier kan zitten........




Daarna samen nog gezellig gebuurt en film gekeken..
Nou op naar drukke kookdag vandaag voor mij..

Zondag 25 december

We hebben eerst allebei onze medicijndoos gevuld .
Ik ga dadelijk beginnen met de slagroom taart met vers fruit ,en de stoofperen...


Om twaalf uur kwam Wesley thuis van papa,terry heeft hem omgekleed in zijn kerst outfit. Knapperd





                                                wat een zooi tijdens de bereiding van taart en stoofpeertjes,alles vers en daarna opgeruimd,maar daarna was de puinzooi nog erger hahahaha
ik was pas tegen twee uur ongeveer klaar ermee,dus best lang bezig geweest met de taart want ik ws om elf uur begonnen.
Daarna kwamen de gasten dus meteen door naar koffie met het gebak...
en zelf gemaakt alles vers erin...................




Ik had het de hele dag druk mee .........
want tegen drie uur begon ik met de soep ,en aangezien ik alles vers bereide deze dag,was het na de soep eten ,meteen beginnen aan alle gerechtjes,pfff iedereen wilde wel helpen,maar ik wil dan geen hulp wil dan alles liefste zelf doen.
ik doe het met liefde en plezier,ook al weet ik dat het zo opgegeten is en dan een berg afwas overblijft..
Het was een hele uitdaging en ik maakte de zalmsalade maar niet omdat alleen wes en ik dat waarschijnlijk gingen eten,ik had genoeg te schillen 1 kilo aardappelen voor verse frietjes en 750 gram voor de eigen gemaakte aardappelgratin (die toch te lang in de oven moest blijven met de witlof en de krielaardappeltjes,want moest ook nog bij de bloemkool en brocoli sausje maken en bij de vis...pfui dat valt niet mee met maar 4 pitjes dat kan ik je zeggen heb dus ook eigenlijk misschien niet van alles een foto,maar de spruitjes op aparte wijze en italiaanse witlof viel heel erg goed in de smaak en de stoofpeertjes waren ook perfect al zeg ik het zelf..

Dus ik heb hier de foto's

Preisoep met gehaktballetjes ,lichte soep niet teveel vermicelli..en vers uiteraard.




de heerlijke gewokte spruitjes met spekjes en paprika

de vis   


   
                              alles moet even warm blijven ..........pitjes te weinig
                                           de stoofpeertjes

de tafel wordt vol gezet...





Maandag 26 december
lekker rustig aan vandaag,even met de kleine wezen wandelen,maar die is ook pas ziek geweest,samen met opa wippen.


dus rustig aan, maar ik had de hele dag al zo'n buikpijn,savonds kwam het er dus uit,overgeven en daarna ook diarree...

tot donderdag ziek geweest en natuurlijk best slapjes......
Ger had woensdag vrij gepakt om op de kleine te letten,want ik kon echt niks doen was meteen zo moe en slap en nog niet fit ble...........

enigste voordeel is dan weer dat je natuurlijk afvalt ik woog nog maar 81,5 kilo das dan mooi,maar ik woog voor de buikgriep zon 83 dus zal ik wel naar terug gaan........(en inderdaad vandaag 3 januari weeg ik weer zon 83 kilo)

Woensdag 28 december

Omdat ik tegen onze Wes had gezegd geen cadeau kopen,maar bedoelde niks meer voor zichzelf had hij alsnog voor ons een cadeau gekocht voor ger een bol.com bon,en een cd van rolling stones in cuba.
En ikke een mooie doos met shampoo etc van Rituals.
Voor kleine Wesley had hij een hele mooi mercedes gehaald....

en die vind dat in het begin maar eng ,omdat de auto uit zichzelf ging rijden,is namelijk ook op afstandsbediening.
inmidels gaat hij erin zitten en zet hij muziek aan en toetert hij,maar rijden vindt hij nog te eng,hij is dan bamg (bang)
Kleine heeft weer koorts ontdek ik savonds ,hij voelde de hele dag al warm aan,dus zetpil gezet..




Donderdag 29 december proberen wat te gaan eten buiten een geroosterde boterham.........Dus de verse zalm salade samen met Wes gaan maken met kikkererwten etc.........maar achteraf was de citroen erin niet zo fijn voor mijn pas herstelde maag,dus later nogmaals opnieuw keertje maken,smaak op zich was heerlijk...
kleine heeft nog steeds hoge koorts en eet niks,dus weer ziek!
Maar weer zetpil...



Heb me vast afgemeld voor de kaartavond bij de brandweer morgen,wil nog eerst beter herstellen en zaterdag fit zijn..


30 december vrijdag
Terry belde mij hel vroeg al,hij heeft 38,2 ,hij mag tot 38,5 bij kinderopvang waar hij vrijdags nar toe gaat,als hoger wordt bellen ze mij op,maar ik zeg,laat hem maar thuis,is best hoog voor uur of zeven smorgens..
Daarna is hij dan ook over de 40 geweest die dag,maar zetpillen doen wonderen..
Alhoewel het eigenlijk niet goed is om de koorts een natuurlijke afweermechanisme af te remmen,maar ik ben als de dood voor een koortsstuip.

Dus vanmorgen voor de kleine en mij om aan te sterken een lekkere smoothie gemaakt,vers fruit erin en ijsklontjes en melk hmmmm
vooral omas glas is veel lekkerder..

Zaterdag 31 december 

Weer vroeg op om zeven uur binnen zijn ,terry moet om 8 uur werken tot 17:00
Dus weer vroeg op,en soms dat gejengel,van een kind wat niet lekker in zijn vel zit door zijn ziek zijn,nog koorts dus ........
Ger heeft brood etc gehaald...
Terry appte dat ze oliebollen had gekocht..
Dus toen ze thuiskwam stond de tafel volgeladen met lekkers en konden we aan oudejaars avond beginnen.
Kleine sliep de hele dag al slecht,en wilde s avonds ook niet echt slapen,weer even beneden geweest,waren ook harde knallen,daarna tegen tien uur sliep hij eindelijk en pas tegen 1 uur weer wakker en dus door knallen heen geslapen...
Terry wilde foto van ons drieën maken,terwijl de kleine van te weinig slaap en ziek zijn er natuurlijk niet op zijn mooist uitziet..
En omdat de jugd altijd zo hun mond tuit ,doe ik maar eens mee ...
Na twaalf uur naar buiten de buren en alex en renske happy new year gewenst,verder was het dood in de straat...
Ger pakte meteen zijn fiets,dus ik moest nog vlug worden ook,nu al dacht ik!!
Ze zijn nog hevig vuurwerk aan het afstoken,gelukkig op de santheuvel niet veel te doen,maar vlakbij Theo en Anneloes wel erg,en Ger fiets er zo langs af.
Veilig komen we aan en schudden iedereen de hand,er waren er veel van de meuterklup.........tot 4 uur toch nog volgehouden het was gezellig .
Vergeten de hele avond om foto's te maken........helaas





Zondag 1 januari 
Pffffff en dan wordt je gewoon om 9 uur wakker en kan je niet meer slapen.dan denk ik pff ik ben bekaf ik heb pas ongeveer 5 uur geslapen,maar tegen elf uur toch maar opgestaan .
Dan maar straks ergens een dutje doen....
Tegen tweeën naar Ger zijn ouders met zijn allen...
en tegen half vijf naar huis,waar de kids ons trakteerde op friet...
Bekaf daarna naar achter op de bank en toch maar even een dutje doen........
Om daarna nog maar een film the lone ranger gekeken te hebben...
Maar vannacht sliep ik laat in,en werd weer wakker ,pijn overal maar rechter schouder en elleboog binnenkant en dan zo naar voorkant van onderarm pijn scheuten en mijn rug precies die plek die ik toen meteen voelde bij de pijnpoli...
Maar toch als ik zo overzie,niks nieuws.
Ik slik tenslotte ook bijna geen prednison meer en ik slik de helft minder aan morfine...












----------------------------------------------------------2017---------------------------------------------------------





Vanaf dit jaar heb ik besloten om iets minder te gaan schrijven, ik schrijf alleen nog maar over mijn gezondheid en wat daarbij hoort............
wel plaats ik nog foto's  van vakanties en de kleine die ik jullie niet wil ontnemen.
Dinsdag 3 januari
Bij huisarts geweest voor mijn heup en schouder, foto moeten laten maken van heup,
ze belde daarna meteen op, mijn heup is de kom of kop afgesleten en veroorzaakt die pijn in mijn lies, beste eerst fysio.
Mijn schouder moet ik toch voor naar orthopeed, omdat ik al zolang ermee lopen vorig jaar al spuit in dat ac gewricht is gezeten omdat het er eigenlijk niet goed uitzag toen, versleten en ontstekingen.
Kleine heeft verwijzing gekregen voor kno arts en logopedie.
Volgende week dinsdag moeten we allebei in het ziekenhuis zijn ..

Woensdag 4 januari
Oma (moeder van de vader ) kwam Wesley ophalen voor 2 uurtjes , nichtje uit Australië was daar, zie op de foto links..

Zaterdag 7 januari gaf Chris in de Mona een feest omdat hij abraham is geworden (nou ja dinsdags pas).
Het had gesneeuwd en gedooid en daarna vroor het dus het was super glad...



Ik moet zeggen ik heb heerlijk kunnen dansen, was op een gegeven moment wel moe, maar ja opbouwen ben ik nog steeds mee bezig en het gaat goed..

Maandag 9 januari
Ik krijg een appje van een lotgenoot van me.


Pff en ik sta weer met beide voeten op de grond, ik voelde me onoverwinnelijk, maar het kan zomaar ineens veranderen, wakker blijven Karin...
We appen nog even ik ben toch wel geschrokken, ze slikt hetzelfde medicijn als ik , maar een maand korter als mij.........
maar goed iedereen is anders denk ik snachts.......
Ger heeft een cafekuipje voor zijn motor besteld, had ik gezocht voor hem...
en ik een nieuw contactslot voor mijn motor........







Dinsdag 10 januari
Er stond ons een lange dag ziekenhuisbezoek te wachten, want we moesten om 13:00 met kleine Wesley bij de KNO arts zijn ,en Terry moest foto van haar heupen laten maken (ze heeft last van haar lies en heup net als ik ,maar ze heeft vroeger heupdysplasie en ziekte van Perthes gehad)en ik moest röntgenfoto schouder en naar de orthopeed voor mijn rechter schouder tien over half vier.......

Bij de kno arts constateerde hij dat Wesley inderdaad vocht in zijn oren heeft,en hij moet dus operatie (kleine) om buisjes in te laten zetten, nu hoort hij niet zo goed dus.
Dus we moesten naar het opname bureau.
En dat duurde wel even ,ondertussen ging ik met Wesley in de wachtkamer van de kinderarts zitten, want hier was genoeg speelgoed.
Kwam Jose uit een kamer waar hun nu de telefooncentrale hebben, ook toevallig toch he...

Daarna was het inmiddels dus al kwart voor drie, dus naar kelder en om de beurt foto's laten maken.
Terry is daarna even het centrum in gelopen met Wesley, want die had nu nog niet geslapen en onderweg viel hij in slaap zei ze,ik in de wachtkamer van de orthopedie waar het druk was Carolien van het spitje was er ook, dus hebben even gebuurt.
Ik was aan de beurt en voordat de dokter kwam ,maakte ik vlug een foto van de röntgenfoto, maar de kleine heeft mijn gsm in zijn handen gehad om naar een filmpje te kijken tijdens het wachten, en de lens was smerig dus wazige foto helaas..

De orthopeed voelde ook aan mijn schouder waar je voelt en hoort dat er pezen of spieren knoeken, hij zei een operatie aan schouder is zwaar en revalideren ,maar dan haal ik alles los van elkaar en dan halen we een stukje bot van dat ac gewricht af wat nu overal tegenaan komt door de slijtage,
Subarcomiale decompressie en resectie van het Ac gewricht heet die operatie..
Maar eerst nogmaals een spuit onder echogeleiding door radioloog ,ja graag en dan komt u over 6 weken terug, ik was in mijn hoofd al aan het tellen, en ik zeg, maar dan begint het motorseizoen.......
Hij keek me vreemd aan,het mag ook ietsje later, hij snapte niet wat ik bedoelde volgens mij..!!
Bij de secretaresse afspraak inplannen, maar 7 maart op schouderpoli kan ik niet dan moet ik al naar Maastricht ,dan wordt de volgende schouderpoli 21 maart ,prima zeg ik.

Zo naar huis rijden, Terry is al met Wesley in de auto, en om half vijf komen we thuis aan.....

Ik heb daarna uiteraard die operatie opgezocht, maar je mag dan echt tijdje niet veel met die schouder, pfffff
echt niet dat ik daar zin in heb, als de pijn nog erger wordt, ga ik voorlopig maar gewoon weer meer morfine innemen, want ik heb er echt geen zin in ,ik moet op de kleine passen en wil motorrijden, want wie zegt mij hoe lang ik nog alles kan doen??
En dan kan en mag je tijdje echt niks, gvd ben gewoon zo blij dat alles weer wat beter gaat, maar die rot gewrichten van mij..
Ach ja vorige keer hielp die spuit ook zon drie maanden, dus misschien nu ook wel, moeten ze maar gewoon in april of mei nogmaals zon spuit doen.........en dan in september zie ik wel weer verder.

woensdag 11 januari
Ik heb weer contact gehad met mijn lotgenoot, ze heeft petscan gehad en gelukkig buiten die ene plek in de long verder niks te zien.
Nu krijgt ze morgen een bronchoscopie omdat ze weefsel moeten hebben om de juiste mutatie nu te kunnen bepalen en van daaruit de juiste behandeling..
waaronder misschien ook een mridan behandeling (had er nog nooit van gehoord),
mri bestaling is dat ..

Nou wens haar heel erg veel sterkte de komende tijd en dat ze ondanks alles toch nog een fijne vakantie met haar dochter heeft...(ze leest mijn blog ook)

donderdag 12 januari

ze appt me weer bronchoscopie niet gelukt, geen weefsel binnen bereik,31 januari nu een punctie na haar vakantie, punctie geeft wel meer risico, en je mag daarna tijdje niet vliegen..
Ik heb mezelf gewogen, en jawel weer minder...
Ik doe iedere dag oefeningen en probeer vaak te lopen.
Komt natuurlijk ook omdat de prednison eindelijk steeds minder wordt..yeihaaaaaaa
motorbroek past alweer nog klein beetje te strak....
Ik kom van 88,9 kilo af


vrijdag 13 januari
sneeuw weer, ik ben daarna heerlijk wezen lunchen bij Anita ..
zo ik heb inmiddels vandaag .


zaterdag 14 januari toch maar eindelijk comunicatieset gekocht voor onze motorvakantie...
en wel deze set ,heb lang onderzocht ,en met Henk van Helga erover gebuurt......
Maar ik zag door de bomen het bos niet meer.....
En deze kon ik bij RAD ruim 120 goed koper krijgen als dat ze er overal voor vragen!!

Nou ik ga ermee stoppen, volgende week krijg ik spuit in mijn schouder, hopelijk werkt hij goed..
Na 4 dagen  Lissabon  zo ergens  na mijn verjaardag 4 februari post ik weer........
Hopelijk niks vergeten, ja dat filmpje van Eugene en dochter die in sneeuw engel doen en dan in water duiken lachen en cool.............en gedurfd goed gedaan, maar ik liever niet hihihhihi
toedeloee...













Geen opmerkingen: