karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 17 januari 2016

10 tot 17 januari ...badkamer bijna af...

Afgelopen week weer druk geweest...
Maar ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel........pff
jullie vinden het misschien privé,maar dingen over mezelf schrijven vind ik niet erg,het lucht juist vaak op...
Ik ben gewoon te vlug geprikkeld en geïrriteerd,denk door alles...
Blij als ik met de revalidatie kan starten.
CZ heeft goedgekeurd om me een restitutiepolis te geven,dan krijg ik niet gecontracteerde zorg ook vergoed...
Medinello is namelijk bij niemand aangesloten.
Afgelopen week dus iedere dag behalve vrijdag Mustafa over de vloer gehad.
Hij werkt heel erg netjes en hard,maar het is veel werk,en alles duurt altijd te lang voor je gevoel.
Overal nog steeds stof en rommel,maar eindelijk komt er bijna een einde aan.
Ik wil eigenlijk niks meer doen,nergens meer heen,ik wil gewoon rust en het liefste alleen zijn,ik heb dat nodig,maar ik ben nooit alleen...
Heb afgelopen week leuk kaartje gemaakt voor Teun...de foto die Martine had gestuurd erin gemaakt en mooie tekst binnenin..
Binnenkort maar eens afspreken om baby Teun te ontmoeten..

Rocky is zo verliefd op mij...........vaak als ik niet op Wesley hoef te letten,eist hij mij helemaal op en gaat hij helemaal op mijn gezicht liggen...
Of hij gaat me verliefd aan zitten kijken...
heb trouwens al paar keer geoefend met scootmobiel hem uitlaten,en hij doet dat heel goed,is echt een slimme hond..



Donderdag was het eigenlijk eerst hier lunchen,
vorige week al,maar vanwege badkamer verbouwing verzet!!!!
toen bij Rosa die wilde dat perse om mij te ontlasten met de rommel hier,maar toen belde woningbouw dat Terry om 13:00 al kon komen anders niet!!!
ja hun mogen zomaar wel alles op laatste moment verzetten!!
Dus ik kon niet lunchen om moest kleine meenemen,Anita wilde toch lunchen,en kwam toen naar mij,dus verse groentesoep en kroketten op broodjes..
Daarna waren ze beide weg en belde Terry daarna op,ze kan geen urgentie krijgen,want ze heeft met Thomas een eigen huis,en hij is verplicht de eerste 2 jaar die af te staan aan Terry en Wesley...............pff tranen in mijn ogen...
Nog geen oplossing dus.....
Ik was ondertussen bezig met de meterkast op te ruimen ...en te poetsen op mijn gemak........

Boven ziet het er ondertussen al zo uit...




Daarna hebben we nog even gesproken om dan toch maar achter van de stal woonruimte te maken voor Terry en Wesley,
1 slaapkamer en Terry dan met slaapbank en woonkamer ,en dan hier binnen douchen en wc.

maar ja dan moeten we gas naar achteren brengen en een cv ketel..........dus maar niet al dat geld weer.......pfff
Dus voorlopig niet..
Woensdagavond kwam Rene VD Burgt voor regelen van ?? ......
jajaja iets voor  bij mij feest...

Feest ik wordt Sarah,en ik ben heel blij dat ik 50 wordt,
maar ik ben laatste tijd ook zo moe,
en ben bang dat ik zo moe wordt van die drukte,
maar tegelijkertijd,
wil ik echt de gelegenheid aangrijpen om echt nog een mooi
(hopelijk niet mijn laatste?) feestje te vieren met de mensen waarmee ik regelmatig contact heb...

Maar door de rommel hier overal.. en mijn geestelijke gesteldheid...
Zou ik er op het moment  niks om geven om voorlopig niks te hebben.
Maar ja tis niet anders,na mijn feest dan heb ik een hele tijd rust...
Nu nog paar weken om dingen te regelen,moet nog lading bier hebben,en wacht op aanbieding natuurlijk....
Krukken kan ik van Jeanny lenen..moet er namelijk enkele reserveren..
voor:
Marion,Jeanny,Anne,ikke.......(vergeet ik iemand ?)


Ger heeft WC pijp gettext....voorlopig goed genoeg,
waarschijnlijk gaan we er of een koof over maken,of gordijn ervoor weer terug.
Verder de jassen etc weer terug op zijn plek....
rust in woonkamer, want alle jassen etc lagen op de eettafel!!!



Soms baal ik zo van alles ......ik kom niet uit dat negatieve voor mijn gevoel,hopelijk snel psycholoog bij revalidatie..
Ik wil zo graag nog van alles wat niet kan,
zo K.T.....
Zo positief als ik normaal ben,zoo negatief ben ik volgens mij nu,
ik ben chagrijnig en niks of niemand doet iets goed,
ben zo prikkelbaar bah bah..
Ik wil gewoon een tijd alleen zijn eigenlijk,maar iedere dag is er wel iets wat ik moet doen en ik ben nooit tot zelden alleen..
Ik haat mezelf.....

Ik zeg wel ik geef er niks om wat mensen denken als ze mij in scootmobiel zien,maar tuurlijk wel,ik loop liever rond en doe liever alles zelf,zo afhankelijk zijn,maakt me dat ik me nutteloos voel en schuldig.....
als ik bv denk aan onze vakantie dadelijk in Andalusië,
dan baal ik als we door een dorpje willen gaan lopen dat ik dat niet kan,
en waarschijnlijk de rolstoel mee moet....
Ik wil wandelen,er zijn zon mooie wandelpaden daar.........

misschien kan ik trainen...maar ik heb zoveel pijn als ik veel loop in mijn benen en rug en bekken en heupen en tja waar niet....bah bah...
Dan kan je beter verlamd zijn,dan weet je waaraf en waaraan en de mensen om je heen ook...
Nu kom ik de ene keer (het liefste ) in de winkel met scootmobiel,en de andere keer,als ik teveel moet hebben of als het regent lopend...
En dan zie je de medewerkers kijken van ...hoe zit het nou..........
ach ja,deze fase zal ook wel weer over gaan.........
En dan de gedachte steeds van hoe lang heb ik nog,wat maak ik nog allemaal wel of niet mee............bah bah eigenlijk kan je beter niet weten dat je ongeneeslijk ziek bent..............maar van de andere kant,geniet je nu misschien soms meer van kleine dingen...........
Ach ja alles heeft zo zijn voor en nadelen!!!

Deze week gekeken of de houtlook  tegels ook  in de keuken mooi passen,
want ik ben helemaal verliefd op deze  tegels...
en ze zijn echt bikkelhard...
door zon die binnen scheen,krijg je een vertekend beeld,de keuken is geel,op foto lijkt alsof het twee kleuren zijn,maar dat is natuurlijk niet zo

Deze week bij Lidl Sonja bakker boek gehaald...ik wil echt iets doen aan mijn gewicht,ik blijf alles eten,als ik me rot voel ga ik eten en de prednison zorgt ook voor vreetbuien en voor veel vocht vasthouden dus.....pfff ik voel me net een Michelin popje vooral met die stomme nekkraag om


Afgelopen week ,tijdens oppassen mooie foto's gemaakt weer van wesley,

 kijken samen met Rocky hoe Mustafa de tegels slijpt...


Omdat mijn geest en lichaam niet 1 zijn op het moment,
en ik Ger niet teveel wil belasten.

Vrijdag 
heb zelf grote  boodschappen gedaan bij lidl...
maar teveel lopen en tillen...pijn en moe en pijn...daarna naar Medinello intake gesprek gehad met zoals ze dat noemen casemanager (degene die al het overzicht over mij gaat bewaken).
Heb haar naam twee keer gevraagd en nog weet ik hem niet meer ...
Komt omdat ik volgens degene die mij belde door Mark van den Ingh behandeld zou worden,maar nu dus iemand anders is..
Ik was best emotioneel tijdens sommige vragen.
Volgende weken krijg ik intake gesprekken met fysio en psycholoog en revalidatiearts zei ze,verder zei ze ,je moet niet met Sonja bakker gaan beginnen.
Nu je geestelijk niet lekker in je vel zit etc beter straks in revalidatietraject met een diëtist bespreken hoe en wat ,omdat ik zelf vind dat ik als ik gestrest ben en me verdrietig voel op het moment ik van alles zoek om te eten...
maakt me niet uit of het chips is of snoep of drop en chocolade,als ik maar kan eten.........
Dus daar gaat mijn goede voornemen,van de andere kant mhhh kan ik lekker alles blijven eten en sneukelen...

Daarna naar de plus...maar eigenlijk was ik al zo moe.....
Maar dacht dan heeft Ger het wat rustiger...die werkt al heel de dag,en dan  thuis nog erbij.
Maar goed  ik was half de winkel door,
zo energiezuinig voor mezelf mogelijk,
en had al zoveel last van mijn benen en rug en moe...
Ik zag toevallig dat Ger had geappt ik doe vanavond boodschappen,dus appten ik vlug terug,pak vanmiddag maar vrij kun je dadelijk de auto uitladen,want ik ben nu boodschappen aan doen...
Hij kan daar dan toch wel boos om worden dat ik zoiets dan toch doe....maar ja
doe ik tenminste iets nuttigs!!

Ziet kassamedewerkster me en zegt zullen we iemand roepen die alles in de auto zet.......wel heel lief,maar e zo confronterend,is het zo erg aan de buitenkant te zien dat het niet gaat???
Toevallig kwam Rosa net de Plus binnen ,
dus die heeft alle boodschappen in de auto gezet,vraag me dan toch ook om hulp....
Ja zeg ik weet ik,maar ik heb Ger ook al geappt dat hij halve dag vrij pakt,
om me te helpen dadelijk...

Maar bij Plus kan ik boodschappen ook thuis laten bezorgen zegt medewerkster,als ik voor 11:00 afgeef,dan wordt voor 12;00 thuis bezorgt..
Wie weet,ik moet nog even bekijken of online bestellen,of vaste tijd voor Ger voor boodschappen te doen,maar ik doe dat liever zelf,zelf beslis ik dan meestal bv naar aanleiding van de aanbiedingen wat ik dei week ga koken etc...
en ik ben er dan eens uit,maar dat lang lopen werkt niet!!!!!


Zaterdag eindelijk begint je resultaat te zien:
alleen op de foto,lijken de vloertegels donker,terwijl die echt zandkleur zijn....
maar ja wc er nog bij,dan wc en badmat....hihihihihihih
Hele dag tot kwart voor zeven is Mustafa druk bezig geweest samen met Ger...
S Avonds ging Ger met Theo en Anneloes naar Cacaofabriek naar Pink Floyd coverband...
ik hoef dat allemaal niet meer zo,
vermoeiend,ja kan bijna nergens zitten,
en kost anders weer meer geld,terwijl ik er toch niet veel om geef....
En ik vind fijn als Ger zo geniet van dit soort dingen,
muziek is nou eenmaal zijn hobby...
Samen met Terry en Wesly film gekeken...
En omstreeks half 1 belde Ger mij wakker,ik was op de bank in slaap gedut...
Het had trouwens wat gesneeuwd...
Maar het was niet glad..
Gisteren  mail gehad van Medinello er staan vragen online...
Zo dat zijn er nogal wat...
In verband met mijn concentratie heb ik het in 2 keer verdeeld en nog niet af...



Vandaag Zondag zijn ze nog bezig....
vanochtend het zicht in de tuin met beetje sneeuw.
Verder mijn blauw oog zoals hij nu vandaag zondag 17 januari eruit ziet.
Hopelijk met mijn verjaardag alles weg ?
Verder deze week weer erge last van kloven bij mijn vingers en duim..
dus smeren met handcrème en vaseline........(heb ergens crème van ziekenhuis,maar zie door zooi op moment niet waar die tussen ligt)

nu wordt de Wc etc gemonteerd en de spotje en afwerking verder..
dus doe dadelijk nog een foto als het echt af is............
Wat wordt het toch mooi,heb ik mooi ontworpen zelf in 3d.........trots op de indeling ook,zo super dadelijk een wc boven,vannacht dus voor het laatst naar beneden gelopen......yes
Zo maar weer even twee vragenlijsten voor Medinello ingevuld.....
Nog 2 te gaan,die doe ik morgen...
Nou jaloezie moeten Ger en ik samen voor weg gaan,want Ger was net met Mustaffa naar Gamma gegaan,maar wil liever keer met mij naar Praxis of zo...
Ik moet trouwens niet vergeten om morgen bij longpoli recept voor de Iressa op te halen en dan bij ziekenhuis apotheek de tabletten...heb er namelijk nog maar twee geloof ik......

Nou hehe net klaar led verlichting erin..........super mooi zo blij
nu nog poetsen en accessoires op zijn plek en spullen inladen...en douchen heerlijk en vannacht naar wc.......hihihihihhi

wc ......zo fijn

alles soft close uiteraard...
nou tot de volgende week...


2 opmerkingen:

Unknown zei

Gaaf die badkamer hij is echt mooi geworden

Unknown zei

Gaaf die badkamer hij is echt mooi geworden