karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

vrijdag 2 december 2016

14 november tot 1 december 2016


Dinsdag 15 november
Wesley had zijn schoentje gezet ,


Ik had Rocky al binnen gelaten en die had natuurlijk al de snoepjes ontdekt en opgegeten,dus heeft Terry vlug nieuwe neergelegd hihihihi
Om elf uur  sporten bij 55+ les ,samen met Jeanny,
savonds kaarten bij Jeanny,
en Anita was veel geld kwijt,jeanny en ik beetje..

woensdag 16 november
Op Wesley letten hele dag.
Terry is ziek,dus ze kwam na twaalf uur naar huis..
Ik had twee brieven van UMC+ maastricht,eentje om afspraak te verzetten en waarschijnlijk doordat ik nu op die dinsdag de ct-scan met contrast heb,en ik krijg gelukkig alles tegelijk....hoef ik niet 2 keer apart te gaan naar de Rontgen..
Want ze doen nu,longen en lever dus eigenlijk alles vanaf sleutelbeen tot onderkant lever (buik) en schedel,wil zeggen zowel bot als hersenen...


Ben daarna met kleine even naar Jumbo gegaan..
sharon kwam savonds onze haren knippen..
Lekker op de bank..

donderdag 17 november
terry wordt vandaag 26 ,
ze is nog steeds ziek,
vanavond komen alleen oma en opa en der tantes en japie en haar vriendin desiree even.......
Ger appte dat hij wel weer duiven wil.........
en dan in de voliere met wat kippen...........
Hmm in het voorjaar dan,nu is er een ophokplicht...
Ik heb liever zangvogels maar ja.......



vrijdag 18 november
S Middags naar Brenda ,altijd fijn om weer bij haar te zijn,want ook al kletsen we veel ,ik kom er altijd heel ontspannen van af...
Ze kletst trouwens alleen bij mij zoveel,
omdat ik dat fijn vind hoor,dus bij andere mensen is ze gewoon stil hahahahaha..

Mathilde en ad zouden vanavond komen,weekendje weg uitzoeken en daarna the voice kijken,maar ze komen niet ,mathilde is ziek..
Zijn er ook veel ziek hoor.
Wij hebben gelukkig alleen wat neusverkouden en keelpijn..
Vanacht werd ik wakker van de pijn aan mijn onderbenen,en die schouder is ook echt weer aan het irriteren.
Mijn ellebogen en knieen doen ook weer mee,mijn heupen vooral lies is de laatste week beetje minder gelukkig..
Maar goed kon niet meer slapen dus dan maar weer op gsm neuzen.......



zaterdag 19 november
2 m2 hout laten bezorgen,dus we kunnen weer vooruit,hopelijk paar maanden..


S Avonds haden we via social deal 2 voucher bij jong java en hebben dus heerlijk indonesisch gegeten.
Daarna een film gekeken.

Zondag 20 november
Slecht geslapen en om 7 uur wakker met erge hoofdpijn weer rechtsboven mijn oog...mijn medicatie en 2 paracetemols tegen half acht maar ingenomen,want ik kan er niet meer van slapen..
Bij inslapen ook weer gewoon pijn in bijna alle gewrichten en als ik mijn arm iets te gebogen houd,want zo slaap ik nou eenmaal,dan is meteen mijn hand en vingers verdoofd....
Om half tien maar eruit,want de hoofdpijn gaat niet weg...
Even binnen geken naar Wesley we hadden play doh klei in zijn schoentjes gedaan..
Daarna lekker gekookte eieren gegeten..
Omstreeks half twaalf nog maar 2 paracetemols genomen.
Het komt dichterbij dat we naar rockconcert gaan,en ik heb eerlijk gezegd zo geen zin,vooral als ik de line -up bekijk en zie dat het pas om half elf is afgelopen.......pffffff das lang,dat houd ik niet vol....
Ik zeg ik ga niet mee,want veel te lang en met deze hoofdpijn....
Het k..tige is dat als ik me prima voel ik altijd overal zin in heb,en nu ik toch beter weer dingen kan,overschat ik mezelf dan toch weer steeds.......
Vandaar dat ik na de 2 e motorvakantie dag (oostenrijk) alles minimaal 2 nachten boek...(heb geboekt)...
Anneloes brengt ze erheen,en ik haal ze vanavond op..
Nu dus maar op internet hier schrijven..

Maandag 21 november
Ik let op wesley maar hij blijft na zijn kort dutje huilen,hij is niet fit,ik ho u hem thuis van de creche..........

dinsdag 22 november
terry appt me of ik zo naar haar wil komen,ik zeg nog ik lees eerst even de krant uit,kom ik binnen zegt ze,stelt Wesley zich aan,of is het echt ?/
Hij ademt heel zwaar hoorbaar piepend en zagend ,gerhum ik zie zijn neusvleugels op en neer gaan en zijn buikje,dit is niet goed zeg ik ,met sped huisartst bellen,maakt niet uit welke we terecht kunnen,dus hup ik vlug nog effe douche en  in de auto naar huisarts,hij krijgt pufjes salbutamol mee,maar als hij die 4 heeft gehad en we vinden niet een erge verbetering dan bellen en terugkomen..

Ik app met Monique,dat ik nog twijfel of mijn op de koffie bezoekje kan doorgaan,we horen het wel appt ze terug...

Terry belt s middags de huisarts terug ,want hij is maar licht verbetert,ik ga zelf eerst nog naar ziekenhuis naar pijnpoli op controle,ik zeg dat ik alle pijn nu goed kan handelen en hun hulp voorlopig niet meer nodig heb en rijd vlug naar huis.

Zo ademde Wesley,was al wat beter als voor de 4 pufjes...




Daarna vertrekken we weer meteen naar de huisarts,die kijkt en belt de spoedpost en de dienstdoende kinderarts vind dat we maar moeten komen......
Ik app Monique nu maar dat ik echt niet kan komen...

Dus rij ik  weer terug naar Geldrop .
brief van huisarts aan ziekenhuis............

We mogen meteen naar binnen,en Wesley is heel druk,komt ook van de medicatie zegt verpleegkundige,maar ja Terry en ik weten dat hij gewoon soms druk is.....hij doet het goed,hij heeft 2 maal  via vernevelaar medicijnen gekregen ,de kinderarts hoopt zo dat hij nu toch beter kan gaan ademen....

              ze sluiten hem aan op monitor eerst met saturatie die was 98,maar zijn hartslag en ademhaling was veel te hoog............

En het werkt goed,je hoort hem iets minder ademen...hij wordt rustiger.
                                         als hij Teletubbies kijkt wilde hij het kapje wel .....



Volgens de kinderarts een virusinfectie ,hebben nu heel veel kindjes...
ik denk zelf eerder aan astma,omdat hij al maanden ook na inspanning zo moet hoesten,had ik al keer gezegd dat Terry ermee naar huisarts moest gaan...
Maar misschien heeft hij gewoon al lang door verkoudheden een infectie dus hopelijk met de pufjes thuis nog beter..
De toekomst zal het uitwijzen........ik ben tenslotte geen dokter...
Eindelijk tegen half vijf zijn we thuis.
Dus vlug nog koken en eten en savonds kaarten,pff ben eigenlijk bekaf..
Zo zielig als je ziet dat zon kleintje niet aan lucht kan komen...

woensdag 23 november
Hij maakt toch nog regelmatig een benauwde indruk en je hoort hem echt ademen,dus ik heb vandaag 3 pufjes gegeven,en dat helpt hem,wordt steeds beter.

donderdag 24 november

Alvast meer dingen besteld op internet ,voor de kleine voor sinterklaas.
zon drie dingen van vtech ook een microfoontje en loco...



                                  kachel aan en stoken maar...


vrijdag 25 november
savonds even gaan tanken en gasfles gekocht zodat we de vuurtafel eens uit kunnen proberen.........
Kwamen we Tonnie tegen die was zijn banden van de motor aan het oppompen,bnrrrrrrrrr zeg ik nog,zegt hij doodleuk,morgen ga ik naar de eifel,
brrrrrrrrrrrrrr let maar op met al die blaadjes op de weg en de kou...
Komt goed zegt hij.....we wensen hem een goede trip toe ..

                                vuur tafeltje   Brand echt heel erg mooi...gezellig


S Avonds komen Ron en Tamara hier gourmetten ,nou ja wokken.
we hebben een nieuwe set gekocht...ben helaas vergeten foto's te maken...
dus foto van internet.......

En Ron en Tamra hadden ook weer een bloemetje bij erg mooi..........
ik zei nog we houden ermee op,ach ik doe dat graag zei Tamara......

Daarna samen met ook Terry de voice gekeken.

zaterdag 26 november
Jawel hoor ik werd weer wakker met hoofdpijn en misselijk,en dat terwijl we vandaag naar cranenbroek gaan voor een nieuwe kerstboom etc...
Onderweg moet ik echt bijna overgeven iedere keer weet ik me in te houden,bah bah,heb al 4 paracetemols geslikt.
Maar gaandeweg het shoppen in budel,wordt het beter,vooral na het eten van een broodje unox worst.........gelukkig pfff
en we zijn natuurlijk geslaagd een kerstboom met sneeuw erop,en een kinderzitje voor achterop etc etc ...
Na thuiskomst de pannetjes met de hand afgewassen,kwam het zwart los van de bodem...hmm maar een mailtje sturen,hoort niet na 1 keer bakken...toch

Daarna heeft Ger Shoarma gebakken en heerlijk we daarna achter wat filmpjes gekeken..


zondag 27 november
smorgens heerlijk de hete kip alles gemaakt en aangezet en daarna neuzen voor motor sticker op mijn velgen en zijkant motor......
en tuurlijk gescoord,zwart met rood kan op deze motor helaas niet,want er zit hier en daar wat blauw en paarsachtige kleur in de letters............ach ja dan maar zilver metallic........
Daarna kwamen Mathilde en Ad ,Mathilde had zelf een stukje gemaakt voor mij,omdat ik altijd iets meeneem voor haar...........en heel subtiel had ze er een vliegtuig ingezet,zodat ik zou weten dat we ipv van weekend in nederland een vliegreisje zouden doen.........wel heel erg mooi ,ook met verlichting..

 en begonnen we meteen met uitzoeken van weekendje,maar dat is dus een vliegreis geworden naar Lissabon 4 dagen van 1 tot 4 februari..........mooi....
vlucht met ryanair en via booking com ons hostel ieder een suite......

savonds laat krijg ik een appje van Helga hun dochter Hilke gaat volgend jaar trouwen,super gaaf voor hun,wat zullen ze trots zijn.......
Ze vraagt hoe het gaat,en ik zeg nog goed,terwijl ik daarna denk over Wesley,maar ja dat gaat alweer best goed,dus dan denk je daar eigenlijk niet meer aan,plus dat hij vanaf vrijdag bij papa is dus..........sorry Helga dat ik je dat niet heb geappt,maar zo ernstig was het nu ook weer niet......

maandag 28 november
brr koud ,slecht geslapen allebei..
heb de kaartjes die William zou opsturen binnen..
benieuwd hoe de film van Helmond Sport supporters in de loop van de jaren is geworden,en hopelijk sta ik er niet al te lang en redelijk fatsoenlijk op hahaha..

                   Lekker de kachel stoken.

Opgeruimd,gedouched , en naar winkel toe het was lekker weer..
Wesley bij opvang ophalen,heb hem gemist en  lekker eten,
daarna naar achter,vielen we allebei op de bank in slaap hihihi,ik werd wakker om half negen,fff wilde nog wel naar archief brandweer gaan,maar geen zin meer nu om door die kou te gaan...

dinsdag 29 november
brrr nog kouder,toch is het hier nu 18 graden,alleen voelt het kouder..
dus weer stoken...
ik maak even een foto,want blijkt dat het de koudste herfstnacht sinds 1998 of zo is ...
De records vliegen ons om de oren..
Dadelijk naar Joop en Monique ,vorige week moesten we met spoed naar ziekenhuis dus hopelijk komt er nu niks tussen ...
Nee kwam niks tussen was wel lekker koud op de fiets.
Gezellig gebuurt met Joop en Monique,over half jaar hoopt hij weer te kunnen sleutelen,dus ik wacht met beurt aan motor geven,nou toch eerst winter en banden zijn maar 2 jaar oud zegt Joop dus die kan ik dan ook maar beter oprijden.
vanavond hier kaarten dus wat lekkers halen natuurlijk en weer verzinnen wat we eten,jawel spaghettini wordt het.......

woensdag 30 november
Op wesley letten hele dag...
Meestal na 12 :00 kijk ik voor post ,ontdek ik deze leuke kaart:

en daarna lag mijn stickers en voor velgrand in de bus.............
                                    zilver kleur maar gedaan mooiste bij deze motor.


Samen daarna naar overgroot oma en opa wezen wandelen en kranten afgegeven en daarna naar hema voor trui en wanten


en  toen naar de plus.
Daar kwam ik josé tegen lekker even gekletst.
Ik heb zitten googlen toen de kleine sliep op hoe we snachts kunnen verwarmen,want vroeger hadden ze toch ook alleen een houtkachel,met bruinkool,dit blijft tot 12 uur soms nog nagloeien,dus opgezocht waar goedkoopste was en besteld bij hornbach in best,dus savonds even op en neer geweest en 125 kilo gekocht,wat een grote zaak niet normaal,we konden met de auto de spullen ophalen super makkelijk als je veel hebt..

maar ja ,omdat er geen afdichting meer tussen deur en kachel zit en kapotte ruit,durft ger niet echt te smoren,want rook komt anders terug en die stank van de bruinkool bah bah,dus kachelkoord bestellen morgen...want zo moet alles open blijven staan en stook je voor de lucht.....

Donderdag 1 december
We zijn met wesley toch maar weer naar huisarts gegaan,want als hij actief is dan hoest hij tot hij bijna moet overgeven.
De huisarts heeft geluisterd en geadviseerd om 1 week lang 4 pufjes per dag te geven,want waarschijnlijk toch iets astmatisch en daarna afkijken hoe het gaat en anders weer terug..
Hopelijk helpt dit hem...
Daarna samen met Terry boodschappen gedaan...
Ik heb via internet een nieuwe ruit besteld voor onze kachel,want moesten toch ook koord hebben voor de afdichting nu we ook bruinkool stoken is goede afdichting belangrijk..vooral met koolmonoxide,maar we hebben sinds we daar zitten meteen een melder gekocht dus.
Maar ik moest de afmeting weten,dus eerst alles moeten demonteren,en dei schroeven zaten best vast,maar het is gelukt,maar goed ook want de afdichting bij het kapot ruitje was helemaal weg..

zie foto's



 

Nou leveren ze die hopelijk morgen ,want nadat die erin zit mag je 24 uur niet stoken brrrrrrrrrr ,morgen maar in het huis zitten en zaterdag toch ook op kleine letten,dus even alleen achter slapen.......todat we weer mogen stoken..
zondag hebben we sinterklaasviering voor de kleine gezellig maak ik stoofvlees en halen we er friet bij hmmmmm ....
Krijg ik net een mail van dat bedrijf,zit blijkbaar in belgie (vlaams) en dus is het verscheept.................pfff word paar dagen kou lijden,of zolang oud ruitje erin.....

Nou heel fijn weekend allemaal,
Ik voel me ondanks de pijntjes hier en daar echt goed,en ik hoop dat dit zo blijft.

Volgende blog  ergens half /eind december ongeveer.
toedeloee...............





Geen opmerkingen: