karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

vrijdag 4 juli 2014

de dag van de echte waarheid


03-07-2014 20:57
Tja waar zal ik mee beginnen?
Na wederom een wat slechtere nacht werden we half negen wakker,dus weer haasten want half tien wilden we aanrijden.
Ger riep naar boven 5 voor half tien ben je klaar we moeten aanrijden,
ja riep,nog in mijn nakie en nog niet aangekleed of zo,
och mijn kleding lag al klaar, dus vlug wat  gel in mijn haren en mascara op en parfum..
hoppake en klaar in 5 minuten, oeps wat zie ik nu in mijn rood shirt de naad stukje los pfffffffff
beneden maar vlug rood draad en een naald meegenomen,en onderweg heb ik dat vlug gemaakt,
dat had je moeten filmen over die drempels overal hahahahahaha...maar goed ik stond er weer netjes op.
Kwart voor elf waren we in het oncologiecentrum.
De auqariums waren weer rustgevend,toch mooi zoiets om naar te kijken.
Mevr vd berg, jawel ik werd binnengeroepen..
Ze begon meteen over ons telefoongesprek en alles werd vrij snel duidelijk,

Ik kan niet meer genezen.

Opereren is geen optie omdat zowel links als rechts vlekken zitten.
En je kan slechts bijna alles weghalen, en er zit rechts ook bij de luchtpijp wat...

En long transplantatie doen ze niet bij kanker.

Nu is het een kwestie van rekken en hopen dat medicatie aanslaat.
Waarschijnlijk leef ik vanwege de langzame groei nog een aantal jaar.
Want zonder medicatie groeit bac gelukkig ook al langzaam.
Mijn levensverwachting ?? 

Meestal meerdere jaren vanwege de langzame groei,
maar is nu moeilijk te zeggen nog.
Is mischien over een half jaar  beter te beoordelen en afhankelijk of iressa aanslaat.
Vanavond begin ik met iressa .

Als bijwerkingen zijn diarree en puistjes en droge huid soms nagelafwijkingen en ogen en aan wimpers en haren krullen of haaruitval,
bla bla bla ,welke je gaat krijgen is onbekend.
Hiervoor heb ik ook meteen medicijnen gekregen voor de diaree en puistjes ,mocht ik andere bijwerkingen krijgen moet ik bellen.
Ook tast het je lever aan.
Daarom  bloedcontrole daarop voortaan .
Over week bij verpleegkundige terugkomen ivm bijwerkingen en bloedprikken.
Dan 3 weken daarna ctscan en controle gesprek.
Ik moet voorlopig  iedere maand op controle komen.

Heb daarna ook nog een lang gesprek gehad met de oncologieverpleegkundige ,over de bijwerkingen en kreeg veel info mee..
en setje met bodylotion en shampoo etc,want je mag niks met parfum erin meer gaan gebruiken ,ook niet in bad,ik mag niet meer in de zon komen...
ieeeehhh geen parfum meer in bad etc of lotion,ik houd juist van lekkere geuren..pff ach ja alles voor het goed doel,
de tumors mogen geen kans  meer krijgen van mij om te groeien...
En als huiswerk moet ik het boekje iressa doornemen..
verder moet ik de tablet iedere dag op hetzelfde tijdstip innemen....wordt dus half zes savonds,want ivm met mijn andere medicatie ,
moet ik iressa later innemen..






En dan lees je op het recept wat voor de apotheek is:
zie hieronder : lokaal gevorderd of gemetastaseerd...pfff toch hard om te lezen....




De gifpil,we gingen alles ophalen bij de apotheek,
omdat hiervoor ook de apotheker zelf moet tekenen of zo moesten we wachten,maar aangezien het al half 1 was,
zei ik dan gaan wij wel even naar het restaurant wat eten,want we moeten ook nog een uur terug rijden...
Ger heeft ondertussen zijn ouders gebeld,en hij kwam met traan ogen terug...
slik tja is moeilijk maar de verpleegkundige vroeg ook al of ik psychische hulp nodig had,
maar ik kan het misschien nog niet beseffen,
Ger heeft daar gelukkig ook niet zon last van.
Ik heb geen zin om te treuren of te huilen,dat doe ik wel als het echt bijna over is..
denk ik ,ik snap het ook niet maar ik heb misschien nog het gevoel dat het niet over mij gaat!!!

daarna medicijnen opgehaald en naar huis gereden,






boodschapen gedaan en even naar copplemans gereden bloemen voor buiten gehaald,




en een elftal goudwindes voor in de vijver ...





toen voordat ik ging koken hebben we met wesly en Terry erbij verteld hoe het ervoor staat,
iedereen een beetje huilen natuurlijk,maar we gaan er nog hele leuke jaren van maken samen en met ons toekomstig kleinkind...
En we gaan niet zitten  kniezen,we gaan gewoon door met leven en genieten zolang het nog kan...
Want iedereen en allemaal gaan we ooit dood,alleen ik weet nu dat ik niet heel oud wordt (waarschijnlijk) want wie weet wat ze nog voor medicatie uitvinden!!
Heb erge hoofdpijn weer aan 1 kant en voelde me misselijk worden,heb even gekeken of ik ibuprofen mag innemen,maar zie nergens te staan dat het niet mag...
dus maar eentje gepakt..
De meeste heb ik geappt en iedereen reageerde met ik weet niet wat ik moet zeggen ,hier wordt ik stil van...
Ik antwoorde dan,ach ik ben al blij dat ik nog jaren heb in plaats van maanden (net als mijn moeder en zus)
Mischien is dat wel mijn les geweest,dat ik blij ben met jaren en hoe ik ermee om ga,
omdat ik weet dat treuren niet helpt,jezus ik wil eigenlijk ook helemaal niet zielig gevonden worden.

Ik ben karin en ik ben wie ik ben en ben voorlopig echt nog niet van plan de handdoek in de ring te gooien


Geen opmerkingen: