karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zaterdag 28 mei 2016

17 mei tot 28 mei druk , moe en pijn

En zo heb ik voor twee weken geschreven iedere keer even achter de laptop en wilde ik vandaag alles klaar hebben...........ik was tot vandaag.
Ik ga met mijn handen op de laptop hangen en mijn blad is leeeeg



Leeeeeeeeeg alles kwijt heel mijn verhalen en fotos weg alles.......
Ik denk meteen ik stop met de website......grrrrrrr
Hoe kan dat dan zegt Ger,ik heb geen idee .......pff  en ik heb  nu geen puf om alles opnieuw te gaan doen sorry dus ik doe alleen de fotos sorry heb er de energie niet meer voor.
En inmiddels de afgelopen dagen toch maar weer aan het schrijven,wat ik nog weet dan ,als ik in mijn agenda kijk schieten me soms weer leuke anekdotes binnen..

Dinsdag 17 mei

Smorgens na de revalidatiegroep psycholoog.
en eindevaluatie fysiotherapie.
Ook oefeningen om te kijken hoe ik er na 4 maanden trainen ervoor sta....
want mijn conditie was van zeer slecht ,dan heb je nog slecht en dan heb je beter ? ben naam vergeten....en daar zit ik nu,
van 18 liter per minuut naar 23 liter dus das goed en verder ook heel goed vooruitgang,van 2 minuten lopen naar 4 minuten lopen etc..
Ik maak betere keuzes en gebruik van de hulpmiddelen,trots vertel ik dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis ga en de rolstoel meeneem,zodat ik niet al die gangen steeds langzaam door hoef en bij wachten niet te lang hoef te staan...

Dus ik haal mijn rolstoel uit de wagen en ga vol goede moed het heuveltje op pffff toch best zwaar,de portier van het Anna ziet dat van veraf en schiet me te hulp....eenmaal binnen is het makkelijker,best vlug ben ik nu overal...
Bij de afdeling oncologie ga ik naar Gonny vragen,maar zie haar toevallig vooroverbogen bij een oudere mevrouw ook in een rolstoel..
Ze zegt,als jij mijn thee vasthoud,dan rij ik je naar ons kamertje.....
We praten overal even over,dat de verwijzing van dermatoloog zo lang duurt,en dat als het goed is ik aanstaande week door medische psycholoog gebeld ga worden,en als dat aanstaande dinsdag nog niet is,ik haar moet mailen...
Omdat ik toch nog best last van mijn schouder heb....
Zegt ze ik zal je helpen met duwen naar beneden ,wan tik ben toch afgewerkt...
Omdat ik nog ruim een half uur heb voordat ik bij de internist moet zijn,zeg i beneden,ik ga nog even langs de neuroloog voor een blokkade voor de pijn in mijn benen..

Is het me daar niet druk,er staan 5 mensen voor me en er zitten er 2 op de stoelen,dus ik sluit achter een oudere man aan...
Zegt hij ineens zit jij al lang in een rolstoel??
Dus ik begin mijn verhaal te vertellen over mijn rotlijf en eindig met ,en ja ik heb ook nog longkanker,gerhum hij begint te trillen en zegt toch knap ...en vertelt zijn verhaal ,hernia en revalidatie ...ik weet het niet meer precies,omdat dit nu inmiddels te lang gelden is....
Daarna toch nog snel aan de beurt,ik vraag of Bos niet meteen een verwijzing naar pijnpoli kan schrijven...ze belt me terug...
(na paar dagen met Jose geappt te hebben,heeft die verder alles super gereld,Jose bedankt!!!)

Nou op naar Internist voor uitslag bloedwaardes en dexascan....
maar ja het liep natuurlijk uit.
Maar bloedwaardes waren goed,ik mag prednison langzaam afbouwen,dus nu 6 weken 12,5 mg en daarna naar 10 als ik last krijg wisselen om de dag.
zeg schrijf maar op want ik vergeet vlug,ook nog zon nare bijwerking van alle medicatie die je slikt ...ja.....dus over 3 maanden terug...
Was inmiddels pas half zes thuis,gelukkig had Terry gekookt..
woensdag 18 mei 
op kleine letten,en lekker verder niks buiten klein wasje weggestreken...
Donderdag 19 mei

S Middags echo en foto maken van schouder......
Ger eerder naar huis om op kleine te letten
Denk nog zal ik rolstoel meenemen,maar dacht ik heb nog niet veel gelopen vandaag,beetje is gewoon goed....had ik daarna toch spijt van....
Maar ik was op de terug naar de lift blij dat er twee mooie stoelen stonden,bedacht me opeens dat Govert in de kelder werkt,en appte hem of hij koffie had,hij kwam meteen,maar ja geen koffie na even gebuurt te hebben,weer naar de auto gestrompeld,misschien maar beter voortaan altijd rolstoel mee pff.

vrijdag 20 mei

na revalidatie naar Lensen Manders,mijn bon die ik voor mijn verjaardag van Leroy en Vivian en Astrid en Math en Jeanny en Peter en Sharon en Jorg...

Ik moet even wachten op coby,want ik wil dat ze me helpt ze heeft er kijk op...

we passen allerlei dingen en als ik op de klok kijk zeg ik ,ik moet even naar lymfedrainage ben zo terug..



 bij huidtherapeut dit bultje wat steeds groter wordt laten zien,ze denkt geen huidkanker,maar cyste of vetbult,even in de gaten houden..
 ze laat me haar tattoo zien met trots de eerste....skon toch,ik krijg de steunkousen mee...

Toen weer vlug terug naar Lenssen Manders



Nou het eerste en het laatste is het geworden..........
Nu was het toch nog laat geworden en tijd om vlug de kleine van kinderopvang te halen..
Nou morgen sta ik er mooi op..

 zaterdag 21 mei

smorgens fotoshoot bij casey fotografie
Daarna  zijn naar Joppen gereden,Ger denkt dat een topkoffer met kussentjes mij gaat helpen om beter te zitten,dus op de motor,maar we reden net weg en toen kwamen Helga en Marion met cadeau voor Ger die zondag jarig was,een bonte kanarie pop...jaajajaja..
Daarna naar Joppen en Ger slaagde meteen,nu is het afwachten of de bevestiging ook op tijd binnen is....want koffer en kussens duurde maar 2 dagen.





Onderweg even een foto maken,we reden via Budel en Maarheeze terug.


daarna naar hans anders en toen onze bon die ik met mijn verjaardag van Rosita en Gerald had gekregen van Brownies en Downies opmaken een high tea...


Nou een 5 gangen menu,ik ben vergeten foto's te maken dus heb ze van internet afgehaald,het was heerlijk en we hebben gelachen en lekker bijgekletst..







Savonds blijven we nog heel lang buiten zitten ,want het was heerlijk warm nog.
even nog de kachel erbij ...

      en de maan laat zich ook nog mooi zien achter de bomen.



Zondag 22 mei
Ger wordt 55 jaar.
We vieren het niet,alleen familie komt en Ger heeft Theo uitgenodigd.
Die komen ietsje later op de middag om savonds na acht uur ergens te gaan...
We wilden eigenlijk een film gaan kijken,net als zaterdag,maar toen te lekker weer buiten,en nu krijg ik de foto's binnen van Casey en ze zet er toevallig ook nog 5 bewerkte op Facebook...wooow zo mooi...







Ben maandagmiddag 23 mei  door de pijnpoli gebeld dat ik dag erop al kon komen,dinsdag 24 mei,hij schrok van de Mri van afgelopen december,nek is slecht en rug ook en wortelcompressie door gewricht (bot) dus eigenlijk operatie wil dat echt helpen..
hij gaat dus nu een blokkade doen eerst rechts...
Komende dinsdag al!

Ik vroeg nog,zijn mijn wervels soms dan aan het afglijden,hij zei dat kan ik niet zien,want deze was van hele wervelkolom en hersenen ivm eventuele uitzaaiingen.
Maar goed ik ga dinsdag vragen of hij onder röntgen dat nu wel kan zien,en welk bot (gewricht)dan tegen die wortel van L5 aandrukt..
Maadnag avond wilde ik eigenlijk weer naar de kazerne gaan,maar na de hele dag weer opletten was ik veel te moe.....moe en nog eens moe..

Ik had op facebook veel reacties op de mooie foto's



Verder zou die middag mijn huisarts de uitslag doorbellen,want de assistente mocht dat niet doorgegeven...
Slijtage AC gewricht en  vocht,slijtage schouder en slijmbeurs met vocht....
ik moest vanochtend vrijdag 27 mei komen of de huisarts spuit in slijmbeurs zou zetten,of dat ik toch spuit door radioloog onder begeleiding van echo moet laten zetten in AC gewricht...dat laatste is het geval,maar ik moet eerst dinsdag bij de pijnpoli vragen wat die gaan spuiten,want teveel achter elkaar mag niet.....
dus dan moet ik daarmee wachten...ach ja slaap nu al zolang slecht en niet op die schouder nog meer dagen erbij hoppa.....

Woensdag 25 mei ben ik eerst even wezen betalen bij Anne van der Vleuten voor de BBQ rit van de meuterklup....
We hebben even heerlijk gebuurt over hoe het is met handicap...mooi K>T ,maar tis nie anders..
Toen vlug naar revalidatie want had half 4 ergotherapie....
Leg ik de steunkussen op tafel,zegt ze oooh zou ik iets meenemen.
Ik dacht pfff heb ik weer...
Nou bleef ze zich aan het verontschuldigen,want deze dag was speciaal alleen ingepland daarvoor,maar ja ik zeg misschien heb ik die steunkousen wel niet nodig,want misschien gaat die blokkade in mijn rug werken????
Nou ja..weer zonde van mijn tijd eigenlijk zoiets,zo slordig...

wat heb ik verder meegemaakt,de kleine heeft op de bank getekend terwijl ik even naar de wc was...




 hier zie je waar ik de afgelopen 4 maanden getraind heb...foto is van dinsdag

Dinsdagmiddag is Oro nog hier geweest om formulieren in te vullen voor Wesly om WLZ en CIZ indicatie aan te vragen..

Donderdag 26 mei

 De dag waarop ik s avonds alles bijwerkte van die dag en alles kwijt was daarna...
S Morgens kijk ik op Facebook en ik zie in de besloten Facebook groep van Trees (lotgenoot van me)dat ze vanochtend om half 7 is overleden....
Het zat eraan te komen,dit van die momenten dat ik me gewoon besef dat als het dan ook eenmaal erg gaat uitzaaien,het zo gebeurt is........

Lekker rustig aan doen ,straks naar de koffer om met Anita en Rosa te gaan lunchen....
En om meteen daar vanuit naar Jeanny door te rijden met mijn scootmobiel ,omdat we een proefles aquafit hebben...
De lunch was heerlijk en de gesprekken ook,ik weet nu al ongeveer waar ze me mee heen gaan nemen zaterdag 25 juni.......in ieder geval naar de zee,en zeeland..
Nou met Jeanny naar de brug, we krijgen aan de balie een weekkaart


en we kleden ons om...
Spannend wie les geeft,we zien uiteraard allemaal oudere mensen.
Plots zie ik achter de bar een hele knappe jongeman,,denk nog even ach jammer die zal wel hier achter de bar staan....
Maar als ik zeg wij komen voor een proefles,wie geeft er les,ikke zegt hij...
Hmm tja het oog wil ook wat he...
Het was kei leuk en toch best pittig,ik heb alles wat minder mee gedaan,want wil morgen nog wel kunnen lopen.....
Als we ons aan hebben gekleed dan gaan we nog even naar de fitnessruimte en gaan daar koffie drinken en vragen aan iemand hoe en wat daar ...we moeten dan een afspraak maken bij de balie voor ...
dat doen we,vrijdag 3 juni half twaalf...

vrijdag 27 mei
ben ik dus zoals ik hierboven al vertelde naar huisarts geweest..
Daarna laatste keer revalidatiegroep....
En s middags de website weer beginnen te herschrijven...en naar Lotte huidtherapeute voor de lymphedrainage...
savonds bankzaken....

Zaterdag 28 mei
Ik wordt s nachts weer wakker van erge pijn aan mijn benen,ik heb 2 keer 3 minuten gelopen en 1 keer 10 minuten gefietst...
Bedbank me dat ik eigenlijk gewoon bij de fitness in de Brug niks kan doen voorlopig...want die pijn pfff ik ben het beu

Dus daarna pas later wakker.
Heerlijk weer ...dus lekker buiten,Ger en ik hebben heerlijk gewandeld,de hond was bekaf en ging dan steeds op mijn scootmobiel staan hahahaha ach ja ook Rocky moet zijn conditie weer opbouwen..
Toen de kwalificatie gekeken van de formule 1,maar helaas Max reed tegen de muur aan....jammer nu achteraan starten..
Terry is met Jasper naar de efteling geweest...
En we hebben daarna nog gezellig even gebuurt onder het afdak..
En hij wil wel mee naar Landal Greenparks in augustus...
Eigenlijk was dus nu Status Quo...maar we hebben beide geen zin,ik niet in een rolstoel in die drukte en Ger zit nu voetbal te ijken Atletico Madrid is Ger zijn ploeg en nu is de finale van de Champignons league,Ger zit te schelden en te praten hahahah altijd zo grappig....
Nou morgen wordt slecht weer dus gaan we klusjes doen,kabel vastmaken,bed omhoog etc etc .......


nou misschien ietsje ingekort maar toch nog gelukt nu vlug online...
Oh ja deze week s ochtends de reiger op ons huis...moest erg inzoomen,maar heb er een rondje om gezet:


 Trouwens heb idee dat blauw onder mijn nagel riem  erger wordt....

nou tot de volgende,begint nu weer spannend te worden 7 juni weer in de tijdmachine...



Vergeet ik bijna te laten zien hoe Ger er met zijn nieuwe bril uitziet,gisteren opgehaald (vrijdag)









Geen opmerkingen: