karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 21 september 2014

dinsdag 16 september tot zondag 21 september

Dinsdag 16 september

Samen Naar de huisarts gelopen en het is inderdaad spruw nu medicijnen gekregen voor in zijn mond te doen.........kersensmaak, (maar hij vind het niet zo heel lekker.)

Daarna naar overgrootouders en daar wesley voeding gegeven.
En via plus weer terug naar huis,

s middags fysio en s avonds zijn de buren op kraambezoek geweest,
Erik en Rian en oma en opa kregen een hele mooie bos bloemen.. en Wesley mooie kleertjes.


Woensdag 17 september

Huishouden doen etc................wat was het toch mooi weer,dus weer met Terry weer wat gelopen en s avonds na het eten  samen met de hondjes en opa en oma weer een stukje gewandeld..

opa is ook zo trots 




Donderdag 18 september

Druk druk druk,boodschappen naar psycholoog , lunchen met mijn vriendinnen,huishouden doen..
S Middags is je andere oma nog langs gekomen.
s avonds  kwamen Tonnie  en Jose even aan met een geweldig cadeau wat ze hadden  laten maken.
Eeen badjasje voor als hij ongeveer 1 is en met zijn naam erop en nijntje erop...




Vrijdag 19 september
Zo weer huishouden gedaan en naar fysiotherapie geweest.
Wat mooie foto;s gemaakt van de honden.

s avonds  kwamen mijn schoonouders  en Frank en Loes met een heel fleurig cadeau..
voor wesly.

Zaterdag 20 september

Met Terry en Ger naar plus en kruidvat en bij de multimate nog plexiglas gehaald voor de voliere helemaal winterproef te maken...
Weer wat gewassen etc..
Was heb ik nu genoeg,en ben blij met het goede weer,want heb geen droger en met meer was ook te weinig plek op zolder op het rekje
Savonds kwamen Ronnie en Tamara langs en gaven een heel mooi drieluik  met naam en geboortedatum erop van welsey en  Nijntje...

Vandaag Zondag 21 september

 lopen Tamara en Jan mee voor metakids met de dam tot damloop,zo trots op ze,jan wordt al 60 en tamara die mankeert eigenlijk heel veel,maar loopt toch mee voor het goede doel...
Zit nu het programma te kijken op AT5 heb ze helaas nog niet gezien,maar maakt niet uit..

Morgen weer hele dag naar  Maastricht ,
pet - ct scan om elf uur dus vanaf zeven uur mag ik niks meer hebben,en vanaf 9 uur moet ik 1 liter water drinken.
11;00 moet ik er zijn.
Dan krijg ik via infuus radioactief spul ingespoten en moet dan nog bijna een uur stil blijven liggen en niet praten,zodat het spul alleen daar komt waar eventuele ontstekingen of kankercellen zitten.
Internist heeft het aangevraagd,maar voor longarts kan het ook van waarde zijn ivm uitzaaiingen.
Daarna om half twee naar de oncologieverpleegkundige..
Bijwerkingen in mijn mond zijn heel erg verbeterd,maar heb gisteravond toastjes gehad en nu weer wat meer last van mijn mond.
Wel heb ik hele erge kloven op mijn voeten gekregen en is mijn nagelriem van grote teen ontstoken,gelukkig is daar het gevoel meestal weg....
en op mijn bovenbeen en vingers komen ook al hele schrale plekken,verder heb ik nu vaste ontlasting en die doet nu soms auww na een hele tijd diaree is dat voor mijn kontje wel wennen weer hahahaha.
Verder denk ik gelukkig veel minder aan mijn kanker omdat ik meer met mijn kleinkind en Terry bezig ben..


PET-CT is een vrij nieuwe technologie.
Bij het onderzoek krijgt u, via een infuus in de arm, 
een kleine hoeveelheid radioactief gemaakte suiker 
(isotoop) toegediend. Hier voelt u niets van.
Deze stof verspreidt zich in het lichaam. Zodra de 
stof op de juiste plaats is aangekomen, kan met behulp 
van de PET-CT het lichaam worden onderzocht. De 
radioactieve stoffen zenden, gedurende een korte tijd, 
stralen uit.
Deze stralen worden opgevangen door de scanner en 
worden omgezet in een elektrisch signaal, dat op zijn 
beurt weer wordt verwerkt tot foto’s.
Na de toediening van de radioactieve stof hebt u 45 
minuten bedrust. Het is belangrijk dat u vanaf dat 
moment, gedurende ongeveer 45 minuten zo weinig 
mogelijk beweegt en spreekt, zodat de suiker zich 
goed verdeelt in het lichaam.
Daarna ligt u nog ongeveer 45 minuten zo stil mogelijk onder de scanner.
In totaal neemt het onderzoek dus  twee uur in beslag. 


Nou op naar morgen vroeg opstaan en vlug nog iets eten en dan tot ongeveer half drie in Maastricht..


Geen opmerkingen: