karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 11 januari 2015

eerste week januari

Maandag 5 januari

Ger hoorde ik kreunen,en hij liep pasje voor pasje,gerhum het is nog niet goed met zijn voet..
Hij heeft gebeld dat hij nog niet kan komen werken..
Hij moet straks maar naar huisarts gaan,want iedere keer zoveel pijnstillers slikken voor jicht is ook weer niet goed voor zijn nieren en lever...
Ik denk toch dat het van bepaalde medicijnen afkomt,hij slikt er ook zoveel ik geloof 12 of zo..
Wesley was toch om 1:00 wakker geweest en Terry had hem toen maar beetje voeding gegeven,we wilden gisteravond keer uitproberen of hij na voeding van acht uur door slaapt tot s morgens maar misschien nog ietsje te vroeg..
Gisteravond nog even zitten kijken als we bv met autoslaaptrein naar Spanje of bv Corsica gaan wat dat kost,maar slaaptrein kost 1400 euro retour van Den Bosch dus das geen optie.
Engeland is wel heel mooi,maar toch die boottocht en misschien veel regen...zo moeilijk ach ja we zijn eigen baas,en als ik iets anders leuk vind dan doen we dat,mij gaat het erover uit dat ik ergens naar toe wil waar we nog niet zijn geweest (liefst ook land waar we nog niet zijn geweest) en dat we niet al te duur uit zijn.....en we hebben maar zon 8 a 9 dagen....
Nou het is bijna acht uur ik ga nog eens neuzen wat er allemaal is ,Wales en Lake district blijven staan of ik moet echt iets leukers (warmers) en net zo duur of goedkoper vinden..
Gisterenavond zag ik in bad dat ik ook blauwe plek op mijn grote teen heb,ik heb er wel iets op laten vallen herinner ik me,maar ik voel er gelukkig helemaal niks van ...

Smidags met terry even naar wat winkels geweest en daarna koken en op de bank,eigenlijk afscheid van burgemeester bij de brandweer,maar Terry wilde even weg vanavond en ik had toch eerlijk gezegd niet zoveel zin om te gaan,
ben voortaan liever lui en lekker op de bank,doordat ik vaak zo moe ben.......
Het is dat ik iedere dag naar winkel moet voor eten ,anders kwam ik helemaal liever niet meer van mijn plek af...

Dinsdag 6 januari

Vanmorgen iets over zeven heb ik wesley in bad gedaan,en daarna eten gegeven,hij was huilerig ,vannacht ook al terwijl hij eigenlijk normaal zo rustig is...
misschien krijgt hij wel tandjes of is hij grieperig..
Na eten even in box laten slapen,omdat we kwart over negen aan moesten lopen.
Jas en das om en lekker in de voetenzak,onderweg sliep hij alweer,ik kreeg erge last van mijn kuiten pfff zon pijn,maar ik moest doorlopen,anders haalde ik het niet op tijd..
precies kwart voor liepen we binnen en kon ik hem wegen,hij was 6800 gram en 65 cm lang..
Daarna naar Mien de verpleegkundige en over voeding etc gehad,over enkele weken even langskomen om te wegen bij 7 kilo of vijf maanden mag laatste voeding eraf..
En vanaf nu iedere dag fruit en groente bij geven na de voeding of tussendoor paar theelepels en langzaam meer als hij lekker vind..
Twee maal daags pap is ook goed...
Nu zorgen dat zijn benen niet bedekt worden ivm met de 2 spuiten,en dat als hij koorts boven 38.5 krijgt een zetpil zetten...
Nou 3 maart terug komen..
Gelukkig hield hij na even te huilen op en viel hij onderweg naar de plus weer heerlijk in slaap..
Even heerlijk bij plus boodschappen gedaan en gepronkt met mijn kleinkind,heb maar meteen zetpillen voor hem gekocht en paar potjes fruit en groente,ik wel dingen vers gaan maken en invriezen,maar soms een potje moet kunnen toch..
nou hier een onderweg foto

wan heerlijk manneke he,
Eenmaal thuis lekker zijn flesje gemaakt,maar hij hoefde niet veel,nou ja dan maar in bed om te slapen.............en ikke dit schrijven.

Woensdag 7 januari
Vannacht weer lang wakker gelegen, van drie uur tot uur of half zeven.
maar moest toch vroeg op want had om half tien al fysiotherapie.
En zoals altijd val je dan pas net voordat je wekker gaat in slaap,om acht uur liep hij af,want ik wilde eerst douchen..........ik drukte hem uit en was zo vermoeid,dat ik dacht het zal wel en ging verder slapen.
Gelukkig werd ik toch iets na half negen zelf wakker,zodat ik toch nog op tijd bij fysiotherapie kon zijn...
Mijn nagel lijkt toch echt steeds blauwer te worden dat randje op mijn duim ,onderaan de halve witte maan:


En mijn wijsvinger van het ongeluk en de nagel zien er ook nog niet uit,
ik kan hem wel naar beneden buigen maar omhoog kan hij niet meer:


Ging zoals gewoonlijk op de fiets,pff maar wat is het weer zwaar dacht ik,mijn spieren die zijn zo vlug moe ,ik was blij dat ik er was, en ik heb de fiets die ik normaal op 8 zet 3 minuten en dan 2 minuten op 3 of 4 nu op 4 gezet en op 2 ,mijn benen doen zon zeer en mijn kuiten ik weet niet wat daar mis mee is,en dan mijn knieholte.
Kan zijn dat je lichaam te weinig zuurstof nu afgeeft en dat begint dan in je benen zei Danny mijn fysio,maar ja zeg ik kan ook van mijn zenuwziekte afkomen ,of van de spierreuma of van mijn rug/nek.......ja dat kan inderdaad ook....bah dacht ik wat heb ik toch een rotlijf,en ik wil eigenlijk helemaal niet klagen dat ik ergens last van heb.....ik heb mijn oefeningen gedaan en beetje gesmokkeld met enkel oefening ,want kreeg zoveel pijn..
Uit fietsen heb ik ook maar op 2 gedaan........ben zo moe en nu moet ik nog naar huis fietsen pfff..

Thuis gekomen is Terry voor mij gaan poetsen en zou ik daarna heel even op kleine letten zodat ze even nagels kon doen,ach ja ik heb toch een lekker boek en was zo moe ,dat ik me boven op bed genesteld had.

Tis een mooi boek,maar mijn ogen zijn moe,mijn lijf is moe,dus ik heb daar maar heerlijk even aan toegegeven.........even niks heerlijk ogen dicht en niks doen.
Ik hoorde dat ik een whatsapp kreeg,maar had geen zin om te kijken  want was zo moe,
even daarna kwam Terry weer terug,ben daarna ook maar opgestaan...
En daarna was het alweer bijna etenstijd,er was een aanslag gepleegd in Parijs dus even journaal gekeken...
Daarna hadden Ger en ik een open haard voor buiten gekocht, wilden er al lang eentje en waren aan neuzen hoe duur ze zijn,en konden deze niet laten staan..

Hij is mooi he,we maken er een mooi gemetseld stenen plateau onder en dan lounge setje erbij,
dat doen we dan bij de vijver,want hert zeil kan er niet meer op,daar laten we de rozen overheen groeien...
En zaterdag komen ze voor afdak eindelijk ,want die is echt aan de beurt en nu was een mooie aanbieding .
Dus binnenkort wordt het hier een paleisje, we denken dat we Engeland maar niet doen,
teveel geld,ik laat de boeking van hotels wel nog even staan,voor het geval dat we toch genoeg kunnen sparen,maar kan het altijd gratis annuleren..
Misschien  gaan we toch wel meuterklup mee,is toch wel gezellig eigenlijk en ook al is het veel geld..
Nou morgen weer een drukke dag,boodschappen eten bij Rosa en naar psycholoog en s avonds kaarten...


Donderdag 8 januari

Pff weer slecht geslapen en vroeg wakker , Engeland geannuleerd..
Doorgegeven dat we wel meegaan op meuterklupweekend.
We gaan al zolang mee,en het is altijd gezellig , en we zien wel met mijn lijf qua gezondheid..
S Morgens boodschappen gedaan ,daarna even met route bezig geweest etc en met henk gewhatsappd over weekend.
Daarna om twaalf uur naa Rosa toen die de tafel heel moooi had gedekt en spoedig kwam ook anita..
De soep was heerlijk en het broodje kip ook, maar we zaten allemaal al vlug vol..
Heerlijk weer wat bijgebuurt en Rosa viert haar 50 e verjaardag niet,ze weet niet waneer ze heeft ieder weekend feestjes...
Marcel van Anita wordt ook 50 dit jaar en die viert het wel.........
Verder daarna naar de pshycholoog waar hij me weer voeg hoe ik me voelde dat ik dood zou gaan,
of ik nog kan genieten van dingen en of ik naar huisarts ben geweest met mijn euthanasieverklaring..
Ja euthansie is nu geregeld,nu moet nee wil ik nog mijn begrafenis regelen,niet omdat ik bang ben dat ik binnen een jaar dood ben,want heb het idee dat ik er nog wel even ben om jullie allemaal te vervelen hihihihi
Maar meer omdat er altijd iets kan gebeuren in de tussentijd,stel het gaat toch ineens heel snel,of krijg beroerte of ongeluk.......dus ik wil binnenkort toch alvast dingen vastleggen/regelen voor mijn begrafenis/crematie...
Verder heb ik nog steeds niet het gevoel of het over mij gaat zeg ik tegen Pieter,ik praat over mijn ziekte en alles alsof het niet over mij gaat..............het wil maar niet doordringen,
is een normaal rouwproces zegt hij......over drie weken praten we weer verder..
Daarna nog even met Agnes gebeld ,vond het kei leuk dat we toch op weekend meegaan en ik denk dat Gerald prins wordt dus we zien elkaar volgende week donderdag.
Ger heeft al vrij gepakt..
Thuisgekomen was het tijd om te gaan koken ,want Terry moest van 18:00 tot 21:00 werken dus moest op tijd aanrijden.....
Ik ben om half acht al naar Henk en Helga gegaan,omdat ik nog wat dingen over weekend (hotel) te bespreken had met Henk...
Daarna heerlijk gelachen en gekaart en iets na half twaalf was ik thuis,
moe en hoofdpijn (meestal als ik te druk programma heb gehad).............slaap lekker


Vrijdag 9 januari

Werd wakker omdat wesley huilde,en omdat Terry hele dag moest werken ,gaf ik hem het flesje,
het was half zeven ,Ger was ook nog beneden...
Nog steeds hoofdpijn,na flesje wesley te bed gelegd en zelf ook nog even gaan liggen,bah zon hoofdpijn weer alleen aan de rechtse kant.......en misselijk gevoel...
Maar ik kan niet slapen en besluit mijn medicijnen en extra pijnstilling te gaan pakken..
Daarna ben ik kasten in keuken opnieuw gaan indelen en poetsen,zo kunnen spullen van wesley netjes opgeruimd worden,het zag er zo rommelig uit en nu is alles weer netjes opgeruimd,en spullen over de datum weggegooid,ik geloof dat ik die bloem pas had gekocht ,maar was maar tot 12-2014 dus weg ermee...........
Champagneglazen van nieuwjaarsfeest maar eens in afwasmachine gedaan...
En om elf uur wesley weer flesje en beetje fruit.....
Dat doet hij best goed dat eten,alleen zijn pap of het nu komt dat het te vlug eruit komt,of omdat hij zo honger dan heeft,hij drinkt even gaat dan huilen en dan weer drinken ..
Ik ben zo moe..............ik wil slapen,maar eigenlijk vind ik dat zonde,moet nog was wegstrijken.
Maar ben zo moe,dat ik toch maar zo even me heerlijk nestel op de bank met een deken...
even rust die was die wacht wel op me,anders morgen maar.....
savonds kwam Rosita nog langs met onze shirtjes voor het kitneppen van de prins,

alhoewel ik denk dat ze een dubbel spel spelen,ik denk
dat Gerald prins wordt en ondertussen proberen ze ons te strikken om zogenaamd te kappen......jajaja trappen we denk ik niet in....wordt vervolgd..
Henk was ook nog hier geweest,we gaan morgenvroeg naar de hotels die ik gevonden had kijken,dan weten ook hoe het er uit ziet en kunnen we mischien nog wat aan de prijs doen...
om half zeven staat hij bij mij aan de deur............

zaterdag 10 januari

Ik was om 4 uur al wakker en ben om iets na 5 en maar mezelf gaan douchen ,dus ik was er om 6:00 al klaar voor,Henk kwam tegen half zeven.....
We waren kwart voor 9 bij het eerste hotel,en hadden hier ondanks dat het op internet niet zo goed overkwam een goed gevoel over,alleen of alle motors in de garage kunnen ?en of buiten terras goed is??.....geen BBQ of kampvuurtje mogelijk....




tegen half elf reden we naar de volgende ,die lag maar zon 26 km verderop....
Deze is het uiteindelijk geworden,omdat we hier alle mogelijkheden hebben,zowel met slecht als goed weer......binnen en buiten genoeg plaats....


met als we willen een eigen aparte ruimte met terras en al...zie hieronder:

Daarna maar eerst meteen het ontbijt geprobeerd,want ik had honger en was misselijk geworden onderweg van Henk zijn sportieve rijstijl met al die bochten....
Het was goed alleen de koffie was wat slap,maar  dat zeg ik wel als we daar met Pinksteren zijn,Duitsers houden niet van sterke koffie namelijk
Al met al een geslaagde dag ruim 460 km gereden , ik ga mooie routes maken rekening houdend met de afsluiting op zondag en maandag vanwege wegraces ..
Kei moe kwam ik tegen drie uur thuis , we hebben nog even nagebuurt en Henk had savonds nog mooie brief gemaakt om te versturen naar iedereen.
Ik hoop dat er velen mee zullen gaan,want het hotel heeft ons genoeg te bieden,ook al is het wat ouderwets,dat is bijna in heel Duitsland...
Nu zondag veel pijn aan benen en in mijn rug pffff toch te lang aan 1 stuk gezeten,maar weer wat extra pijnstillers pakken,en als ik loop bij iedere pas weer pijnscheut bah bah K.T lijf....
Nou ik ga deze week verder met excursies voor reisje brandweer en welke banden ik nu op mijn motor wil.................ook een dillema namelijk

Nou link van het Hotel waar we met Pinksteren heen gaan:








Geen opmerkingen: