karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

dinsdag 21 juli 2015

pijn en angst en bucketlist..........

Laatste weken familiedag gehad bij de brandweer, een feest ,dag weg met reiscommissie van de brandweer etc etc...
en hierbij weer mijn grenzen overschreden, met als resultaat pijn en slecht slapen.
Dacht ik kan met gemak de fietstocht meedoen,maar ja ik fiets normaal dus blijkbaar heel erg sloom....dus daarna ook nog trappen gelopen,was zo duizelig dacht ik val dadelijk flauw.
Misschien adem ik bij inspanning verkeerd,want dat heb ik laatste tijd vaker,mischien een soort hyperventilatie,toch eens met de longarts bespreken vertelde doktersassistente die bij mij spuit b12 zette en vond dat ik nogal kortademig was.
Nu is het met dat warme vochtige weer ook normaal denk ik dat je je wat benauwder voelt..........
maar goed na de fietstocht etc,s nachts weer wakker gelegen van de pijn,laatste tijd weer vaker ook als ik wat meer gelopen heb .....mijn onderbenen doen dan zon pijn net of er een vrachtwagen overheen heeft gereden..........

Ik begin soms ook weer meer te piekeren,en me af te vragen wat wil ik nog allemaal....??
Terwijl ik eerlijk gezegd als ik nu dood zou gaan zeer tevreden ben met mijn leven tot nu toe,ook al heb ik vroeger heel veel meegemaakt.
Maar goed ik heb wat kunnen verzinnen voor mijn bucketlist.

http://www.detijdvanjeleven.nl/bucketlist/?bucketListGuid


Bucketlist:(dingen die ik gedaan wil hebben voor mijn dood)

Weekje met mijn schatje naar een romantische Grieks of Italiaans of zo een warm eiland.
Kerst met hele gezin in Oostenrijk of italie in (sneeuw) vieren.
Noorderlicht zien.
Met Dolfijnen zwemmen.
Frans leren of  Italiaans (vakantietaal)
Tandemsprong maken.
Iets betekenen voor iemand.
Rondreis door West Canada inclusief paardrijtocht , helikoptervlucht en rafting..


Maar alles is zo dubbel,want aangezien ik ook voor mijn eigen dood moet gaan sparen,we hebben namelijk een verzekering die niet mee omhoog gegaan is met de inflatie,dus helft minder als wat het kost,maar goed en dan denk ik voor bv canada moeten we dan toch bijna drie jaar sparen,ik wordt volgend jaar 50 dus sparen voor een feestje,beneden in keuken en computerkamer moet een andere vloer............en de badkamer moet gedaan worden,bad eruit ,en douche en wc erin,in bad douchen is echt niet fijn en iedere keer trap naar beneden voor wc is ook niet altijd even prettig meer.............
dus keuzes maken .............
daarom staat canada nu onderaan mijn lijstje en ach rest hoeft ook niet perse,familie is nu het belangrijkste ,dat vind Ger ook..(mijn gezondheid is ook slechter ,want lopen is een crime dus canada jammer maar helaas)

Buiten de pijn is er ook soms de angst,angst dat er bv ergens een uitzaaiing zit,zak laatste tijd soms door rechterbeen,en bij bukken echte pijnscheut in mijn rechter lies...pff en dan bij mijn rechter scheenbeen,ikke erop duwen,ja hier doet het erg pijn,en het deukt ook erg in en deuk blijft er echt even in staan,nu heeft Ger dat gelukkig ook,pff denk ik dan het zal wel van de medicatie komen.
Maar hoewel ik weet dat bij mijn zeldzame longkanker uitzaaiingen bijna niet voorkomen,denk ik dan soms,tjs ik zal wel weer bij die gelukkige horen bij wie dat dan net wel is.
Was bij mijn hernia in rug ook,maar 5 procent bij wie de hernia op precies dezelfde plek terug komt,ja bij mij dus...........en bij hartritme stoornissen idem,na eerste operatie vertelde de professor binnen 4 maanden komt het niet terug,maar bij mij dus binnen paar weken,Ger geloofde het eerst niet,ja maar die proffesor zei toch dat.................ja kan wel maar ja tweede operatie ..en nu nog maar heel soms dat mijn hart heel even van slag af is..

de zeldzame longkanker die ik heb,komt maar bij paar procent bij westerse bevolking voor,en dan heb ik een mutatie in exon 18 nog minder dan 3 procent heeft dat,want de meeste hebben dat in exon 19 of 20 zitten.........

Maar goed ik reageer goed op de Iressa,dus ik klaag nu verder niet en hoop dat het zo nog lang blijft..

Gisteren programma gezien voor het laatst!!!!
Hoe emotioneel,een vrouw die ALS heeft en doodgaat,nog erger als kanker vind ik,voor ons is er chemo etc....voor ALS niks.....bah bah
Heeft me weer verdrietig gemaakt en aan het denken gezet,want ze lieten een voorstukje van volgende week zien,waarop iemand met ik geloof slokdarmkanker zei chemo etc is alleen maar uitstel van executie...........
bah bah uitstel ,en dat zet me dan weer aan het denken,en dan wordt ik heel verdrietig,wan tik wil nog dood...........
Gelukkig hebben Ger en ik even kunnen praten hierover,en ook dat ik het soms niet eerlijk vind dat ik helemaal geen familie meer heb,moeder of zus,eh hij heeft alles nog.......(gelukkig)
Geld is niet belangrijk,nee is ook zo,
maar soms bij het verwezenlijken van dingen wel hard nodig.
Je krijgt namelijk niks gratis in dit leven...............ja denk ik dan ziek zijn...
en ellende met belasting en uwv etc etc ....soms denk ik dan van mij hoeft het niet meer.....

Maar gelukkig is dat meestal maar even,die dagen heb ik gewoon soms nodig,je kunt niet altijd sterk zijn en moedig en niet huilen.

Nou genoeg zielig gedaan,ik moet zon programma's gewoon niet meer kijken.

Wesley kruipt er voortaan goed op los,en ook begint hij zich omhoog te trekken en te staan........zon lekker menneke

ja ja ac dc...............wordt een rocker

Verder waren we 15 juli alweer 27 jaar getrouwd..
een mooie bos bloemen gehad van mijn schatje 

                            hieronder waren we pas verliefd,links Ger en rechts van mij Theo Kuijpers ger zijn vriend

Die avond kwam Tonnie met zijn nieuwe vriendin langs,een leuke vrouw...

Verder had ik voor Ger een hangmat gekocht,die wilde hij altijd graag.


En kaarten kon donderdagavond 16 juli niet doorgaan..
Bleek dat Martine weer zwanger is,ze is nu al bijna 17 weken...
een leuke verassing voor ze,wie had dat gedacht dat ze dit jaar nog mama en papa zouden worden?

Verder heb ik vandaag een omboeking gedaan van Center parcs,we gaan niet naar Frankrijk,want we gingen onze hond op het laatste moment toch meenemen,dus ik vrijdag online betaald hiervoor.
Bleek dat hond naar buitenland verplicht rabiës inenting moet hebben,
minimaal 21 dagen voor vertrek........hmmm dat gaan we niet meer reden..
Dierenarts gebeld,nee hij mag dan iet mee,en ze zijn heel streng aan de grens...
Dus ik maar bellen naar CP of we konden om boeken nu twee weken voor de datum??
Gelukkig doen ze bij CP niet heel moeilijk.
Nu een VIP huisje eden in het Heijderbos,
drie slaapkamers en drie badkamers,en een sauna en etc etc luxe..
Hier zijn we al ik geloof drie maal geweest een supermooi park
)nog nooit eerder een vip huisje)............dus iedereen happy,
Ik kan weer eens niet slapen,vandaar nu maar een update op deze maandagnacht of nee het is al dinsdag natuurlijk....
Ik hoop dat we het heel leuk gaan hebben,en dat we met de motorvakantie redelijk tot goed weer krijgen.............
ach ja we hebben het weer helaas niet in de hand..
slaap lekker (hopelijk)

Geen opmerkingen: