karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 27 december 2015

ingreepje en de kerstdagen...

Afgelopen week waren Helga en Marion met een mooi Japanse pagode voor in de tuin hier aangekomen.........

hier staat hij nog bij hun..
Gaat natuurlijk een mooie plek in de tuin krijgen..

Dinsdag

Mijn motor is verkocht,aan een brandweercollega van mij...........
En verder las ik dit in de krant :
op alle fronten gaan de onderzoeken hard vooruit.

We hebben nog wat boodschappen gedaan Terry en ik......
want ik moest bij action nog van alles halen natuurlijk hihihihih..
Wes heeft weer goed opgelet,en moet je eens kijken wat een mooi verschil...
kleine Wesley en grote Wesly

s avonds kaarten bij anita..........
gewonnen...


Woensdag
 moest ik naar de chirurg in Geldrop over die ingreep ,biopsie van hoofdslagader...
Kwart voor 9...dus denk je lekker vroeg,dan loopt het nog niet uit!
Foutje,5 over 9 werd ik volgend kamertje binnen geroepen,net de Efteling voortaan het ziekenhuis hahahaha,daar weer wachten en tada daar kwam de chirurg,overigens een hele lieve man.....
Maar maar wat u allemaal al niet heeft meegemaakt en ondergaan toen hij mijn medische voorgeschiedenis las....en hij had ook nog heel lang in Maastricht gewerkt....
Verhaal uitgelegd over maandag in Maastricht,en hij zei je verwacht toch niet dat vandaag die ingreep is,nee ,want niemand heeft me dat gezegd,en dat heeft de assistente aan telefoon wel duidelijk gezegd....
Maar wat vind u van morgen??
Euh...prima wat snel tuut tuut......
Dan helpt de dienstdoende chirurg op de behandelkamer u......oooh
Dus weer een andere dokter,ja....even kwam de secretaresse erbij,Dkt van Hoek heeft morgen die kamer,oooh die kan ik ook,van onze zoon daar heeft hij twee weken geleden een liesbreuk bij gedaan..
Dan moet u eerst bij radiologie een echo van de hoofdslagader laten maken,en af te laten tekenen,want ik kan hem niet bij u voelen........
dus 10:15 bij radiologie en om 10:45 behandelkamer voor kleine ingrepen bij chirurgie melden.....oke......

Dus ik kon weer naar huis,terwijl ik natuurlijk langzaam terug liep ,kwam ik goffer tegen en brandweercollega van me die daar werkt,onder het verder lopen wat gebuurt...
Even nog vlug langs de Lidl,
want met wes geappt en wesley slaapt nog,dus maar vlug nog wat dingetjes halen............maar eigenlijk was dat teveel......pijn aan mijn benen,en dan schuifelend vooruit.....blij dat na de ingreep de prednison weer wat omhoog mag ..
Thuis gekomen dacht ik lekker even op de bank te gaan liggen maar de kleine was wakker,..........
Verder die dag niet veel meer gedaan,pijn en nog een pijn..maar vanavond begin ik met lyrica,want nu heb ik meerdere medicijnen met een gele sticker,en hoef ik niet meer auto te rijden even..........


Donderdag 24 december 
Ik heb vannacht heerlijk geslapen,lekker s morgens koffie en krantje lezen,heerlijk is dat......op naar het ziekenhuis,want Terry gaat mee,voor Terry nog even langs huisartsencentrum,die heeft al zo vaak blaasontsteking gehad en verschillende antibioticas,nu weer urine check..


Eenmaal in ziekenhuis,op invalide parkeerplaats,wat scheelt dat toch al enorm aan lopen.
De trap naar beneden genomen  naar radiologie vind ik altijd fijner als helemaal door het ziekenhuis naar de liften,en dan vanuit liften weer helemaal naar radiologie lopen.
Eigenlijk hadden ze ook naar radiologie een lift moeten houden,
want als mijn geheugen me niet in de steek laat,
was er heel vroeger daar een lift(boven waar nu de rolstoelen staan),
dan kwam je ook bij de ehbo uit....

Even in wachtkamer wachten en toen was ik aan de beurt,Terry mocht mee en heeft uiteraard foto's gemaakt...





Daarna heel langzaam natuurlijk  lopen naar de liften,wat een eind is dat toch als lopen moeizaam gaat...kwamen we toch pardoes Jose tegen,ze appten nog dat ze op slaapcentrum moest werken die ochtend en dat we elkaar misschien zouden zien,maar ik dacht nog zal wel toeval moeten zijn...hihihihi

Goed samen in de lift omhoog,maar het was bijna kwart voor elf en ik loop niet zo vlug,dus ik schoffelde zachtjes door richting chirurgie,en zei tegen Terry loop maar vast vooruit en meld me maar vast aan....
We mochten aan andere kant bij behandelkamer gaan zitten,maar we wilden net gaan zitten of ik werd al geroepen,Terry vroeg of ze erbij mocht zijn,en dat mocht.Even een kort gesprekje met de chirurg Dokter Hoek,waarbij ik meteen kon vragen of onze Wesly maandag mag zwemmen en skydiven ,maar skydiven mocht absoluut nog niet....!!!zwemmen maandag wel...
Gaat u maar liggen..........






nou de foto's spreken voor zich,ik kreeg eerst een verdoving,maar ik moet zeggen dat bovenaan het toch nog best pijnlijk was,vooral ook toen hij aan de slagader of zo aan het trekken was,maar goed ik dacht dit is net als de tandarts karin,het gaat wel weer over.......rest voelde ik niks van maar bovenaan alles...
Terry heeft ook hier weer heel veel foto's gemaakt,ik zet ze maar niet allemaal hier neer hihihihihi


Je ziet door mijn zwarte haar amper de snee en hechtingen...



daarna was het over tien dagen mogen de hechtingen eruit,als u voor de uitslag naar de internist gaat,ik dacht ja ja maar hechtingen gaan ooit al eerder best wel trekken en pijn doen,en ik vroeg of ik dat dan bij huisarts eerder mocht laten doen,ja ,maar als ze dat niet doen,hier even komen..........
Daarna zijn we naar de balie van internist gelopen om afspraak te maken voor uitslag bij Dkt Stork zoals Maastricht doorgaf...
Nou zei die assistente weer,ja maar u heeft eerst hier al Dkt Toorians gehad,en de regel is dat u dan niet naar een andere mag......
Ik zeg de Immunologe heeft mij gezegd naar Stork te gaan,maar mij maakt het helemaal niks uit...maar alle gegevens worden nu naar Stork gestuurd ,ook de uitslag dus .....................
Dat regelen we hier wel mevr,maakt u zich maar niet druk..
7 januari 13:50 uitslag bij Dkt Toorians...
s middags even op bed gelegen,yieha morgen weer omhoog met de prednison,want echt alle spieren doen zeer bij iedere beweging en kan niks doen even zonder al teveel pijn...


eenmaal thuis moest ik het even met eigen ogen bekijken,en die pleister zit half op mijn haar dat plakt toch niet echt..

Gewoon door mijn haar heen gehecht..!!




hmm 4 hechtingen best groot ,hij zei 1 cm lijkt me veel groter,maar ja..




oké fijne dagen............

Mijn gezicht was dik.......en een beetje blauwig.....
Ze hebben eigenlijk helemaal niet gezegd mevr. u krijgt wel een blauw oog,verder vind ik het eigenlijk best raar dat ze gewoon in mijn haar hebben zitten snijden en hechten,snap dat ze willen dat litteken daarna bijna niet zichtbaar is,maar snap niet dat normaal alles weg wordt geschoren,en nu niet???
Hopelijk gaat het niet ontsteken...

Kerstavond:



kerstavond gourmetten en film kijken,normaal uit eten en naar bioscoop,maar vanwege de bezuinigingen dit jaar niet....
Hard gespaard voor de badkamer....
Wesley werd door zijn papa om vijf uur opgehaald en morgen teruggebracht..


hmm Rocky wil ook gourmetten.
vanwege de stank en vettige zooi,doen we dit maar in de keuken,en staat er ook veel op de aanrecht ,want de tafel is te klein voor alles hihihihih,maar het was heerlijk,en daarna alles afgewassen meteen en afzuigkap aan gehad dat scheelt ook,en daarna een oliegeurtje aan ,moet zeggen dat dit inderdaad heeft geholpen,niks meer geroken daarna....


1 e kerstdag vrijdag 25 december

de dag erna 1 e kerstdag had ik natuurlijk een blauw oog.......
blue christmas........







rest van dag in de weer geweest met verzorgen van de gasten,ik had ook allemaal kleine cadeautjes gehaald voor iedereen..........zo leuk die gezichtjes naar de cadeaus onder de boom.

want we zouden voor het eerst geen surprise doen,omdat we dit nu met sinterklaas deden..

Terry had appeltaartjes gedaan bij voor  binnenkomst samen met de cappuccino met liquor 43 erin..hmmm




,Wesley kwam tegen half vier weer terug...
even op de foto met mama..




eten was geslaagd,we zaten allemaal heel erg vol ,
ik had voorgerecht zalm met paling een soort carpaccio gemaakt...


en wesly had zijn best gedaan op de kippensoep,iets teveel vermicelli hihihihi,hij was dik..
sorry heeft Terry geen foto verder meer van gemaakt...



maar verder was de smaak heerlijk,
Terry had het toetje ook gemaakt en was echt geweldig wat ze had uitgezocht....






daarna hebben Helga en Marion en Ger en Terry nog spel gedaan ,ik ben zo moe,kan me niet echt concentreren,heb Jan en Francien naar huis gebracht,die paar straten kan ik wel rijden,en dat ging ook goed,moet zeggen dat ik van de lyrica,niet misselijk of duizelig of extreem slaperig ben.....
Terry ging tegen elf uur op stap naar de cacoa fabriek..


tweede kerstdag.........
Vroeg op om wesley te verzorgen,want Terry is gisteren op stap geweest en ik zou hem verzorgen,heerlijk samen wat gespeelt van 7 uur tot tien uur ,toen heb ik hem in bed gelegd,en stond Ger op.....
jawel nog blauwer geworden..


heb mooie foto's gemaakt van hem ,hij klimt zo graag op de bank,en was zo mooi net voor de kerstboom..
omdat ik vlug moest doen,was natuurlijk ook bang dat hij zou vallen




vandaag lekker niks,we zouden gaan kijken voor een bus camper,
budget is niet al te groot ,dus de keuze is niet groot,enkele gevonden en mail gestuurd,we hebben een collega van Ger die monteur is en die gaat dan mee kijken en die helpt bij geven van beurtjes etc,want hij mag ons graag,en hij zei tegen Ger ik doe dat voor niemand,maar voor jullie maak ik een uitzondering..
We hebben als eis,buiten goedkoop,dat hij niet al te lang mag zijn,dus niet langer als 5 meter,er moeten ook meerdere stoelen zijn voor ook passagiers mee te kunnen nemen,als we hem als auto gebruiken....verklaarbare kilometers,ik check dit bij OVI eerst of de stand klopt.......
we hebben er eentje gevonden die helemaal aan onze eisen voldoet en een mail gestuurd,nu wachten op reactie..


gisterenavond heb ik er nog enkele op mijn gsm gevonden en opgeslagen...
gisteren ook kerstfilms gekeken natuurlijk heerlijk.........lekker niks doen..
ben ook nog steeds best moe,en nog steeds vlug spierpijn....

Vandaag ook weer een lam dag.....misschien even met hond en Ger wandelen (lees ikke scootmobiel)...of helemaal niks ........heerlijk toch...

wordt vervolgd...










Geen opmerkingen: