karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

maandag 28 maart 2016

pasen

maandag 21 maart
smorgens afspraak bij de huisarts,maar het is me toch druk,zit helemaal vol,en iedereen loopt uit,ik moet ook bijna 45 minuten wachten.
Het afspraken systeem is blijkbaar in de war!
Ik heb licht oedeem in mijn onderbenen,daar kan ook de pijn van komen,en het zou ook nog kunnen dat er inwendige spataders zijn..
Maar kan ook zoals de oncologieverpleegkundige denkt van de iressa komen!
Dus als ik bij de dermatoloog kom moet ik dit even vermelden.
ik vertel nog vlug over mijn oksel en lymfe en dat oncologie verpleegkundige dit regelt...

s middags komt wesley thuis,meteen gaat hij dan altijd uittesten,is hij vervelend,even denk ik pfff help,als ik denk wat is hij stil,ben ik al te laat,dan tref k hem zo aan,
op de stoel geklommen en van fruitschaal een appel gepakt,en dan zit hij heel onschuldig aan die appel te eten heerlijk zo,behalve als hij gilt natuurlijk..
Overal zit hij dus aan.
Ik ben s avonds dus bekaf en geen puf meer om naar de kazerne toe te gaan.


dinsdag 22 maart

Revalidatie gaat goed ,wel nog pijn in onderbenen,en die brandende voeten zodra ik op de loopband 4 minuten gelopen heb.
maar ik voel me prima en ga vooruit.
Daarna pijn revalidatie,de laatste keer dat vinden we allemaal jammer,teveel informatie in te korte tijd.
Aanslagen in Brussel......verschrikkelijk..
even met Terry naar Lidl en multimate geweest,Terry heeft speciekuip voor kleine kan hij in badderen..

S Middags weer terug naar revalidatie en nu naar psycholoog,het gaat goed.
Zo doorgaan volgende week gaat Ger weer mee.
Ik heb mail van de oncologieverpleegkundige,
beetje rare mail....
Hoi Karin,

Jij stoort nooit. Ik hbe je mail doorgestuurd naar dr Michels met de vraag om het nu alsjeblieft te regelen.
Je kan bij de HA navraag doen voor lymfedrainage.

Ik zie dat Janneke 29/3 poli heeft, dus heb je geen afspraak met haar. Als je wilt kan ik onze afspraak ook een week verzetten naar 5/4, dan heb ik nl weer poli. Je mag zelf je tijd noemen, ik heb de hele middag nog vrij staan.

Met vriendelijke groet,

Ik begrijp- dus dat mijn afspraak van dinsdag 29 maart niet doorgaat?

Ik stuur dus maar mail terug ,
en ook dat ik al bij huisarts ben geweest voor mijn onderbenen...
pfff van kastje naar muur zo........
en wat nu met de lymfedrainage......??
geen zin om weer naar huisarts te gaan pff..
heden vrijdag 25 maart nog geen reactie terug...


s avonds op de fiets naar Jeanny woont op de eikendreef dus das maar een kort stukje,het ging prima.
uiteraard met kaarten verloren.




woensdag 23 maart
s ochtends heb ik bij de revalidatie balans in je dag ,gelukkig kan ik haar duidelijk maken,dat ik die balans al wel redelijk heb gevonden,en hoef ik niet dag lijsten te gaan maken.
Wel moet ik een lijst gaan maken van activiteiten waarbij ik zowel negatieve als positieve energie krijg....
Daarna even naar winkel en koop ik bij Kruidvat weer een klein vogelhuisje,bij thuiskomst is Helga bij ons....



donderdag 24 maart
De kleine wil niet slapen,want de buurman is bezig met stenen of zo,en die geluiden vind hij denk ik eng...

Johan cruijf is overleden aan de gevolgen van longkanker,het eerste wat ik denk is,dan hij toch kleincellige longkanker,net als mijn zus,zie je dacht ik na het tellen van de maanden vanaf oktober 6 maanden bijna,mijn zus en moeder ook zes maanden.

wat ben ik toch een bofkont dat ik al ruim twee jaar zo mag genieten toch!
Ik ben alleen dus boodschappen gaan doen,omdat nu kleine weer naar bed ging.
Dan is het duwen met een volle kar toch weer funest voor mijn rug,ik haal met moeite de auto,bekaf ben ik...pffff niet meer alleen doen Karin(dombo)...
Ik app Terry dat ik eraan kom,en die helpt mij de boodschappen naar binnen te brengen gelukkig.
Ik zet dit op Facebook:




Vrijdag 25 maart
druk druk ,meerdere keren wakker ,indeling achter spookt door mijn hoofd,doe ademoefening en val gelukkig weer in slaap,helaas van korte duur,half vijf weer wakker,kan ik verder met inrichten...
vlug krant uitlezen en Rocky weg brengen naar Carin van Woeffies,dan krant naar schoonouders en hop naar de revalidatie,ben licht gestrest,merk toch dat ik die afspraken allemaal zo op elkaar niet fijn vind,maar ja soms gaat het niet anders.
Dus kom ik tien over negen in de zaal,de fietsen bezet.....
dan irriteer ik me eigenlijk al,en vraag me af waarom,ik moet toch eerst even rusten,maar ja hun moeten lang fietsen,dus besluit ik om maar eerst rug oefeningen te doen.......
daarna fietsen,en dan kom ik weer in de knoei,want de bal met arm oefeningen is nu bezet,en daarna weer.....pfff dan maar eerst lopen hoor!
En dan de arm oefeningen ...tis niet anders.
Komt gewoon omdat Rocky bij Carin is en ik gewoon om elf uur bij haar wil zijn..
heb om half elf afspraak bij Angela die gaat mijn schouder onderzoeken.
zit echt op schopsteel,moet om elf uur Rocky weer ophalen...
Als ze dan ook steeds dan weer naar boven gaat,dan weer even ergens iets gaat wegbrengen etc....merk ik dat ik zoiets heb van pff schiet op,ik ga toch ondertussen mezelf proberen te ontspannen en te denken,laat het los het komt goed met de tijd,Carin zal Rocky echt niet op straat gooien...
Het werkt,ik denk we zien wel,Angela doet allerlei testen en blijkt dat mijn schouders naar binnen ipv naar buiten wijzen,dus sowieso oefeningen erbij om dat te gaan corrigeren,en dinsdag echo van schouder bij fysio..
spieren te kort geworden etc...
Ze laat Judith ook nog even meekijken..
Ik had Judith de mail laten lezen en verteld van de lymphedrainage,en vind ook kastje muur,misschien ook maar bij dermatoloog vertellen!!

En gelukkig zijn we elf uur klaar,dus vlug app ik naar Carin dat ik eraan kom.

En wat is hij mooi weer en wat ruikt hij lekker..


Zaterdag 
We gaan wandelen naar de plus om broodjes etc nog voor morgen te halen,Terry en kleine en Ger en ik op scootmobiel.
s avonds maak ik al de hachee die de hele avond lekker kan opstaan.
We bekijken steeds meer de mogelijkheden om achter te gaan wonen voorlopig.
We hebben het er samen over gehad,dat het beter en makkelijker is ,als Ger en ik achter gaan wonen,ik hoef alleen een wc achter!
En een sanibroyeur is waarschijnlijk toch mogelijk..
http://www.broyeurfabriek.nl/
Verwarming hoef ik niet,we hebben een houtkachel is voor ons goed genoeg.
Een klein keukentje misschien voor ooit iets warm te maken etc.....
het is zon 34 m2 en mogelijkheden genoeg voor de indeling,met al onze meubels erin en bed etc........hmmm nog maar eens over indeling denken.
We zitten dan lekker bij de vijver en de vogels,de achter van het hek wat we voor de kleine hebben gemaakt is namelijk beter voor ons ,vinden we voor de kleine te gevaarlijk............
Ik ben even alleen naar Senda gereden ,ineens had ik daar zon behoefte aan!

binnenkort maar eens terug gaan met wat nieuwe spulletjes...
Tranen met tuiten natuurlijk,want ik heb veel herinneringen in die straat ook van het kerkhof,ertegenover ben ik namelijk geboren de slegerstraat 32 ,
onze communie achter in de tuin van de parochie.
Samen met Senda hier gelopen tijdje voordat ze dood ging,zo raar eigenlijk..

Terry heeft van een kennis een mooi stoeltje voor Wesley gekregen,vol trots houd hij de stoel vast..
Wesly is naar comedy beurs in Rotterdam of zoiets en op Facebook plaatst hij deze foto:
hij is gek op alles wat Azië betreft..



zondag eerste paassdag

samen zetten we alles klaar en maak ik zelf ham prei salade,verse smoothies etc....
om twaalf uur staan ze voor de deur met gele tulpen en mooi paasstuk...


Daarna aanvallen,want anders wordt de lekkere hachee koud!1




gezellig hebben we gebruncht...
s avonds hebben we weer films gekeken die ik had opgenomen..
s nachts hoor ik de kleine een paar keer.
Slaap slecht,pijn aan linkeronderbeen en schouder ,sleutelbeen is irritant..
Ik ga op mijn ademhaling letten en ben toch in slaap gevallen.

Maandag tweede paasdag
Vroeg weer wakker van de pijn,tijd voor medicatie....
De kleine heeft dus buikgriep,hij had vannacht overgegeven en diarree een paar keer,nu is hij nog niet fit,alles wat hij eet of drinkt ,komt er meteen weer uit!
gerhum...
Ik heb met een bedrijf in andalusie contact gehad en een duo paragliding kost 80 euro Pp...
Kijken of we straks achter even gaan bekijken hoe of wat,of routes maken...
vanavond naar verjaardag van Marcel..

Geen opmerkingen: