karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 1 februari 2015

pijn en verdriet om een goed boek laatste week januari

Wat moet ik vertellen over afgelopen week,ik lig s nachts weer vaak wakker,
Vaak omdat ik pijn heb en me af blijf vragen hoe lang ik nog heb en
piekeren over van alles en nog wat hoe we de tuin beter opnieuw kunnen indelen,hoe we het nu moeten doen met het gras ,waar trixie natuurlijk steeds op plast,....
kunstgras wil ik niet en iets heel hoog ervoor ook niet...
wat we willen gaan zien in Rome.....
Ik lijk de laatste tijd zo besluiteloos ,ik wil van alles maar kan geen keuze maken..


Pff heel vermoeiend alles en vooral dat weinig slapen....

en ik hoop niet dat ik in een depressie zit,
maar ik heb even nergens geen zin in.....
komt vanzelf weer als het weer weer iets beter wordt,
brrr ik hou niet van de winter...




Nou de kit heeft Ger er eindelijk af gekregen en het is geschilderd,Ger hoopt het deze week eventueel nog een keer te kunnen doen


Lekker een rommeltje nu overal,en dat gras grrrrrrrrrr
We gaan in het midden ook een overkapping maken,maar gewoon met golfplaten,wilde eigenlijk gewoon met dak,maar dat is zo robuust zegt ger...
Nu nog iets verzinnen voor dat gras...heb al iets gelezen over een steen die je bij de honden in het water moet legen ,dan hebben ze andere soort urine....tja moet ik dat nu geloven???
vroeger geloofde ik bijna alles en tegenwoordig is het bijna andersom geworden......




Tuurlijk ook weer bezig geweest met Rome,en nadat dagen allerlei ticketsites open hebben gestaan,
de knoop maar doorgehakt en kaartjes besteld.............ik wil in ieder geval de voeten strelen van....oooh shit gaan we weer ben ik het alweer vergeten,als je die streelt dan ....


Ik heb het even opgezocht nu niet meer vergeten Karin,sorry praat vaak tegen mezelf hahahah

Sta even stil bij het standbeeld van Petrus en kus of streel zijn voeten voor een zegen.

Ik hoop dat het gaat helpen en ik kan genezen hahahaha,ach ja baat het niet dan shaad het niet toch.

In mijn zoektocht naar wat te gaan zien,had ik de hulp ingeroepen van Helga van ham,haar vrienden Willy en ....grrr waarom onthoud ik nu niks meer...ach ja die heeft voor mij een map met kopieën gegeven over Rome,ik ga het vanmiddag op mijn gemak eens doorlezen (het is nu zondagmorgen he)
Nog bedankt daarvoor..

vrijdagavond zijn we even naar Anita en Marcel geweest,lekker even bij gepraat , Marcel heeft bijna twee weken geleden een hernia operatie gehad,en ik weet wat dat is,heb het 2 maal gehad bah bah..
zaterdag stond ik met de kleine aan de deur bij de vader,maar niks nada,gebeld ,gewhatsapped,niks...toen maar terug naar huis,maar de moeder laten weten dat hij niet open deed..
Daarna ging de telefoon sorry sorry ik had me verslapen en mijn gsm is kapot of zo...
ach ja allang goed,Wesley ligt nu te slapen,kom om half vier hem maar halen(ik dacht ik rij niet weer op en neer)...
Nou om twintig minuten te laat kwam de vader Wesley ophalen.....
rust even....
Nu dacht ik kan ik eindelijk eens dat boek van Isa Hoes gaan lezen,
Ger was toch muziek aan het luisteren...
Ik heb het met een paar tussenpozen,dat ik of wat moest eten of tabletje moest innemen in 1 ruk door uitgelezen,ik kon niet stoppen ik wilde maar door en door....ik moest vaak slikken,en het begin had ze me even bijna tuk,ik ging lezen en dacht echt ooh mijn god had hij ook euthanasie gedaan?//terwijl ik toch wist dat hij zelfmoord had gedaan,al weet ik eerlijk gezegd niet meer hoe...
Aan het einde dat Isa het rose briefje zag liggen op de tafel ,kon ik mijn tranen niet meer bedwingen,ooh mijn god dacht  ik wat erg.....en waarom ? hij had Isa en de kinderen waarom kan een mens zo negatief zijn terwijl hij eigenlijk alles heeft,in het boek is me duidelijk geworden dat hij steeds meer in zichzelf ging zitten en dat hij steeds meer overmeesterd werd door depressies....
Ger heeft ook een paar jaar een depressie gehad,maar ooh mijn god ik moet er niet aan denken dat ik alleen zou achterblijven..........


Het boek laat me niet los,vooral het einde ,ik vraag me dan toch altijd nog af,waarom antonie waarom,er was toch heus wel een uitweg al zag je die misschien nog niet...
Ik weet namelijk dat heel erg vaak als men zelfmoord pleegt het eigenlijk een schreeuw om hulp is...
tenminste dat was het bij mij toen ik 17 was of 16 weet ik veel,shit nu weten jullie dat ook al ..
ach ja is zolang geleden,en door mijn  rot jeugd zag ik ook even geen uitweg en dan is dat de makkelijkste weg zou je denken,echt niet ,want je moet godverdomme toch veel lef hebben om het uiteindelijk te doen........

Waarom zit een mens zo gek in elkaar denk ik soms,dieren zijn altijd wel blij en gelukkig,komt het door ons verstand dat we daarom teveel nadenken???
Bij het syndroom van down zie je ook dat die heel gelukkig en meestal blij zijn...
Misschien was Antonie wel heel begaafd te begaafd,maar zoals ik heb gelezen was hij altijd bezig met anderen....hij zorgde goed voor zijn lichaam door yoga massages etc schrijft Isa ,maar hij had dit niet alleen lichamelijk moeten doen misschien ook geestelijk...ach ja wat zou het 
Het is te laat,weer een leuke persoonlijkheid dood weg.........bah bah
Ik zou willen dat er geen ellende op de wereld was,dat niemand een rottijd hoefde te doorstaan.
Maar ieder huisje heeft zijn kruisje ,en iedereen krijgt wat op zijn bord...

Ik heb Isa op haar facebook een persoonlijk berichtje gestuurd,gewoon omdat het moest van me,
ik kan het boek niet loslaten,ik blijf er aan denken en hoop dat het goed met ze gaat,raar net of ik door het lezen nu een band met haar heb,dus een goed boek ,
ik zou zeggen lezen.....

Ik eindig deze week met boeken die nog moet gaan lezen,
volgende waar ik aan ga beginnen is:


Drukke week voor de boeg, 
dinsdag weer naar Maastricht ,woensdag jarig (terry moet maandag en woensdag hele dag werken)
donderdagavond vergadering meuterklup,vrijdag komen ze afdak maken,s avonds feest bij Gnt ger 25 jaar op de zaak,zaterdagavond weg .......wordt al moet bij de gedachte,soms wil ik liever helemaal niks als lekker op de bank blijven liggen.......


Geen opmerkingen: