karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

dinsdag 16 juni 2015

eerste twee weken juni

Op de warme vrijdag 5 juni moest ik weer naar de imuunoloog in Maastricht,
airco kapot en met hoed op en lange mouwen aan in de auto,wat was het warm,zelfs met raam open en 130 rijden gaf geen verkoeling.
Bezinking schommelt weer en mag nu iedere dag 10 mg prednison gaan gebruiken..
Ik vergat te zeggen van pijn in zij,maar ja gaat ze toch niet over..

Op mijn vraag dat ik eigenlijk met alles terug naar Geldrop wil,
antwoordde ze,je moet dat natuurlijk zelf weten,maar we beginnen nu net pas jou klachten allemaal te begrijpen en waar wat bijhoort,sommige dingen bij DVN ,
sommigen bij de spierreuma en andere komen van de longkanker ( paraneoplastic syndroom) en normaal geven we ook andere zwaardere medicijnen voor de spierreuma ,maar dat kan niet ivm de kanker..........en een andere arts moet dan weer opnieuw beginnen,volgende afspraak is in septmeber en wordt een belafspraak,want als ik in augustus bij oncologie moet zijn,dan is ze op vakantie,ze wil dit wel voortaan combineren...
Maar onderweg dacht ik al,tja zei kan alleen dinsdags dan om half 1 ,en dan moet Ger nog een hele dag vrij pakken,dus dat wordt ook niks...
Dus heb ik half juni besloten om mijn longarts in Geldrop te mailen,en daar mag ik aanstaande donderdag 18 juni heen...
Maandag 8 juni s morgens heel vroeg iets over 6 uur kreeg Ger telefoontje,ger zijn vader was weer heel erg benauwd en moest naar ziekenhuis,hij heeft 3 dagen op de IC gelegen,en gelukkig hebben we hem zaterdagochtend 13 juni weer op mogen halen,hij moet natrium beperkt gaan eten en niet teveel vocht per dag.....want dan vocht om de longen en hart en dan benauwd...........ze zijn verder allebei steeds meer vergeetachtiger en verward aan het worden,ze worden oud..........gelukkig maar hahahah..
Verder hebben we de afgelopen weekenden niks gedaan,heerlijk van de tuin genoten en open haard aan gehad natuurlijk,Ger heeft wat onderhoud gedaan hier en daar..
en ik was eerst even bang voor uitzaaing van rib,omdat die pijn zo erg bleef,ondanks dat ik iedere dag 2 pijnstillers inneem,maar toen ik vroeg aan Ger of hij eens op iedere rib wilde duwen ,kon ik eigenlijk niet zeggen dat het pijnlijk was,dus denk nu toch een spier.
Inmiddels is de pijn nog maar af en toe aanwezig,dus denk combinatie van spier en littekenweefsel wat longarts al keer heeft gezegd van operatie .
bij ribben zit nu littekenweefsel wat pijn geeft..
Verder soms weer veel pijn in benen,vooral na veel lopen,en moe......ik ben zo moe
ik heb eerlijk gezegd ook nergens geen zin meer in op het moment,rust veel,slaap soms heel slecht,van piekeren of de pijn.....vraag me zo af,wanneer het monster in mijn longen resistent wordt.................en wat dan?????????
Ik  ben weer wat benauwder laatste dagen,en begin weer groen slijm s morgens op te hoesten,mischien toch een verkoudheid?


Nou genoeg geschreven voor deze twee weken..............
uit eten met familie:





foto s van afgelopen weken,zwembad buiten,wesley voor eerst in zwembadje,en stoeltje voorop fiets........




opa die heel zielig probeert te kijken in het ziekenhuis......

 
mijn nek erge reactie op muggebeet?











appelboom zit goed vol ,en de papaver bloeit mooi
Heerlijk samen genieten,rustig aan en lekker niks doen........

Geen opmerkingen: