karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 29 november 2015

laatse week november 2015,datum mri

Maandagochtend 23 november  9:00 moest ik bij de neuroloog zijn,maar wat denk je van alle dagen was het nu vannacht zo koud geweest,dat ik zelfs mijn autodeur niet open kreeg aan de ene kant,alles hard dichtgevroren,met mijn pijnlijk lijf ramen krassen...pffff
Gelukkig kan ik dadelijk meteen vooraan bij de ingang op invalidenplek parkeren dacht ik .
En eenmaal in het ziekenhuis aangekomen op langzaam tempo naar neurologie,
en warempel is was meteen aan de beurt...

Na ons gesprek dat hij vond dat de artsen in Geldrop mijn diagnoses hadden gemist en mijn slecht lijf,volgde lichamelijk onderzoek.
Hij denkt net als ik dat het waarschijnlijk allemaal van mijn slechte rug en nek afkomt,maar omdat we toch mri gaan maken,en de mogelijkheid bestaat dat er uitzaaiingen (metastasen) zitten,toch mri van nek en rug en hersenen...

Onze wes was op kleine wesley aan het letten dus ik had geen zin om vriendinnetje van mij die op kantoor van neurologie zit lastig te vallen en ik moest mijn chemopil Iressa nog op de apotheek in het ziekenhuis ophalen,want die kan ik gewoon hier in Mierlo niet krijgen...
Binnen een uurtje was ik dus weer thuis.....
Nu is het afwachten op datum MRI.....
Maandagavond ben ik voor het eerst sinds juli weer eens het archief in gedoken,en heb met Rik het een en ander besproken,gezegd dat hier alleen zitten niet leuk is,en er wordt nog een en ander misschien veranderd..
Daarna aan de bar wat gekletst en tegen half een naar huis gegaan.

Dinsdag 24 november
behandeling bij Brenda ,
was weer heerlijk....
daarna even de was weggestreken.
s middags kwam toch weer hoofdpijn opzetten en ik werd ook weer misselijk.
(denk door het strijken ???)
Toch maar weer 2 paracetamols gepakt.
Ook kreeg ik een rare kramp in het linker uithoekje van mijn keel,
getverd dat voelde echt even niet zo fijn aan...
savonds kaarten en onder kaarten veel krampen in mijn linkerhand en rechterbeen..
Vannacht nachtmerries gehad,ik zag mensen die al dood waren en mijn kwamen halen of zo??
ik kreeg geen adem en ik wilde in mijn droom Ger roepen,
want in mijn droom lag ik ook langs Ger in bed,
maar er kwam schijnbaar geen geluid uit mijn mond,
en ik kon ook niet bewegen,
dat was echt eng ,toen ik op de klok keek was het tegen drie uur,en is was pas half drie gaan slapen,zo vlug begin je dus schijnbaar met dromen..
En dan voel je weer meteen die scherpe pijn in mijn rechterschouder en mijn knieën en mijn onderarmen en handen en rechter duim zo pijnlijk ,dan weer pijnscheuten in mijn hakken,dan van mijn bil naar hak..
dan weer
ach ja het begint soms te wennen,die zenuw pijnscheuten die zijn echt het aller aller ergste..
als die constant zouden zijn,zou ik gek worden denk ik....

woensdag 25 november
tegen negen uur wakker weer,nou dus toch ruim vijf uurtjes aan 1 stuk geslapen..
Heerlijk ,vandaag keertje thuis blijven,nergens naar toe hoeven..
Is de gewone melk op pffffffff
Dus aan terry gevraagd of ze die na haar werk wil kopen,
anders moet ik me weer omkleden en toonbaar maken voor de buitenwereld hihihih
zit nu zo heerlijk in mijn huispakje.....

Donderdag tot nu zondag 29 november
Kreeg een whatsapp een uitnodiging van Astrid van der Sanden om samen met Anitia en Rosa 17 december wat teg aan doen,ik moet dan smidags wel naar maastricht ,maar dat ging ze komt ons ophalen.........spannend..

Donderdag waren Anita en Rosa hier weze buurten en hadden we het erover..
leuk en spannend idee en Anita weet er meer van af.......lunchen?Astrid is ook jarig...

Verder hb ik dus via huiscleaning.nl opnieuw alles moeten indienen,want blijkbaar hadden ze niks ontvangen........
Dus alles opnieuw ingediend.....
Brief binnen van Mri hersenen en wervelkolom ,
eerst van 24 december pfffff niet normaal als men aan uitzaaiingen denkt,ook al is het misschien niet zo,je bent er toch gewoon bang voor,dus ik meteen bellen,ja komt u moet 2 afspraken na elkaar half uur hersenen en drie kwartier wervelkolom,maar ik zal even voor u gaan kijken en dan bellen we u terug,want dit is inderdaad niet leuk..
was echt een hele lieve mevrouw,maar denk waarom bedenken ze zelf niet dat zoiets als er staat misschien metastase hersenen ,iemand mischine wel in spanning zit???
Maar kreeg s middags telefoontje, jawel kon eerder nu donderdag 3 december

verder vrijdag met Ger naar tegeloutlet erp gegaan,en geslaagd

deze tegels komen op de grond:
deze houtlook tegels  komen aan 1 wand,waar douche en wc en raam zit...

en deze grote mat witte van 30 bij 60 op de andere drie muren,.want daar komen ook de zwevende eikenkleur meubels op te hangen...
Nou hopelijk kan die aannemer binnenkort beginnen,ik heb zin in hoe het eruit komt te zien.......
Verder deze week telefoon gehad van gemeente voor gehandicaptenparkeerplaats........waar ik die wilde,dus zal ook niet lang meer duren...
Vrijdag naar verjaardag geweest van de buurvrouw rianne en patrick...
en zaterdag hebben we (ger ) de kelder helemaal opgeruimd en kast met flessenrek erin gemaakt,heerlijk opgeruimd wordt het nu overal,nu weer boodschappen doen,want hij lijk zo leeg hahahaha..


Verder zijn de pijnen in mijn onderbenen soms niet te harden,voorovergebogen zitten hielp vroeger nog wel eens,maar nu niet meer,alles probeer ik uit,maar niks helpt,meer morfine slikken kortwerkende,lijkt wel of dat echt niks doet...pff,
deze week zelfs er rode wijn bij gedronken,en moet zeggen toen wel goed geslapen,dat nog 3 keer gedaan ,maar helaas afgelopen nacht weer bijna niet geslapen van de pijnen in  mijn lijf...
soms denk ik als ik alleen nog maar met heel veel pijn moet leven dan hoeft het voor mij ook niet meer,zolang dat niet helemaal de overhand neemt,en afleiding nog helpt is het prima,maar zodra het te wordt,ik weet niet hoe lang het dan duurt voordat ik euthanasie aanvraag!
Maar ik moet eerlijk zijn ,alhoewel ik echt denk dat alles van mijn ziektes,en nek en rug afkomt,bekruipt me steeds vaker het gevoel,zou dit nu mijn laatste kerst en oud op nieuw worden???
Zou dat ik 50 wordt misschien ook mijn laatste verjaardag zijn???
Ik kan er niks aan doen,zelfs ik denk ook een beetje zwart..........
nou zand erover en deze week bij Jose op ziekenbezoek gaan,want ik zou bijna vergeten dat die met haar lief hartje zit en gedotterd is...
dus deze week eens bijkletsen...
Verder gaat het met mijn logenootje Trees zo goed dat ze na 6 dagen al naar huis mocht,en dat terwijl ze ribspreiding heeft gehad en een nabloeding tijdens de operatie, en haar linkerbovenkwab long is verwijderd.....
knap hoor trees,You go Girl...

Ik heb trouwens vanacht,een mail naar mezelf gestuurd,met de klachten die ik momenteel ervaar van alles,heb ik de klachten van spierreuma en dvn mischien ook beetje bij,omdat ik zo moeilijk alles kan scheiden van elkaar...
Dit ga ik namelijk naar de neuroloog sturen,dan kan hij mischien beter een beoordeling maken samen met de mri dadelijk waar het precies aan ligt
'
maar dit is de realiteit:

Onderbenen zijn zeer 
Pijnlijk en lijkt alsof  die ergens tussen zitten (overdreven gezegd een bankschroef?) (links erger) , of er grote druk op zit..
Bij erover wrijven branden ze.. 
Hele diepe pijn, (vaak ook bij strekken been,krampen).
op linker boven kant voet pijn en vooral overgang van been naar voet bovenkant..
Dit voelt gekneusd en warm branderig aan...
Ook linker buiten en binnenkant enkel en 
zijkant linkeronderbeen boven enkel zit zeer pijnlijke plek.

Regelmatig hoofdpijn alleen rechtsboven hoofd aan voorkant,
 en dan bij hoesten precies op die plek pijn..
vaak ook na zwaardere inspanning,en bv autorit,scootmobiel..

Voeten warm pijn en branden 🔥 (dvn?)

Soms bij beide hakken, maar links vaker  hevige steken in de hakken ...

Knieën  zeer scherpe stekende pijn en knieholtes zeurende pijn.  
Steken in teen  links tweede teen..
Regelmatig verkrampende tenen, links vaker als rechts.
Soms ook pijnscheuten achterkant been van boven naar beneden (hamstring). 
Pijnscheut lies rechts vooral bij voorover buigen om iets te pakken,.
pijnscheut...rechts bij lopen in bil,soms links..(kan dan geen grote passen zetten) 

Regelmatig ook hevige pijn in rust bij zitten, 
in achterkant benen van bil tot knieholtes. 
vaak bij lopen zeer erg kraken in rechter heup. 
En vaak bij meer lopen zelfs pijn in schaambeen.

Schouders bovenop zeer pijnlijk en onderarmen en handen een zwaar gekneusd gevoel, ellebogen scherpe stekende pijn, holtes zeurende pijn...
rechter duim pijnscheuten en regelmatig kloppend gevoel..

Verder regelmatig bij te vlug hoofd bewegen een soort van duizelig,een vertraagd gevoel (dronken).

Nekpijn en ook echt voortaan achterkant hoofd bij twee uitsteeksels...

Laatste tijd ook regelmatig verkrampende vingers linkerhand.. 
En soms pijnlijke nagels als ik erop duw, 
zowel voeten /handen en heel af en toe steken onder nagels.. 

S Nachts wakker worden van pijn vooral onderbenen en nek en alle gewrichten en altijd slapende duim en of vingers..
Ik moet dan mijn arm strekken om dat over te laten gaan,
en omdat de pijn in mijn elleboog bij gebogen toestand te pijnlijk is.

Laatst bij liggen in bed voelde ik zowel links als rechts mijn hele armen tintelen...

Als ik mijn bekken maar beetje kantel dan meteen hevige tintelingen in mijn beide onderbenen, links erger als rechts.

Verder had ik al oorsuizen, maar dit is erger geworden, nu ook piep erdoor en soms knallen, net of stroom ( pang pang knetterend)geluid dan hoor..

Afgelopen week linkerkant slik beweging of zo schoot kramp in,heel raar bij gapen was best wel eng even. 


Nou fijne avond nog allemaal en tot schrijvens...






Geen opmerkingen: