karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

dinsdag 5 april 2022

Uitslag Longarts maart 2022

 Hallo hallo,ben ik toch helemaal vergeten hier de uitslag neer te zetten.

Alles was wederom goed,en of ik het aandurfde om pas controle over 1 jaar te hebben?

Tuurlijk,mag bij twijfels of klachten toch altijd de longcare verpleegkundige bellen.

Verder op mijn vraag hoe leg ik mensen nu uit dat ik nog steeds leef met stadium 4???

Ze zei dat is ook heel moeilijk,jij hebt een zeldzame soort,en je ziet dat met mensen die doelgerichte therapie krijgen,dat die mensen veel langer leven als vroeger,want tientalen jaren geleden was die medicatie er nog niet.

De kans dat de plekjes die in je longen zitten kanker zijn,wordt met de jaren dat ze niet groeien kleiner,maar er kan altijd iets nieuws beginnen,daarom altijd onder controle blijven.

Nou ik ben content,en heel raar,toch ook weer beetje angstig,wat als er nu wel in jaar iets snel gaat groeien,gelukkig kan ik zoiets meestal weer vlug aan de kant zetten,GENIETEN Karin denk ik dan,niemand weet wanneer ie dood gaat.......




Zo druk bezig de laatste tijd,probeer minimaal 2 keer in de week te gaan sporten,afhankelijk van hoe mijn lijf is ivm de artrose en DVN en dat gaat redelijk bij pilates  kan ik gewoon bepaalde oefeningen niet doen,maar ik ben en wil in beweging blijven.

En moet zeggen hier in Bakel zijn de mensen echt vriendelijk,heb bij sportschool nu al fijn contact met iedereen,na pilates op woensdag drinken we samen nog bakske koffie.

Echt dorpse gevoel heerlijk.

Dan die pijn van de migraine,weer nieuwe medicatie maar nu al dagen een soort van beginnende migraine rechts die dan niet doorzet.

Volgende week weer naar neuroloog.

En ik kom maar niet in de overgang,netjes op tijd ongesteld met de hevige pijn van waarschijnlijk de vleesboom die de gynaecologe in 2019 heeft vastgesteld waarbij ik besloot om voor hormoonkuur te gaan en niet voor operatie,want ik zou toch wel zo in de overgang komen..

Volgende week weer echo om te kijken hoe het met die vleesboom zit....volgens mijn pijn zou ik zeggen yessss kan nog geeneens op die plek drukken ,want is meteen pijnlijk altijd..

We waren 26 maart naar xl live in Schijndel geweest,om half 2 smidags waren we er tot kwart voor 10 savonds,want hoewel het tot uur of 1 snachts duurde,kon ik niet meer staan.

Ik had zon pijn lopen naar de auto ging erg moeizaam.

Dagen heb ik er nog heel erg last van gehad(leve de snelwerkende morfine) niet kunnen sporten op maandag.

Dus maar weer naar huisarts geweest,artrose en DVN etc is gewoon k.t,

Mag van huisarts naar orthopeed voor knie en heup maar proberen eerst met ontstekingsremmers nu 2 weken...(zit niet te wachten op operaties,getver zo eerst van alles proberen)

Ik lijk weer terug bij af te gaan met lopen,kan wel janken...wat een k.t lijf,ik wil een ander lijf.

Liep ik eerst iedere dag door de bossen,nu zie ik er weer tegenop,omdat het pijn doet of daarna ik niet meer overeind kom van de bank...pff even pas op de plaats dus.

Ik wil rennen en springen en ...........moet accepteren dat het niet anders is.

Even tijdje rustig aan en hopen dat door (al is het minder )te blijven bewegen het beter wordt weer.

Heb het gevoel dat het weer terug aan het gaan is naar 2016 toen ik in rolstoel en scootmobiel belande,kon toen bijna niet meer lopen zonder ondraaglijke pijnen in mijn benen en voeten..

Maar goed kop op en Never Give Up,in mei motorvakantie naar Wales al 2 jaar niet doorgegaan vanwege corona ,terwijl we de boottochten al voor corona gekocht hadden..

En in augustus gaan we 14 dagen naar Italiรซ (via frankrijk en Zwitserland )en via Frankrijk (Italiaanse en Franse alpen )terug..

toedeloe Karin



1 opmerking:

Tiny Martens zei

Kei goed meid, zo blij te lezen dat het "goed"gaat, volhouden zo, je bent een Kanjer, gr Tiny Martens