karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 6 december 2015

opruimen mri en sinterklaasfeest en kerstboom zetten december 2015

Eerste week van december is weer een feit..
Ik had dinsdag overdag Ger en terry naar ysk gestuurd en kwantum hebben ze een lamp gehaald en een schoenkast,en een kleed voor opde grond...
schoenkast was nog niet op voorraad....
Maar toen ze terug kwamen meteen lamp verwisseld natuurlijk en kleed neergelegd.

 mooi he...



Verder begon  het leuk met dinsdag avond  naar het kaarten bij Jeanny,
 ik op de scootmobiel ,hoef ik niet te lopen of fietsen(scheelt energie en pijn).
Oprit van Jeanny stond Peer zijn auto,en ik kon er eigenlijk net niet langs,links van me groen en als je bij hun kijkt is het een beetje natuurlijk (oerwoud hihihihi) dus ikke wil die wagen niet raken,denk ga ik maar lichtelijk over de groenstrook,bijna omgekieperd dus hahaha,maar goed dat hun in zon donker hoekje wonen...hahahaha
toen moest ik achteruit omdat ik hem vooruit wilde hebben om daarna makkelijk weg te rijden......maar stonden weer fiets en scooter dus bijna daar tegen aan,
toen weer groenstrook in ,zo meerdere keren op en neer hihihihi...
duurde  dus even maar hij stond daarna prima.
Lachend ging ik bij Jeanny naar binnen ,die waarschijnlijk dacht wat is er toch aan de hand hahahahaha

Wel weer verloren helaas..

Verder ben ik woensdag bij Jose op ziekenbezoek gegaan,en ik moest zeggen dat ze niet gedotterd was,maar catheterisatie heeft gehad....haar been helemaal bond en blauw...Nu afwachten wat ze aan de ritmestoornissen gaan doen..

Woensdag en donderdag ochtend begonnen met de opruiming overal....
alles wil ik aanpakken






ERvoor
 


Erna 




zo opgeruimd staat netjes

Donderdag nadat ik kasten reorganiseren af wilde maken,maar eerst planken opnieuw met plakfolie doen...
Kreeg ik telefoon UVW ,of ik even tijd had,ivm mijn bezwaarschrift,wat ik van de brief vond,welke brief,ooh heeft u die nog niet binnen,dan heb ik heel erg goed nieuws voor u...ik ben volledig afgekeurd en kom in de IVA
ik was gewoon half aan het huilen,eindelijk ,een overwinning,gerechtigheid,ging allemaal door mijn hoofd..
Hij vertelde dat hij mijn dossier zag en dat zijn haren overeind gingen staan toen hij alles las ,en dat ik niet in de IVA ben gezegd meteen,en dat ik nu wel een hekel aan UWV zou hebben,en dat ik vooral bezig zou moeten zijn met mijn ziektes IPV  met het UWV etc....een vriendelijke man dus...
Pff zei ik nu ga ik met een superblij gevoel mri tegenmoet...
Eindelijk nu is alles afgelopen,ik hoef niks meer ......


S Middags naar MRI ,gelukkig kan ik nu voor de deur parkeren,maar ik moest infuus in,omdat ik voor hersenen ook contrast kreeg.
Ik weer op het bed,mijn hoofd vast en koptelefoon op,ik was eigenlijk eerlijk gezegd echt in paniek in mezelf en dacht zelfs even om op het knopje te drukken,ik keek omhoog en zo dicht die wand op me,
en het gevoel dat je vast ligt en niet weg kunt (lag natuurlijk in harnas met mijn hoofd vast),
zo lig je dus vast en daarna schuif je in die cabine

De tijdmachine dacht ik nog,maar een minder leuke deze tijdmachine....
mijn hart ging heel erg hard tekeer en ook ritme was niet in goed........ik kon mezelf tot orde roepen,door te denken ,anders weet je niet of er uitzaaiingen zijn,en wat er met mijn rug en nek nu aan de hand is,dus probeerde ik maar te gaan bedenken hoe ik mijn kasten anders in zou gaan delen,dus ik denken aan de lades etc.........man ik zeg het je het hielp,
maar ik had het zo warm,
en wilde frisse lucht,
ik dacht soms echt dat ik geen adem meer kreeg en dat ik ging stikken,
en dan die herrie dacht hij springt dadelijk uit elkaar het apparaat
vraag me niet hoe ik mezelf moed in heb gepraat,
en de dames zeiden daarna ,heel goed gedaan mevrouw vd berg ruim een uur stilliggen met die herrie ,echt heel goed gedaan....pfffff dit was de laatste keer,ik ga er echt niet meer in bah bah

Klaar,kleren aan en naar buiten lopen,de trap op ,kom ik meteen bij mijn auto,mijn energie is laag,dus pauzeer ik iedere paar trede,die man die bij het ziekenhuis buiten staat,zag het blijkbaar van boven af,en kwam me helpen naar mijn auto toe,wat doet zoiets dan toch een mens goed zon hulp....(maar van binnen baal ik dan ,ikkke stoere brandweervrouw,die hulp nodig heeft)
Ik keek in de spiegel naar mijn hoofd en er stond gewoon een dikke streep in mijn hoofd gedrukt van het harnas!




thuis gekomen de lades zo ingericht zoals ik dacht ,maar dat werkte niet dus anders ingedeeld..nu echt allemaal weer beter..

ERVOOR  



ERNA


Ondertussen hadden Ger en Terry boodschappen gedaan en kwamen thuis met:

lief he.......en weer traantjes....




Diezelfde nacht kon ik niet slapen,had pijn en ik vraag me steeds vaker af hoe lang nog,is dit mijn laatste sinterklaas en kerst??
ik heb tot half vijf de bovenste kasten van medicijnen etc opnieuw ingedeeld..

laatste dagen ben ik emotioneler,ik kan er de vinger gewoon niet opleggen,voel ik dat het een aflopende zaak is ,of zijn het gewoon de donkere dagen voor kerst??

Vrijdag
hulp zou om 16:00 komen,maar was verdwaald dus was pas tien voor half vijf hier samen met haar vriend,ze wonen pas in Geldrop en hebben geen auto ,
Thu studeert nog,ze wonde en studeerde eerst in amsterdam nu in Eindhoven,ze komt uit Vietnam en woont hier al 4 jaar of zoiets
en ze wil graag wit bijverdienen,en wil op zaterdag wel,komt haar beste uit,mij maakt het niks uit,als iemand maar poetst..
We moesten helaas ons gesprek afkapen,
want we moesten wesley van de kinderopvang afhalen...
zaterdag 12 december begint ze...
Wel eerst contract ondertekent natuurlijk..
Wesley had pepernoten mee gemaakt al op kinderopvang pfff wat ene werk dat ze met die kleintjes doen,Ger doet zijn deur tegen een andere auto aan zachtjes,anders kon ik niet in de auto om wesley erin te doen,die mevrouw van die auto was me toch aan het zeuren erover,je zag niks,en een deuk kon al helemaal niet,wat een gedoe om zoiets denk ik dan..
wij stonden er eerst ,had ze haar auto niet zo dichtbij de onze moeten zetten,sommige doen het erom,die willen gewoon beuren of zo om niks..
Ik denk dan ,mens waar maak je je druk om,er is niks te zien...we zijn dus ook gewoon aangereden,moet je daar nou echt energie in steken in zoiets???

Sinterklaas avond met de familie was heel erg gezellig,en toen Ger zijn ouders weg waren hebben we nog lang gebuurt met Helga en Marion en Terry,een lach en een traan,omdat ik zie dat Ger er ook wel moeite mee heeft,hij weet natuurlijk ook dat er toch een keer een einde aan alles komt,maar we praten er niet echt over..
Als ik wel bv keer huil en hij vraagt wat er is,en ik zeg dat komt omdat ik bang ben dat dit laatste keer is,dan zegt hij nee tuurlijk niet,maar doet hij natuurlijk ook gewoon om mij te steunen,snap ik wel ..
Maar ik ben ook niet gek natuurlijk,gelukkig kan ik hem wel alles zeggen hoor,want ik heb ook goed gepraat deze week ,dat ik het gewoon moeilijk vind om met mijn ziektes om te gaan,ik wil dansen en springen en rennen en gezond zijn en motorrijden en gewoon werken en en en en vooral niet doodgaan...
Maar toch ik heb soms zoveel pijn en klachten dat ik gewoon denk,zal ik al euthanasie doen??wat heb je zo nog ???
ik ben dan gewoon te deprie en zie dan even niks positiefs....
ik ken mezelf en dat komt wel weer........
Wel te laat naar bed...
mijn cadeaus

Ger zijn cadeaus 

 yes hij wordt ook drummer






 cadeaus uitpakken,het resultaat staat hierboven hihihihi,anders moet ik alles weer verwijderen en opnieuw doen,geen zin in..




 mmmh lekker samen met opa gebak eten

 Zelfgemaakt balletjes en wraps met zalm en kip en kippeboutjes etc....geen honger hebben he ..

en Terry wilde met mij op foto voor op facebook,ja duh lekker dikke kop,mijn huispakje aan,niet opgemaakt,dikke wallen.,...maar ja ach ja zo is het nu eenmaal...



Zondagmorgen wakker worden te laat voor de pijnstilling,overal pijn,
bah bah denk ik dan ...wat een leven,pijn niks willen doen,veel niet willen doen omdat ik dan zoals nu dag erna veel meeer pijn heb...
dus beneden weer tranen........
wat is vraagt Terry dan ....de tranen blijven stromen,ik probeer alles te blijven weg slikken.....wat moet ik antwoorden,
ik wil eigenlijk nu al dood,ik heb er zo geen zin meer in,kom op Karin denk ik dan ,er zijn og zoveel leuke dingen....
Dus ik zeg heel erg wijs zoals het ook eigenlijk is :

IK WIL NIET ZIEK ZIJN...........
deze 5 woorden omvatten eigenlijk alles,alles waar ik zo van baal en wat mijn dwarsboomt...ik wil niet ziek zijn,niet de spierreuma niet mijn slechte wervelkolom,niet mijn zenuwziekte DVN,niet mijn longkanker getver lijkt wel een encyclopedie onderhand aan ziektes....

Maar we  gaan verder,
Ger zegt we gaan de spullen van zolder af pakken ,
we gaan de kerstboom namelijk vandaag zetten...........


En ondanks dat dat ook weer emotionele gevoelens oproept,hebben we heerlijk met zijn allen alles versierd,Ger ook het kerstdorp weer mooi gemaakt,en het ziet er zo goed uit..









daarna zijn Ger en ik naar de Markt uit wezen eten...lekker






het was heerlijk nu thuis deze website aan bijwerken...










tot de volgende..

Geen opmerkingen: