karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zaterdag 24 mei 2014

Maastricht met terry


24-05-2014 08:54
Gelukkig kon terry vrij nemen van haar baas,zodat ze met mij mee naar maastricht kon.
Om half 8 reden we aan,dichtbij maastricht uiteraard even in file gestaan,maar we hoefden pas 9:15 er precies te zijn en waren er 8:38 dus 1 uur en 08 minuten erop gereden.
Valt eigenlijk wel mee he,terry moest weer plassen natuurlijk die zwangere.
We waren zo aan de beurt ,ogen werden gemeten en ik moest naar beneden toe.
Daar waren we ook weer zo aan de beurt,allerlei vragen en mijn ogen werden getest uiteraad zie ik buiten de kleine letters best goed hihihih,verdoving in ogen en daarna geel spul en daarna druppels zodat mijn pupilen groter werden,toen moesten we 20 minuten wachten.
Maar in wachtkamers staan overal aquariums en koffie en water of thee,wat een verwenerij.
Terry moest lachen om dat mijn linkeroog klein bleef en rechts groter werd,iedere keer als ze me aankeek schoot ze in haar lach,wat heel aaanstekelijk werkte,want er lachte meerde mensen mee,terry probeerde het maar op foto vast te leggen,maar op foto kwam het niet zo over.
Nou terug naar binnen weer verdoving en allerlei testen etc en toen ja ik kan eigenlijk buiten
volgens mij zei hij astrodeeltjes of zoiets in je linkeroog wat die zwarte vlekken bij inspanning dus blijken te zijn,meestal komt dat voor bij hoge bloeddruk en suikerziekte...nou ik heb meestal lage bloeddruk,maar goed ik hoefde bij hem verder niet terug te komen.
GLASACHTIGE ZIEKTEN
 Asteroid hyalosis (ziekte van Benson's) is een goedaardige aandoening gekenmerkt door multiple-geel-witte, ronde, dubbelbrekende deeltjes voornamelijk uit calcium-fosfaat die aan het glasvocht.

De incidentie wordt geschat 0,5% te zijn.

De oorzaak van de asteroïde hyalosis is onbekend, maar het is in verband gebracht met verziendheid, diabetes mellitus, hypertensie en hypercholesterolemie.
Differentiële diagnose
Amyloïdose   en Cholesterolosis

Gelukkig bezoek al genoeg artsen nog meer erbij hoeft niet voor mij..
Toen even het oncologiecentrum zoeken,omdat ik wilde vragen of ikde ctscan die ik 10 juni in geldrop heb niet toch bij hun kan laten doen...
Door telefoon zei hij naar achteren lopen bij loopbrug en dan niveau 5 ...
wij naar achteren in lift ,komen we ook nog eentje uit mierlo tegen die daar blijkbaar werkt,...slits..
Maar boven konden we zelfs naar vragen niks vinden,dus terug naar infobalie,ja je moet verder lopen loopbrug over en dan naar rechts en dan niveau5...
Wat een mooie afdeling dat oncologiecentrum,we werden hartelijk ontvangen en kregen alle uitleg,meteen de afspraak en boekje etc...
Maar vanwege alle feestdagen die nu komende weken ertussen zitten is het beter dat ik gewoon ctscan en uitslag nog in geldrop doe en dan 17 juni hun visie hoor ,ik moet wel cd in GTeldrop vragen van ctscan...nou wij terug naar auto op weg naar huis,mijn zicht was slecht en links zag ik door de gel en iets wat hij tijdje op mijn oog heeft gedrukt bijna niks meer,lezen noppes en buiten dat fel licht pfffff tranende ogen,wat was ik blij dat ik terry bij had...want ik wilde eigenlijk toch gewoon zelf gaan,dan hoef ik niemand lastig te vallen.
Gaandeweg de rit werd ik steeds misselijker,denk dat ik wagenziek werd van combinatie ogen etc....thuis meteen op de bank gaan slapen..
Dat deed me goed,smidags had ik fysio dus op fiets...zag nog best slecht eigenlijk maar goed ben geweest dus heb mijn portie conditie weer gehad..
Op naar het weekend,morgen laatste zaterdag tattooklanten bijwerken en dan dinsdagavond nog.............blij als die druk ook weg is..
savonds kwamen frank en loes nog langs,frank had voor ger wat souvernirs uit canada meegebracht,ter ere van het schilderij wat hij gemaakt had voor gestorven familielid in canada..

Gezellig nog effkes gebuurt...nu WEEKEND veel plezier allemaal

Geen opmerkingen: