karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

donderdag 20 april 2023

De operatie is geslaagd 18-04-2023

 Zo de operatie is achter de rug.

goed gegaan met de da vinci robot.

volgens mijn Cardio-thoracaal (proffesor )zou ik na de operatie 63% fev1 overhouden (gold klasse 2) en dclo (diffusie)maar 40% want heb een diffusie stoornis zegt de proffesor.



 

Lig sinds woensdag 19 april op de gewone afdeling 

Heb helaas luchtlekkage long en subcutaan emfyseem..

Slikken met eten en zelfs medicatie is bijna niet mogelijk vanwege luchtlek.

Dus gepureerd voedsel geprobeerd, 

Bleef hangen daarna niet fijn..







Mijn stem is raar dik hoofd,hals etc..

En gisteren echt in paniek,weer hartkloppingen, buik die strak tegen diafragma aan drukt en daardoor zo'n pijn doet.

Ik was echt bang dat dit vanacht mijn luchtpijp ook zou gaan dichtdrukken.

 

Maar wat mij meeste verbaasd mijn saturatie is gewoon 97% zonder zuurstof..

 

Hoe dan?

 

Mischien wordt dit nog minder omdat ik veel zuurstof heb gehad? maar begrijpen doe ik het absoluut niet.

Goed ben vlugger buiten adem met praten ook,maar ik ga straks als ik uit ziekenhuis ben langzaam aan weer revalideren en wandelen..

Heuvelachtig gebied etc zal niet meer gaan.

Maar kijken naar nog wel kan🌞

 

Voor de operatie had ik 94% saturatie, na de operatie met nog een longkwab minder 97 %(zowel links als rechter bovenkwab nu verwijderd) meer saturatie?? πŸ€”

Nu afwachten op uitslag weefsel zal zo tegen eind april zijn..

Toedeloe Karin 

Geen opmerkingen: