karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

woensdag 24 september 2014

zondagavond 21 tot woensdag 24 september..

Zondagavond 21 september:

We ontdekkten dat he tnationale filmdagen zijn,dus dan mag je voor maar 5 euro PP naar de film.
Kunnen we eerst bij http://www.charleebrownsplace.nl/2011/home gaan eten .
Goed idee vonden we beiden dus hup reserveren voor de film The Maze

even online kaartjes reserveren,bovenin natuurlijk...
tTerryhad om half vier met collega's van  het Kruidvat een bedrijfsuitje.
Loes de andere oma kwam met Dominique om wesley weer eens te bewonderen en om samen met Thomas ermee naar de winkel te wandelen.
Ger en ik hebben ondertussen de honden uitgelaten en zijn daarna vertrokken naar Charlee Brown.
Het was erg druk in de stad er was iets te doen met live muziek..
Maar gelukkig vonden we een parkeerplaats.
We hebben heerlijk gegeten,
En ik heb heerlijk twee wijntjes gepakt.

de gebonden uiensoep heerlijk......


Alhoewel ik een vis gerecht kreeg met de huid nog onder op bah bah,
en het smaakte echt naar vis,het lag niet aan de kok,maar ben denk ik van de vis af,tenzij die in een overdreven kaassaus of zo zit.......
Ger had weer geluk,want de kaart was veranderd,maar nu stond zijn T-bone steak er niet meer op,maar ze hadden er nog een paar dus Ger had geluk.


ik zit toch vlug vol,want ze wilde nog iets anders voor me maken,maar de gebonden uiensoep met het stokbrood en de frietjes en aardappeltjes waren al voldoende,Ger pakte nog een toetje na.
En toen moesten toch echt vlug naar gaan gaan lopen.
Hup even de q code onder de scanner en daar rollen de kaartjes uit..
Wat drop gehaald...euhhhhhhhhh 6 euries en hij was nog keihard ook..
Toen wilde we gaan zitten en bleek dat ik verkeerd om had gekeken met het boeken,want had de onderste rij geboekt,schijnt op boekingsite net andersom te staan...pffff
dacht nog dan ga ik het in mijn nek krijgen.
Maar een vriendelijke jongen die langs mij zat zei,ga hier toch maar zitten en komt er iemand opdagen dan kan je alsnog naar beneden.
Maar het was helemaal uitverkocht zei de jongen beneden nog,dus je moet op je eigen stoel gaan zitten.........
We waagden de gok,beneden leek me echt niet fijn recht voor dat scherm met mijn nek..

En we hadden geluk,alhoewel de jongen naast ons zei ik weet wel hoe het zit wij komen hier heel veel.........dus waarschijnlijk hadden hun al die plaatsen gereserveerd en zijn er twee vrienden niet op komen dagen.......
Het was een hele mooie film,en aan het einde te zien komt er nog een deel 2 aan..

Maandag 22 september
Ik zei voor het naar bed gaan nog,ik sta samen met jou op Ger,want ik mag na 7 uur niks meer eten.
Maar ik werd pas tegen acht uur wakker pffffff nou dan ben ik zeker lang genoeg nuchter gebleven dacht ik .
Nog even naar plus voor  vlees en groente etc voor eten van vanavond te scoren.
En tegen half tien aanrijden,vanaf 9:00 tot 11:00 moet ik een liter water op drinken,dus gretig neem ik slokken van het flesje water ook onderweg.
Ik kon zo doorrijden overal en was 10 over half 11 in het ziekenhuis.
Parkeren bij oncologiecentrum,want moest tenslotte als laatste naar de oncologieverpleegkundige.

op naar de kelder naar nucleaire geneeskunde.

 Ik moest me 10 voor elf melden en was er kwart voor elf..
Ik werd meteen geroepen,en mocht op bed gaan liggen ,een warme deken over me heen,ik moest al mijn spieren ontspannen en ondertussen kreeg ik via infuus het radioactief goedje (suikers?) ingespoten.
U moet nu heel stil blijven liggen,niet bewegen en over 45 minuten kom ik u weer halen,wij zien en horen u dus als er iets is..
En de lamp ging uit,ik sluit altijd mijn ogen als ik me wil ontspannen,gek is dat he,ik kan me alleen maar goed ontspannen als mijn ogen dicht zijn..
Ik hoorde wel allerlei geluiden,water wat wegliep,houd u de adem even in en ademt u maar weer door,dat was onder de petsscan natuurlijk langs mijn kamertje..
Mijn gedachten gingen over van alles,wat zouden ze gaan zien?
Maar ook wat ik niet moest vergeten te zeggen tegen de oncologieverpleegkundige..
een paar keer heb ik mijn ogen geopend om naar de tijd te kijken en ik moest voort heel erg plassen,en net op een moment dat ik dacht pff ik hoop dat het niet lang meer duurt kwam de verlossing u mag naar de wc gaan............
oooh wat is dat dan toch fijn eenvoudig kunnen plassen..
Toen op de scanner plaatsnemen,en tot mijn verbazing lag er een brede band,die deed ze daarna om mijn middel en armen,ik moest heel stil blijven liggen en het zou wederom 45 minuten duren
12:20 was ik klaar .......
Ik vond het gek dat ik niet met mijn armen omhoog en niet mijn adem heb in moeten houden,
mischien dan toch omdat niet de longarts maar de internist-imuunoloog dit had aangevraagd,
ivm het vonden van een autoimuunziekte.

Op naar apotheek om de rest van mijn iressa op te gaan halen en dan eindelijk na lang nuchter te zijn,drinken en eten.........

Een  tropische  smoothie pakte ik ,achteraf spijt dat ik geen koffie pakte want hij was niet zo zoet,
en een gezond broodje met oude kaas hmmm heerlijk......
Hup op naar het oncologiecentrum en na even in het ontmoetingscentrum wachten werd ik al door Gerrie zo heet mijn persoonlijke oncologieverpleegkunidge geroepen..
We hebben het eerst over mijn kleinkind gehad en foto laten zien natuurlijk.
Daarna mijn kloven op mijn voeten en ontstoken nagelriem op mijn grote teen en droge huid met een soort rode kriebelstreepjes..........
Mijn mond gaat het best goed....
ik woog 79 kilo,maar ja dacht ik ik heb nu zware schoenen aan,en vorige keer slippers..
ach ja ik ben tevreden..
Ik moet flink smeren op de kloven en die zacht houden,en op mijn vraag of ik in de winter omdat de zon dan minder fel is wel mag wandelen in de zon,
Nee ook  dan bescherming en een hoed op...
korte stukjes is geen probleem..
Ik moet nog even de tabletten om de dag blijven innemen,en op 8 oktober bellen ze mij ,hoie het met de bijwerkingen gaat en dan mag ik eventueel weer iedere dag in gaan nemen.
verder vond ze het gek dat ik nu geen afspraak bij dkt Dingemans had en geen bloed had geprikt,
Ik dacht namelijk dat ik dat pas 28 oktober pas hoefde ,maar had ik blijkbaar nu ook moeten laten doen.
Nou daarna ben ik even naar radiologie gelopen en heb ik de ctscan toch naar week eerder laten verplaatsen,want halve dag in het ziekenhuis en dan moet Ger een hele snipperdag pakken,dus ik ga nu 23 oktober alleen voor ctscan en dan 28 uitslag hoeft Ger maar een halve dag vrijd te nemen.
En ook naar internist voor uitslag of dat niet andere tijd kon,omdat Terry en Thomas vrijdag 3 oktober de sleutel s middags krijgen en ik pas tien voor twaalf aan de beurt was.
Gelukkig had er iemand  afgezegd en kan ik nu al om 9;00 komen......
Nou terug naar huis rijden iets over twee reed ik aan en tegen half vier was ik thuis..

pff en bekaf even op de bank liggen en dan weer koken........

S avonds eindelijk weer eens naar het archief geweest.
Nieuwe computer maar alles staat nog op de oude,de progameur van het programma moet het overzetten,dus maar op de oude pc verder gegaan.
Daarna bardienst gedraaid en ik vind het zo heerlijk dat het nu even niet over mijn kanker gaat maar over mijn kleinkind ............

Dinsdag 23 september

vroeg op en poetsen en daarna met terry naar winkels en hup naar fysiotherapie,
wasje draaien en koken en toen besloten Ger en ik om nog een filmpje te gaan pakken in de bios.
Deliver us from evil eens lekker griezelen..
Eerst kwamen tegen zeven uur Ger zijn ouders en tante nog op bezoek...
Ja nu komt iedereen veel meer als eerst ,want zon kleintje heeft aantrekkingskracht.
Alhoewel ik dan ooit denk,eerst komt iemand nooit ,en nu???
och ja .....gelukkig maak ik me om zoets niet meer zo druk tegenwoordig.
Maar ik mis zo wel mijn rustmomenten door alle drukte ...
Want wilde eigenlijk nog even liggen op de bank...
Nu wel de juiste stoelen,maar er zaten maar 10 man bij de film of zo,ik vond er weinig griezeligs aan en Ger ook niet och ja we zaten nog tussen twee andere films te twijfelen...
Maar goed pas twaalf uur was de film af,dus moe in bed.
zo dat was het nu is het woesndagochtend mijn vriendin rosa komt zo op kraambezoek.






Geen opmerkingen: