karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 24 juli 2016

juli en mijn vooruitgang is................. super de luper

eerste week van juli

Natuurlijk de verjaardag van onze zoon Wesly alweer 27 jaar geworden,hopelijk krijgt hij vlug ook ergens zijn eigen stekje en hopelijk is de ciz aanvraag voor begeleid wonen etc zo binnen en dan kunnen ze wlz aanvragen.
afgelopen dag op fiets naar Hema geweest en naar plus,daarna wel pijn in onderbenen,maar ja ik wil even me daar niet aan storen,denk namelijk zelf dat het met namen komt doordat alles lang stil heeft gelegen door de spierreuma...
en ik denk omdat ik nu op 10 mg prednison per dag zit en niet al teveel last heb,het misschien toch minder aan het worden is..yiehaaaa

En toen we afgelopen zondag bij Jose en Tonie langskwamen,meteen even in de luxe bus camper gekeken,man wat een luxe,wat zullen ze fijne vakanties hier mee gaan beleven,dan te bedenken dat wij hier van de winter een tijdje mee bezig zijn geweest.............om te besluiten dat het te duur is voor die paar keer dat we gaan...en hun nu gewoon zon luxe hebben........nou heel veel plezier ermee Jose en Tonie...


vrijdag 8 juli 
samen met kaartclubje eerst uit wezen eten
Ik had een keertje iets anders uitgezocht als wat we kunnen en waren bij het pakhuis gaan eten,omdat ze roken hebben we buiten gegeten,maar de temperatuur was goed en het uitzicht daar heerlijk...
en het eten was ook goed dus kunnen we vaker heen...

ik moest Ger laten komen,want ik was mijn puffer en medicijnen (morfine en chemopil vergeten dus is hij met jasper even komen brengen de schat..)
en daarna naar de bioscoop ME BEFORE YOU .......ik heb het niet drooggehouden om meerdere redenen ,die vertel ik nog wel een keer, ik had zakdoeken bij,maar ik dacht het was zo stil dan hoort iedereen dat ik die pak aan het kraken van het plastic...maar eigenlijk wat geeft het??
Daarna wilde Anita nog even naar de kasteeltuin concerten,
ik zeg ik kan allen niet te lang staan dus hopelijk...
gelukkig waren er wat stoelen achterin vrij,hebben toch nog tot tegen twaalf uur gezeten,het was super gezellig...

een maal in bed kan ik de slaap niet vaten mijn benen doen zeer en weer dat beknellend gevoel,heb veel gelopen voor mijn doen natuurlijk......
misschien toch die steunkousen ook eens proberen..?

zaterdag 8 juli
ger wat klusjes gedaan en lekker van tuin genieten..

                                        onze eerste lelie.......skon he



                    mijn echineas (rode zonnehoed) staan achter de korenbloemen!!
                                  schilpie is aan het zonnen

zondag 9 juli
smorgens vroeg op en op naar het Spitje voor de picknickrit van de meuterklup ,die overigens prima verzorgd was door Mandy ...
Nek kraag om,

die moet Ger dan vastmaken maar het heeft geholpen,nergens last van gehad daarna!!!! yes nu dus zeker dat we weekendjes of misschien zelfs volgend jaar met motor weer op vakantie kunnen...
Onderweg natuurlijk weer heel even zitten balen,
hmm ik zou wel zelf willen rijden,
maar ik bedenk me steeds meer ik ben erbij ,
en dat telt en hoe achterop of zelf rijdend maakt toch niet uit,
"IK BEN ERBIJ"
Was een hele mooie rit .
Het was super warm over de 30 graden,we zijn dan ook na 225 km terug bij spitje gekomen tegen half vier geloof ik...tot vijf uur gezeten..
Zie foto´s picknickrit

















s´avonds bij Henk en Helga de finale Frankrijk tegen Portugal gekeken...

maandag 10 juli 
op de fiets naar de plus en bloemkool en hachee gehaald,kom ik buiten Dkt Janssen tegen mijn vorige huisarts,een tijdje staan buurten heerlijk om haar weer even gesproken te hebben,ze kwam net uit Kenia was daar 4 weken als huisarts geweest...



Dinsdag tot vrijdag 15 juli

Ik ben iedere dag al wat meer gaan lopen en kleine stukjes op de fiets .
maandagavond naar kazerne geweest eerst in archief foto's ingescand daarna boven even gebuurt,omdat het regende met de auto gegaan..
dinsdag ochtend eerst fysiotherapie(mocht mijn loopsnelheid nog niet verhogen),daarna naar archief en toen lunchen met friends bij de Koffer...
avonds met kaarten hadden Astrid en ik gewonnen..
Woensdag met kleine eerst op fiets naar mijn schoonouders geweest en daarna naar Kruidvat,en plus,bij Kruidvat liep hij zelf mee door de winkel de donderstraal liep steeds weg tuurlijk hihihi,maar leuke cadeautjes gekocht voor hem.


en in de middag met buggy en hond (te voet uiteraard )naar speeltuin in eikendreef geweest.

Donderdagavond ook klein rondje met Ger en hond,als ik meer loop dan krijg ik in rechter bil erge pijn,en rugpijn ,moet dus gewoon dan langzamer lopen..
S'middag wezen auqajoggen met Jeanny ging ook heel goed en op de fiets erheen....daarna wel op bed geslapen...
Merk dan avonds wel dat ik pijn in mijn onderbenen heb,maar wil het negeren!
Kijken of het gewoon zo blijft dan gaat het enigszins.
Dus even resumé lopen gaat beter bij langer lopen pijn in rug en bil en onderbenen,dit is voornamelijk links....

Oh ja ik had Internist gebeld ,lijn bleef in gesprek, dus ik dacht stuur mail,heeft toch geen haast.
Ik vind namelijk dat het zo goed gaat terwijl ik al een tijdje op 10 mg zit,dus ik wil graag verlagen en verder verteld dat ik vanwege maagzuur om de dag twee tabletten omeprazol neem..

Werd ik donderdagochtend 14 juli gebeld door Dkt Tooriaans.
Ik mag de prednison gaan verlagen naar 7,5 mg per dag dit 4 weken en dan naar 5 mg gaan en dan heb ik de controleafspraak staan half september..

yiehaaaa en nu ga ik minder honger en vreetbuien krijgen hopelijk en wat meer vocht verliezen en afvallen (hoop ik ) hihihhihihih...

oh en nu hopen en bidden dat alle spierpijnen wegblijven en mijn ontstekingswaardes in september ook nog laag zijn!!!

vrijdag 15 juli onze trouwdag 28 jaar geleden...
Van mijn schatje bos rozen gekregen,en Ger mocht wildzang vogel,maar werden lps omdat in asten hij alleen kanaries etc had op het moment,en andere winkels vind Ger ze te duur..
Ik probeerde mijn overtollige haren te verwijderen (komt door medicatie),
ik voel me net wolfie...hahahaha


                                          als reactie wordt het meteen rood

daarna ging Ger mee naar lymphedrainage heeft Lotte Ger ook keer gezien..
want ik wilde daarna naar Eindhoven voor een vogel te kopen als verassing,maar toen ik dat onderweg vertelde,zei hij die is veel te duur........
Avonds samen naar Charlee Brown wezen eten,nieuw concept,vrijdags allemaal kleine gerechten,tot half tien.

                                           ja ook Ger zit soms aan zijn gsm!


Daarna naar de bios gelopen,ja gelopen en het ging best goed........

En de film Independence Day gekeken we vonden hem heel mooi...

zondag 17 juli zijn we middags naar de verjaardag van Jolanda van Dijk geweest,ze werd 50,het was heel gezellig en heerlijk vertoeven buiten,en het eten van de Mona was heerlijk.......echt ,maar heb maar 1 maal opgeschept,beetje aan de lijn denken he hihihihi


Maandag 18 juli 
Met dragen van van alles van achter naar voren,gaat wel eens wat fout,dus scherven brengen geluk????

op kleine letten en even in zwembad met kleine en in de zon gelegen,
ik wil toch proberen beetje bruin te worden,

maar ik kreeg me toch een hoofdpijn en bij liggen werd die juist nog erger en kloppende ,pfff ,zo erg dat ik moest gaan liggen na het eten en 2 paracetemols gepakt,en ik hoopte dat het om kwart over zeven over zou zijn....gelukkig was dat ook.
De kleine zit netjes op een gewone stoel te eten,hij begint steeds groter te worden.

s avonds laatste oefenavond van de brandweer.
Heel mooi spel ,jammer dat ik zoiets niet meer kan doen,ik heb in een deuk gelegen,ik was scheidsrechter (stelde nie veel voor) ...er zijn geen gewonden gevallen...maar wel een hard spel ...

Ben toch tegen twaalf uur naar huis gegaan.........aangezien mijn hoofdpijn toch nog licht aanwezig was en het genoeg was geweest...het was gezellig en het vlees van Jos Baars natuurlijk super..


Dinsdag 19 juli  na de fysiotherapie wezen buurten bij Monique,en weer op de fiets geweest....het was heel erg heet 32 graden en ik had voor Rocky zijn jaarlijkse spuit een afspraak staan,maar ik durfde dat net niet op de fiets,dan moest ik hard fietsen en de brug op haal ik misschien nog niet,en Rocky springt misschien uit die mand,dus maar in die hete auto gestapt,ramen open en airco aan,en ramen dicht en het was gelukkig zo koel.......




s avonds met kaarten had Astrid verloren en Jeanny hoefde eens keer niet te betalen..
Woensdag 20 juli het zou de heetste dag worden,35,2 graden in Eindhoven...
De moeder van Thomas Loes kwam Wesley om elf uur halen,eerst hadden we nog gebuurt en ze maakte een foto van ons ,



 daarna had ik vrij bal,dus was weggestreken naar winkel geweest,en heerlijk even in zwembad,maar het was veel te heet dus op de bank maar tv gekeken en af en toe mijn oogjes dicht heerlijk ontspannend niks hoeven.........

Het is nu donderdag 21 juli,ondertussen heb ik al best veel gelopen en gefietst,en het gaat nog steeds goed,zou de spierreuma weg zijn??? nu morgen een week op 7,5 mg prednison en het gaat heel goed,tuurlijk heb ik nog wel pijnen hier en daar en vooral in  mijn rug,maar het gaat echt goed.
Bij de fysiotherapie mijn loopsnelheid nu op 2.2 km per uur dus....
Net samen met terry naar speeltuintje geweest,Wesley wilde met Rocky lopen en hier kon hij dat goed oefenen,en boos als hij werd als riem uit zijn hand schoot hahahaha

Nou nog een tijdje afwachten,maar anders kan de scootmobiel terug,
en rolstoel naar boven ergens....
smidags alleen naar de brug gegaan want Jeanny was in convectorput gevallen zaterdag en had nog veel last dus was ter controle een röntgenfoto in het ziekenhuis aan het maken,waarschijnlijk niks aan de hand buiten forse kneuzingen natuurlijk.
Na de Brug naar jeanny gegaan voor cadeautje voor Lindsey der babyshower aanstaande zaterdag.......
savonds na het eten met Ger en Rocky even gaan wandelen,.maar omdat ik waarschijnlijk bij aqua joggen te goed heb meegedaan,had ik toch erge last met lopen bij iedere pas...dus onderweg maar even zitten en halverwege de sebasitaanweg weer omgedraaid en weer onderweg zitten...pff ach ja
ups en downs...hopelijk blijft het toch beter gaan,wil zo graag af van rolstoel,scootmobiel etc.......
Vrijdag 22 juli 
Smorgens vroeg krijg ik een appje van Carin dat ze mijn motor op marktplaats hebben zien staan,hoe kan dat nou staat toch bij Joppen!!
Inderdaad iemand uit Deurne bood hem aan,en verkeerde informatie stond erbij,dus ik stuurde hem meteen een mail...
Was ik middags de hond uit aan het laten,Beld hij me op.
Hij had hem niet perse willen verkopen of zo,hij spaarde aparte motors en autos met een verhaal..
Afijn ik mag als ik wil en wanneer ik wil op de motor rijden,hij vond het fijn dat hij mij gevonden had.
Van een Joey in de hertshooi had hij gehoord at de motor van mij was geweest en van Angelique............. 
Hij had zelf lymfe klierkanker gehad ,en begreep mijn moeheid etc...
Zo grappig eigenlijk ,want toen Carin mij appte en ik hem zag staan pff liepen de tranen over mijn wangen.
Maar ben n toch wel blij,hij gaat er af en toe mee rijden,en of hij hem verkoopt ,tuurlijk moet hij dat doen,hij vroeg om foto's en van ons in de big twin van 2009.
dus heb ik die gemaild naar hem..

Hebben Wesley naar Thomas gebracht,deed de airco het niet meer!!
Blaasde warme lucht..dus Ger zekeringen na gekeken,maar niks ..
Zouden nu maar met auto van buren gaan,want met 5 in die hitte..
Ik ben in contact gekomen met maikel verstappen die over de AA-side een film maakt,en de jongens kennen me nog,en er zijn foto's zo leuk,hopelijk vallen zo weer meer puzzelstukjes op zijn plek,ik weet wel nog wat ik toen ongeveer allemaal heb uitgespookt,maar met wie ???
William Verkoelen heb ik nu contact mee,en langzaam druppelen de vriendschapsverzoeken binnen van de jongens en ik probeer me de namen te herinneren,maar ik kan het niet plaatsen,blijkt dat Jos van Charlee Brown ook bij de Aa-side zat,ik meende hem gewoon te kennen van buurt bij Leonardus speeltuin................
hier wat foto's van die tijd met Helmond Sport,William heeft gevraagd of ik ook aan de film mee wil werken...........graag of niet denk ik dan,want wat ik soms gedaan heb is dat iets om trots op te zijn??? nee ,maar toen waren we zo toch..
hier rechts met dat zwarte leren jasje ,net onder die punt van de vlagestok..

en hier zit ik op de spelerskar rechtsonderin.

en hier de jongens onder en links

                           door Helmond lopend en vierend dat we naar eredivisie waren
                                             hieronder William (denk ik )
                                       whatsapp groep van aa-side nu dat ze van me horen,
                                        dit stuurde William mij...
Maar ik moest het gesprek stoppen want we gingen met de buren naar Nuenen naar Willeke en Hans...
Daar hebben we heerlijke soep gegeten gemaakt door Rianne en buffet gemaakt door Hans en Willeke en ijs daarna en fruit had ik meegenomen.
Was erg gezellig en best laat geworden ,waren pas tegen twee uur thuis,
en toen lag ik twee uur later weer wakker,uit mijn ritme,en wat warm binnen.
Ik heb zijn gsm nummer gekregen dus meteen aan adresboek toegevoegd..

Zaterdag 23 juli
Heerlijk even rustig ..
Verf gehaald bij Multimate ..
En met Terry de hond uit gelaten.....
daarna kwam Jeanny mij halen,






Ik had met William geappt dat ik misschien nog naar de open dag van Helmond Sport wilde komen,maar ik had na tijdje in de zon gestaan te hebben bij babyshower van Lindsey wat hoofdpijn,en geen zin in drukte even....
Ben daarna thuis dus ook maar even op bed gaan liggen.....
Nou volgend weekend nog een druk weekend,vrijdag  Anita 50  en savonds  feest.
Zaterdag feest bij Ad en Mathilde ,Ad is 40 jaar op de zaak....

Maar ik ben van de lyrica af!!!
Ik hoop dinsdag bij pijnpoli afspraak te krijgen om de zenuwen naar linkerbeen ook lam te leggen................en dat ik met wandelen en fietsen steeds langer kan volhouden..........
Dus ondanks dat ik mezelf natuurlijk nog in acht moet houden,en vlug moe ben als ik veel gesprekken /feestje heb ,ebn ik zo blij dat het weer beter gaat..
Nu duimen dat dit blijft en niet weer minder wordt............

zomerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................genieten...............









Geen opmerkingen: