karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

maandag 16 mei 2016

8 tot 15 mei vakantie Andalusie

Poeh wat was het warm hier zaterdags voor we vertrokken....


In onze koffers warme kleding,en hopen dat het nog enigszins meevalt.
                                     
                                        Weerbericht van waar we waren in Andalusie.




Pff we waren de avond voor we vertrokken veel te laat gaan slapen,
met als gevolg dat dan half vijf opstaan best zwaar is...........
Maar alles verliep heel erg goed,we waren bij de douane via een vlugge rij geholpen en zo klaar met alles nu het wachten ........


en koffie drinken en worstenbroodjes eten die trouwens 3,75 kosten....
                                            Kan niet met trap het vliegtuig in,
                          dus krijgen een privé lift omhoog naar het  vliegtuig
                                       jaja we zitten tijd voor een selfie
                                   ritje vanaf malaga langs de zee even....
                                    mijn privé chauffeur deze week
                                  eerste avond eten in ons restaurant van Hotel Alcadima
                                   volgende dag rijden we weer rond door allerlei dorpjes,en komen hele smalle straatje tegen ,ken net...........zoals je ziet op de muur soms niet!!
maar Ger is een goede chauffeur dus we komen overal zonder centje pijn




Gelukkig regent het niet heel de dag,en meestal zitten we in de auto,
maar we stoppen regelmatig natuurlijk om al het moois te bewonderen en op de foto vast te leggen............
                                     onze fijne auto Skoda Yeti automaat
                                   in de tuin van ons hotel ,ja rolstoel,
                               want teveel lopen is  pijn...
                                 mooie uitzichten he.en jawel de zon laat zich gelukkig regelmatig zien,ook al is de temperatuur niet hoog,zon 17 graden voor hier heel erg koud,maar ben eigenlijk wel blij dat het niet zo heel heet is,kan er toch niet meer zo tegen,merkte ik afgelopen zaterdag thuis.........
                                 Ik wilde zo eigenwijs als ik ben ,ook hier met de rolstoel dingen bekijken in ons dorp,maar Ger zei al,Karin het is te steil overal...
ik zeg die stukjes loop ik dan wel.............pfffffffffff niet te doen zo zwaar.
Is mijn lijf niet vanwege de pijn,dan wel mijn conditie van longen die het zwaar maken...............soms haat ik het allemaal en ben ik zo boos en wil ik toch dingen doen,waarvan ik eigenlijk wel weet dat het niet kan,maar toch!!!!!!!!!!
Dus tranen rolen over mijn wangen,dat ik weer moet toegeven dat iets gewoon niet gaat!!!
Dus je voelt de bui al hangen,Ger zie je hier op de rotonde rechts bij die lantaarnpaal weglopen om de auto te gaan halen...en mij daarna op te pikken.

                                      Dit hieronder is mijn uitzicht terwijl ik wacht,
                           en natuurlijk weer wat tranen heb gelaten,
                          pff ik wil zo graag dingen doen en zien ROTLIJF

                                       onderweg mooie dorpjes
                        dit is een kasteel in Ronda
                                          Ronda beroemd om haar gespleten rotsen

                                            het dorpje is in 2 e gespleten
                           blauwe lucht had niet mooi geweest toch...hihiih

                                   gelukkig voor ons ging het pas regenen nadat wij klaar waren met foto's maken en weer terug gingen rijden naar ons hotel,wat toch zo'n 280 km ervan af lag................
                                ons nieuw optrekje hihihihi

                                        selfie's
                                               onderweg stoppen voor te lunchen,dat doen ze hier door gewoon 2 keer per dag warm te eten kleine kaart kennen ze niet...
                      en onderweg natuurlijk regen,maar ook zon mooie uitzichten
                                     en dan weer de zon.............heerlijk

                                   Sierra Nevada de hoogst berijdbare bergpas van Europa

                                      en jawel in de sneeuw............

                                        tussendoor even zitten .....
                                                 hier vangen.........

Toen het beter weer werd kwamen de motorrijders eindelijk tevoorschijn,watjes hihihihi...
Ik heb menigmaal traantjes moeten laten,omdat ik dat zo mis...
En er zo van baal dat dat niet meer kan....
Beter dat we dit jaar niet met meuterklup op weekend zijn gegaan,
want ook al is het altijd super gezellig,is was er nog niet klaar voor.
De confrontatie.............en nu?
Ik hoop het want ik mis het zo,
binnenkort weer achterop proberen.
Zo lekker en zoveel mooie bochten hier ongelooflijk,en weinig motorrijders.
Dus echt de ruimte om te rijden hier....

                                      terug naar hotel Ger wilde paard en eigenaar op foto,
ik maak vanuit de auto deze foto,toch apart gelukt he........
                          en weer eten tuurlijk glaasje wijn erbij(hele fles tuurlijk)
                                   en onderweg weer mooie dorpjes en foto's

                                   op weg naar bergtop Mulhacén
                                   na een paar kilometer off road te hebben gereden,
                                     reden we op een ijs en sneeuwlaag die steeds dikker werd,en de auto ging slippen,dus heeft Ger achteruit gereden en zijn we teleurgesteld maar terug gereden,hoger was gewoon niet verantwoord...jammer
                                         
                                       mooie cactussen langs de autoweg
                                     vanuit een grot deze mooie foto gemaakt
                                           in ons dorp even gewandeld,in het midden van het dorp is een lange straat en die is gelukkig redelijk waterpas om het zomaar te zeggen........
                                                   El Chorro

                  hier kun je heel gevaarlijk over een mooi pad een wandeling maken...
                           
                                      Echt heel mooi,jammer dat we dat niet kunnen lopen dat           pad,dit zijn momenten dat ik zo baal van mijn lijf.........pffffffffff

                                https://www.vidarustica.com/nl/poi/el-caminito-del-rey/


 Ger is in een boom geklommen om een mooie foto te maken                                                        hiervan hihihihi..........

                           hieronder een blauwe auto overgebleven van een ongeluk.


                                       weer een mooi dorpje Antiqura of zo

                                                   jajaj zon  zon ...
                                  ikke beetje opletten voor zon tuurlijk.(ivm medicatie)
                                ons hotel heeft vele mooie terrasjes en hoekjes


gangpad van hotel naar restaurant toe...
                                 Ger wil ook even de mooie bloemen op de foto




                                    zaterdag alweer op weg naar Sierra Nevada
               Hier wachten we op onze piloten,die ons de tandem flight gaan geven
                                       onderweg natuurlijk berggeiten...
                                    het klaarleggen van de paragliden

                                  ik heb een stukje met steeds rusten tussendoor omhoog                                     moeten lopen dus goed uitrusten voor het vertrek..


                                 en ik pak mijn gsm uit zak en maak selfie en foto's

                                 geweldig..........ik voel me zo vrij als een vogel,
ondertussen dat ik geniet,denk ik wat heeft de wereld toch veel moois te bieden.
En wat is het jammer dat ik waarschijnlijk niet meer zo heel veel ga meemaken!
                               ik maak foto van Ger,hij is redelijk dichtbij maar op de foto...

even foto van mijn benen en de ondergrond,
maar de diepte zie je niet goed...
                                           we waren echt heel hoog...heerlijk

Het enige jammere hieraan is dat ik mij heb laten filmen,ik kreeg het sd kaart na afloop.
Alleen door de vermoeidheid,weet ik niet meer waar ik het gelaten heb!!!
Komt omdat we zaterdagavond natuurlijk pas laat terug in hotel waren,en de volgende ochtend hadden we ons verslapen,ik had pijn s nachts(stukje moeten lopen bergop) en Ger sliep ook slecht,dus hebben we de wekker niet gehoord..
En niet goed de auto nageken etc .....pfffffffffff
heb al gemaild met Hotel en Avis





                                         foto's van  onderweg,
             sorry foto's staan wat door elkaar,zoveel werk om dat te veranderen...



                                      flesje wijn en live muziek

                                        hotel in donkere
                                        hotel uitzicht vanuit kamer

 onderweg
                               

                                              ons restaurant

     jammer dat je de mooie uitzichten naar buiten niet duidelijk ziet zo geweldig.
                                        hmm ikke bietensoep...



                                    mijn geweldige privé chauffeur ....


We hadden ons dus verslapen,we hadden beide wakker gelegen,
ik werd wakker voor de wekker van kwart voor zeven(dacht ik ),
dus ik kijk ook nog en zie ...:38 te staan,dus dacht ooh over 8 minuten gaat de wekker af,dus ik ga me wassen en aankleden en makeup tas en tandeborstel opruimen,denk wat duurt dat lang die 8 minuten ,zeg tegen Ger jheb jij de wekker afgezet??
Nee...
dus ik kijk is het al 8 uur..
Pff stress we moeten anderhalf uur rijden,2 uur vantevoren incheceken en auto nog inlevren en tanken en onze vlucht vertreekt 11:20
Ach zeg ik we gaan altijd ook wel heel vroeg voor de zekerheid weg..
Maar goed,dus we vertrokken in een haast uit het hotel.
Onderweg natuurlijk wat minuten ingehaald,en toen huurauto inleveren ging ook best snel,vlug naar incheckbalie,daar wachten in de lange rij...daarna paspoort controle ,en daar was de rij nou ja rijen heel lang,maar we werden door een koord gelaten en eromheen geleid,we mochten via speciale rolstoel ingang.
Probeerde nog iemand met ons mee te gaan,hij zei mag ik aub met jullie mee,
nee zegt Ger.
Daarna zagen we dat hij mank ging lopen om toch proberen via deze kortere weg door paspoort controle te komen,wat heb je toch gekke mensen op de wereld hahahah...
Maar goed we hebben daarna heerlijk bij burger King gegeten om erachter te komen dat we toch echt moesten boarden nu...dus we konden overal meten doorlopen daarna............
We zeiden voor de gein al ,als Verstappen het ook zo snel doet als wij nu...
hihihihi wie had kunnen bedenken dat hij dat ook zou doen..
                                    landingsbaan in Malaga voor we aanvliegen
                                           
                                onderweg...........op naar de kou in Nederland





Onderweg naar het vliegveld smorgens rond negen uur...
                                   in het vliegtuig van Transavia voor vertrek

                                   einde vakantie..

Ondanks dat als je afhankelijk bent van een rolstoel het wat minder is in de bergen...
Ik houd gewoon van berggebied dus ja..........zo moeilijk..
Gedachtes als is dit onze laatste vakantie met zijn tweeën,
Ik laat me weer opereren in Tilburg,mijn rug vastzetten of zo,dat ik toch misschien nog kan lopen een tijdje voordat!!!
Maar ja opereren wordt het niet altijd beter van,
zie je wel na twee rugoperatie is het nog niks,en die nek,schouder................
Of proefblokkade,dat ik geen pijn meer in mijn benen voel.....
Of eerst die steunkousen uitproberen ....
We zullen zien,dinsdag 17 mei naar oncologieverpleegkundige en naar de Internist voor uitslag van de Dexa Scan en bloedwaardes.
Hopelijk waren bloedwaardes goed en mag ik de prednison iets lager innemen,wil zo graag van die dikke opgeblazen kop en lijf af........pfffffff
Voel me soms net een Michelin mannetje,vooral als ik dan foto´s zie,bah bah
Donderdag foto en echo van mijn schouder,na bijna 2 maanden en echo die al bij fysio is gemaakt.........en dan maandag 23 mei de uitslag bij huisarts..
En 7 juni weer ctscan en 10 juni uitslag....
Ik heb echt waar in de nachten dat ik wakker heb gelegen van de pijn(omdat ik weer teveel gelopen had etc)ik zag voor me in het donker een ct-scan verschijnen en die liet echt vel wit zien ,dus niet goed.....hopelijk is die visioen niet goed en anders bedoeld,en dit heb ik 2 nachten meegemaakt,gewoon eng...

Hopelijk vinden Ze bij Avis mijn sd kaartje nog van de duo paraglide.
We kwamen zon tien minuten later aan op het vliegveld Eindhoven...
Parkeerkaart betalen met minder valide korting en op naar huis,waar we geen whatsappjes bekeken of zo,want we gingen formule 1 terugkijken wat nu net afgelopen was.............en wat denk je onze vakantie kon niet mooier eindigen,
Max Verstappen was 1 e geworden...........geweldig,jongste ooit en eerste Nederlander formule 1............
Geweldig

Vandaag 2 e pinksterdag maandag 16 mei  hebben we het rustig aan gedaan.
Even naar plus en Ger zijn ouders geweest met scootmobiel.
Nu verhaal afmaken en online zetten.
De meuterklup komt vandaag ook weer terug,die zullen het ook wel koud hebben gehad,maar gelukkig ook droog en vast heel gezellig geweest...




P.S.

mooie foto vergeten hebben er ook zoveel gemaakt...











1 opmerking:

Jolanda& Frank zei

Hele mooie foto's Karin! en gaaf die parachutesprong, hoop dat het sd-kaartje terechtkomt.