karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zaterdag 7 mei 2016

1 tot 7 mei

Zondag 1 mei

Nou gisterenavond appte ik Helga of ze meeging rijden,maar vannacht kon ik niet slapen,twee glaasjes wijn gehad en weer maagpijn ...tegen zes uur in slaap gevallen en toen de wekker ging van Ger om 7 uur,was ik half dood,en ik dacht aan de kou brrrrr ik ga niet mee dus we bleven nog heerlijk in ons warme bed liggen tot half tien.........
Was trouwens vergeten op vorige blog zeg maar te zetten dat deze bij rtl late night een longkankerpatiënte was en advocaat die de tabaksindustrie gaan aanklagen!!!!!
en daar heb ik mijn mening bij longkanker Nederland op Facebook gezet;

Ik heb ook ooit gerookt,niet erg lang maar ja en dan krijg je toch te horen (net als mijn zus,maar 44 geworden) dat je longkanker hebt als je 48 bent,Ik kan ook niet meer genezen,maar ben het met onderstaande eens, het zijn je eigen keuzes die je maakt,ik was ook vrijwillige brandweervrouw en werkte als cnc draaier in de metaal dus kan het ook daarvan gekregen hebben,dus ja ik zeg ophouden met zeiken en aanklagen van iedereen,maar je lot accepteren en doorgaan met leven!!!tis toch al zo kort,om dan ook nog je energie aan zoiets te verspillen vind ik wel knap hoor.......maar waarom zijn we alleen nog maar bezig met vingertje wijzen???? mensen tolereren niks meer van elkaar,ik heb vriendinnen en die mogen in mijn gezelschap gewoon roken,waarom niet,ik ga toch dood en buiteen is de lucht door alle uitlaatgassen fabrieks- etc ook niet zuiver meer,....laat elkaar aub in je waarde,ik respecteer hun keuze om het aan te vechten,ook al ben ik het er niet helemaal mee eens....en inderdaad nu weer dat roken en longkanker ......pffffff ik zeg geen eens meer welke kanker ik heb,liever niks......

Waren heerlijk gewoon van de tuin aan het genieten en we hebben onze medicijnen uitgezocht wat in de originele doosje mee moet,ik moet komende week lyrica bijhalen......
Om 16;00 zei Ger zullen we in leende een frietje gaan eten op de motor,
ja lekker even een stukje rijden,dus allebei kleding aan en in vol ornaat.
Motor naar buiten ,en starten........................euuuhhh vergeet het maar accu is leeg hihihihihih dat hebben wij weer,ach ja dan maar nog lekker van het zonnetje in de tuin genieten..
Terry appten dat ze uit gingen eten in Eindhoven,en stuurde een foto van sparerib, was 15,95 bji rodeo in Eindhoven...


daarna of ervoor dat weet ik niet meer stuurde Fam Vlug foto';s van Wesley aan het strand....mooie foto vooral met papa samen wesley..

hierboven jou andere oma,onder papa en wesley.
savonds heb ik een afspraak gemaakt met Helga om er woensdagavond te gaan buurten en Henk zijn nieuwe aanwinst te gaan bewonderen..

Maandag 2 mei...
Wat een lekker weer,het voelde meteen warm aan,nadat ik weer slecht had geslapen en dus daarna pas weer later wakker was,de krant op scootmobiel naar Jan en Francien brengen en naar de winkel en daarna heerlijk even gewandeld met de hond(scootmobiel zie ik tegenwoordig als wandelen).
Rocky rende voor me uit en kroop daarna weer heerlijk op de scootmobiel,ook hij vind het wel makkelijk hahaha,gaan we vaker doen,heerlijk.

daarna foto's van onze mooie tuin gemaakt en heerlijk gelezen,weer een boek uit..
want de kleine heeft van twaalf uur toen hij thuis kwam tot half twee gespeeld buiten,en daarna tot kwart voor 4 geslapen.....




oeps in de split......Rocky hoopt dat zijn koekje valt natuurlijk.


heerlijk is het toch om weer te kunnen ontspannen en lezen en genieten....
zelfs als je dingen minder kunt!!!!!
Ger heeft de eerste schildpad alweer gezien,gelukkig zei hij..
Wesly had een moederdagcadeau,maar ik was vergeten te zeggen tegen hem,dat we dat niet doen....we vertrekken zondag heel vroeg dus...
Had hij al gehaald samen met Jasper in Eindhoven,geef ik het nu zei hij..

Want jij houd van waar gebeurde verhalen over zieke mensen en thrillers he..
yep zei ik,maar in mezelf dacht ik alhoewel op het moment ik het toch soms te confronterend vind,maar mooi boek jongen zeg ik..

Ik viel tijdens het einde van de film om tien uur in slaap...pff zo moe,om weer om 4 uur s nachts wakker te worden wat een hagelbui was dat....
Die pijn in die schouder ben ik zo beu,maar woensdag om half 9 spuit erin eindelijk!!!rusten werkt toch niet nu al bijna 2 maanden hevige pijn bij bepaalde bewegingen en als ik erop lig pff...

Dinsdag 3 mei
Eugene is vandaag jarig...........dus heb ik hem een mooie afbeelding op Facebook gestuurd,ben ik toch onwettig mee getrouwd in 2002..
Vanmorgen na 4 uur niet meer geslapen,maar ja ritueel krantje wegbrengen en 9 uur revalidatie to kwart voor 11,daarna ben ik naar de nieuwe Lidl geweest,ppffff wat een grote winkel..
thuis heerlijk net een eitje gebakken met bacon en champignons,en die kaasbroodjes van de Lidl mmmmm heerlijk..
Nu website aan bijwerken en aan het genieten van de vijver en vogels,zo weer douchen en naar ziekenhuis voor dexa scan en bloedprikken,


en daarna om 15:00 psychologe,stond eigenlijk op een andere tijd,maar konden we gelukkig veranderen...



Woensdag 4 mei
Smorgens vroeg op want om half negen had ik een afspraak bij huisarts voor mijn schouder.
Ik dacht mooi op de scootmobiel te gaan,want vandaag goei weer.
Maar helaas heb ik weer,band lek......

Dus maar met de auto.
Bij  het huisartsencentrum in de wachtkamer ,
durf ik niet naar het bedrijf van de scootmobiel te bellen,
bang dat ik binnen geroepen wordt,
dus stuur ik maar alvast een mail.

Ik dacht Spuit erin,mooi niet dus,
na paar  testen met schouder ,zegt ze ja ik wil toch liever hebben dat een radioloog ,die heeft er 7 jaar voor geleerd een foto en echo maakt en die beoordeelt,want bij de fysio is het toch minder .
Dus afspraak maken....

Voor het slapen gaan snelwerkende morfine nemen zegt ze...
Dus teleurgesteld verlaat ik het huisartsencentrum,
om meteen maar mijn en Ger zijn medicatie  op te halen..
Even naar de Kruidvat nog wat verfrissingsdoekjes en snoepjes voor onderweg halen,
en naar de Plus.
Ik maak vanavond Chinese mie.
Ondertussen naar radiologie gebeld.
Donderdag 19 mei half vier,(tja onze vakantie zit er ook nog tussen,en jawel ook zei hebben het druk..)
Dinsdag 17 mei moet ik ook al in ziekenhuis zijn,is er dan geen plaats ?(vraag ik netjes)
NEE zegt ze chagrijnig,als u op dinsdag wilt dan wordt het 24 mei ,
Nee laat maar,ik wilde zeggen dat zou fijner zijn de 17 e omdat ik dan ook al naar de Internist en Oncologie verpleegkundige moet..
Verder had ik op Facebook gezet van mijn lekke band,en Tinie en Karel reageerde dat ik gemeente moest bellen,want ze horen binnen 2 uur te reageren..
Dus ik Jeanne een mail gestuurd,en jawel meteen daarna belde het bedrijf op,dat ze vrijdagochtend komen,de monteur die onderweg was die dag had niet de juiste band bij.....
En morgen zijn ze gesloten......ach ja niks aan te doen...
Ger heeft cd s besteld,twee van Santana dit is de 2 e die binnen is gekomen...
Dus we luisteren nu naar Santana

S Avonds zijn we naar Henk en Helga geweest en hebben we de nieuwe motor bekeken,
maar dat  mooie grijs (zilver) en dat Honda logo,
deed me meteen aan mijn Hornet denken,
dat was een fijne motor..
terry appte me dat ze een caedau voor me had,hoe laat we thuiskwamen,ik zeg dat wordt wel laat...
We hebben heel gezellig gebuurt en jawel dan is het zo heel laat...



Donderdag 5 mei
Hemelvaartsdag en Bevrijdingsdag ,hoe vaak komt dat voor,en dan ook nog zon heel erg goed weer..
het wordt komende dagen 26 graden,dus vandaag eerst internetkabel naar achteren,en dan zwembad opzetten.
Maar tijdens ons ontbijt zie ik Terry en de kleine naar achteren komen.
Oh ja dacht ik ze had een cadeautje,ik moest mijn ogen dicht doen,en toen open.........

en toen schoot ik vol en liepen de tranen over mijn wangen,en ik kon me nog net beheersen om niet keihard te gaan huilen,maar bescheiden te houden...
Dit had ze gisterenavond dus laten zetten,
Your batlle
Is my battle  Mam 

op haar rug..............zo mooi en lief.................slik

Eerst de kabel en alles verliep voorspoedig...
Terry was met wesley even naar Aarle-Rixtel markt gegaan,gingen wij vroeger ook heen he Ger...
ze stuurde een foto s middags dat het goed ging...


zo dat kan lekker op temperatuur komen,vrijdag en zaterdag en zondag wordt het hier 26 graden dus lekker poelieken...
Lekker genieten van alles hier,Ger wilde kanaries en man duifje bij,dus hij wilde naar Intratuin.
Ik zeg,als je niet erg vind ga ik niet mee,heel dat stuk lopen pff trek ik niet meer,en om rolstoel mee,zal nu wel druk zijn,heb ik een hekel aan.....
Hij kwam terug met hangplant voor mij en mooie orchidee voor zijn moeder...
Ik vond die vogels te duur 20 euro per stuk.

Ik ga ....in Asten bellen,en jawel nu had hij voor 35 euro 4 vogels,3 kanaries bij en een mannetjes duifje...
Ik hoorde dat hij terug kwam,maar ik lag op bed,hoofdpijn en zo moe,ik was te moe om overeind te komen...
Tegen vijf uur heb ik mijn bed omhoog gedaan ,elektrisch bed heerlijk...
en zo even genoten van de vogels,jawel vanuit mijn bed kijk ik zo in de natuur heerlijk uitzicht...
Daarna hebben ze alles klaargezet voor te gourmetten en hebben we heerlijk samen gegourmet.

Vrijdag 6 mei

Vanmorgen vroeg wakker , Terry moet werken en Ger ook,maar de kinderopvang is dicht....dus ik kan ook niet naar revalidatie,maar ja tis mooi weer.
Ze komen vanmorgen de scootmobiel maken ,hoop ik.....
Lekker met de kleine eerst binnen geweest,maar mijn gsm gaf aan dat het buiten al 17 graden was om 10 uur dus naar buiten.
dat water heeft toch een aantrekkingskracht op hem,dus tijd om zijn badje op te zetten......
maar toen ontdekte ik dat er gaatjes in zaten...pfff nou ja maar geplakt is toch de bodem dus zal wel meevallen..........



zie je hem hierboven kijken over de rand..........


een opstapje helpt wel....
ik kon hem niet meer in bedwang houden natuurlijk,
dus broek ,sokken en schoenen  uit en erin......



en naar bed,even huilen natuurlijk maar  hij sliep zo...
daarna om 13;00 weer wakker,en toen kwam ook opa thuis...
dus dikke pret.
mijn nagel begint
nu toch wel steeds meer blauw  aan de nagelrand te worden..



 De schildpad heeft zijn plek gevonden...de andere heeft waarschijnlijk de winter niet overleeft .................


s avonds hebben we Ger zijn motor even naar de Muk  en Monique gebracht ,
en zijn nieuwe motor bewonderd,zonder koffers een mooi klein model....
Met koffers stoer,en de kleur...................het valt op..


Efkes gebuurt tuurlijk ,
en daarna naar Ger zijn ouders om orchidee te geven etc..
Nu koffers gepakt voor morgenvroeg.....en dan heerlijk weekje samen niksen en wat lamballen en rondrijden..


zo tas zit vol met onze zooi.......genoeg voor 1 week...




efkes gebuurt tuurlijk ,en daarna naar Ger zijn ouders om orchidee te geven etc..
Nu koffers gepakt voor morgenvroeg.....en dan heerlijk weekje samen niksen en wat lamballen en rondrijden...
voor nu relaxmodus aan..........











Geen opmerkingen: