karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

vrijdag 24 oktober 2014

emoties en tijdmachine

Dinsdagavond  21 oktober

savonds hebben we samenfilm gekeken,snachts was ik weer lang wakker,dus toen ik terry om 4 uur naar beneden hoorde gaan,ben ik ook naar beneden gegaan en gezegd ga maar terug naar bed ik doe wesley wel voeden......

Woensdag 22 oktober

ik was toch al zo lang klaarwakker,afijn tegen vijf uur terug naar bed om ergens na zes in slaap te vallen en pas kwart over negen wakker te worden pfff paniek,

ik wil nog in bad en moet nog eten,en om tien uur heb ik een afspraak weer bij Brenda
http://www.massagemierlo.nl/

Nou ja dan maar douchen Karin,dus eerst lekker gedoucht,daarna vlug wat eten,en de koffie kon ik niet meer helemaal opdrinken,hij was warm en soms heb ik dat bij warm of koude mijn tanden zon pijn doen,en het lijkt wel of dat juist altijd is waneer het niet uitkomt....dus vlug vlug ,maar de auto gepakt ,want het was stormachtig weer...
Brenda verwelkomde me,en we keken elkaar aan,en ik voelde het is goed bij haar,
het voelt vertrouwd....nog even kort over de vorige keer gehad,en het leek wel of we allebei tranen in onze ogen hadden...
Ze koos voor een andere aanpak,massage van hoofd,longen en nek...en mijn voeten in warm water en daarna voetreflexologie ........

heeeeeeeeeeeeeerrrrrlijk ik was daarna compleet ontspannen..
bedankt Brenda ik kan er weer even tegen...
We hebben nog even heerlijk gepraat en aan het einde mag je altijd een lotje trekken,eentje welke voor jou de meeste aantrekkingskracht geeft.
ik heb een spreuk getrokken en er stond:



Hoe waar......................

Daarna moest ik me gaan ontspannen verder thuis dus heb ik eerst even heerlijk op de bank gezeten en daarna de vorige blog  geschreven en pas s middags met Terry naar de winkel gegaan en even naar Jan en Francien (oma en opa van Terry) geweest samen..
Die hadden namelijk van KIKA (kinderkankerstichting) een mooie aap voor Wesley gekocht..
Terry had besloten om vandaag naar haar huis te gaan en spaghetti te maken,dus om 16:00 vertrokken ze...
En nu had ik even tranen die over mijn wangen biggelden,mijn kleine meid is uit huis,nu definitief..
Kleine meisjes worden groot,en ik hoop zo dat ze haar draai vind,ze krijgt het nog druk genoeg met alles dus de tijd zal alles wel verzachten.
Maar misschien komt het ook omdat we weten dat ik ongeneeslijk ziek ben,dat het afscheid nu zo anders is???
Wetende dat ze het heus wel gaat redden begon ik aan het eten..
We aten wortelstamp  met worst,en ik ben verslaafd geraakt aan die worstjes van de lidl ,
ik heb ze al gebruikt in de spaghetti wat iedereen heerlijk vind,ik had ze nu alleen voor mezelf 
door mijn wortelstamp gedaan,want mijn pittige mosterd was op,en zoals gewoonlijk haal ik altijd alles op voorraad voor iedereen behalve dingen voor mezelf,die vergeet ik dan ,dus geen mosterd bij de wortelstamp  ble..........
s avonds hebben we nog een film gekeken geloof ik ,ik was er met mijn gedachten niet echt bij,
Morgen weer ct-scan in Maastricht en boodschappen doen....

Donderdag 23 oktober

Pff weer wakker gelegen natuurlijk,maar mezelf tegen half negen maar uit bed gesleept,want ik moet nog tanken en mijn grote boodschappen doen,dan langs de apotheek en doorrijden naar Maastricht..
Dan naar huis,dan koken en dan even op Wesley gaan letten,en dan kaartavond..
Wordt al moe bij de gedachten ervan .
Volgens schema heb ik alles afgewerkt,nou ja mooi niet,want ontdek net dat ik dus weer vergeten ben om mijn lekkere pittige mosterd te kopen.
Als schuldige geef ik Paul Naus maar de schuld,want die buurtte  met mij in die gang waar de mosterd stond.
Alles was klaar en ik ging kwart voor twaalf naar apotheek,dacht nog als het druk is ,doe ik het daarna wel,maar er was maar 1 persoon voor mij...
Maar ja dan zal je altijd zien dat er maar eentje helpt en toen tweede mij ging helpen moest die weer die eerste ergens bij helpen,du iets over twaalf kon ik pas aanrijden naar Maastricht ..
Pffff niet stressen Karin ,als je niet op tijd haalt door file of zo dan bel je gewoon op,is gelukkig niet net als met Pet-scan dat ze speciaal radioactief spul moeten bestellen speciaal alleen voor jou..
Onderweg ging alles prima,maar zodra ik de snelweg opging bij de mac in weert was het druk pfff
Maar toch kon ik goed doorrijden om maar net op tijd in Maastricht aan te komen,want eer je geparkeerd hebt en ik naar de afdeling radiologie ben gelopen....
ik mag officieel  mijn auto dan bij oncologiecentrum zetten en mijn parkeerkaartje dan klokken zodat ik gratis eruit kan,maar dat is zo omslachtig,moet ik alleen voor dat kaartje helemaal naar de 5 e verdieping,dus ik neem de parkeerkosten maar voor lief en parkeer gewoon voor bij de normale mensen..........nou ja  normaal hihihih 
Ik stap in de lift en meen dat ik op de 2 e verdieping moest zijn,er stapte na mij nog twee mensen in,maar toen ik op het bordje radiologie drie zag staan,zag ik dat ik me vergist had...
De man en vrouw na mij stapten vlug uit en liepen heel vlug naar de poli ,ik wist dat je eerst een nummertje moest pakken,dus ik liep meteen naar het apparaat,waarop de man voor mijn neus vlug op kaartje  krijgen duwde en het voor mijn neus weggriste......pff hekel heb ik aan dat soort lui,
hij had dat kaartje anders wel gekregen hoor,ik moet toch wachten is het niet hier dan dadelijk wel voor ik bij de Ct-scan naar binnen mag,dus wat maakt mij die hooguit 1 minuut nou uit,hier in Maastricht hebben ze overal banken staan ,zodat je lekker kunt zitten als je op je beurt moet wachten,dus wie doet je wat....

Ik heb maar heel even hoeven wachten bij de Ct-scan en was meteen aan de beurt,en leuke  jongeman kwam me halen en ik moest mijn geboortedatum weer zeggen natuurlijk.
Bovenlichaam vrij maken..................ik dacht bij mezelf ja daag zou je wel willen he...
Ik heb een sportbeha aan zonder ijzer en joggingbroek zit ook niks in dus..
OOh nee dan mag u alles aanhouden...
Heeft u al vaker een ct-scan gehad,ik dacht kan jij dat nou niet zien in de computer maar goed,ja al vaak,in gedachten probeerde ik te tellen vanaf  vorig jaar augustus,ik kreeg ze niet geteld zoveel.
Ik moest liggen en hij koos voor mijn rechterarm om in mijn slagader het infuus waar de contrast door wordt gespoten te prikken.
Vreemd dacht hij is de eerste die als ze al mijn tattoos zien,kiest voor mijn rechterarm,omdat daar minder tattoos zitten op de prik plek..

Hij kon de slagader niet vinden en moest een tijdje kloppen,ook vreemd normaal prikken ze meteen goed...
Maar goed het leed was geschiet,armen omhoog en ogen dicht Karin gaan we voor 5 minuten weer..

Terwijl ik mijn ogen dicht doe hoor ik altijd de geluiden beter ik hoor dan hoe de scanner steeds harder rond gaat draaien,ik denk was het maar een tijdmachine,die me nu bracht naar al mijn geliefde die ik kwijt ben en dat we terug in de tijd konden gaan om alles weer goed te maken met mijn gezondheid of zo,of in de toekomst hoe lang leef ik nog???

Mijn gedachten worden verstoord...

Adem inhouden............................................en ademt u maar door...

en zo 2 keer en dan Er wordt nu contrast ingespoten en krijgt u het warm he...
Dan krijg je zon vieze smaak in je mond,en wordt alles heel warm en je denkt echt dat je in je broek plast...............maar dat is niet,is zo raar.
Ondertussen ben ik dat natuurlijk al zo gewend.
Maar ik heb me bedacht dat ik de ct -scan voortaan de tijdmachine ga noemen,
want eigenlijk is het zo dat als de uitslag goed of slecht is het mijn TIJD beïnvloed toch..
De jongeman verbind mijn arm en ik moet nog tien minuten buiten zitten wachten en als ik me goed voel mag ik naar huis.
Ik ga zitten en begin aan mijn eten,heerlijk als je al vanaf half elf niks hebt mogen eten,en drink van mijn flesje water en eet een mandarijn.
Zo ik kan er weer tegen,en kan gaan.
0.80 was ik maar kwijt,ik was nu ook niet zolang geweest,omdat ik eigenlijk maar net op tijd was.
En nu kon ik heerlijk de autodrop die ik vanmorgen gekocht had op gaan smikkelen hmmmm..
Gelukkig was het echt hel rustig op de terugweg,op de andere baan stond inmiddels een lange  file voor het stoplicht..
Ik merk wel dat ook autorijden veel vergt van mijn concentratie,en op zon momenten ga ik even braaf rechts rijden en wat minder hard.
Ik was tegen drie uur thuis ,kei moe plofte ik op de bank................efkes  bijtanken..
Half in slaap steeds omdat Rocky steeds attent was op iets wat buiten gebeurde,hij beschermd me he..
Maar ik had ook nergens anders puf voor,zelfs niet om me te bewegen.
Pas toen Rocky weer overeind kwam ,omdat Ger thuis kwam ben ik maar op gestaan,oh ja ik moet koken pffffffffffffff
Aardappelen spruitjes en vlees...
Om half zes toen we aan het toetje zaten kwam Terry en Thomas Wesley al brengen (ze gingen met Amanda en Chris naar Duitsland boodschappen doen),ik heb hem te bed gelegd boven,want hij hoefde om zeven uur pas eten,ik wilde dit  verhaaltje gaan schrijven,maar ik hoorde hem steeds huilen..
Nou ja dan laat maar,ik moet zoiets toch op mijn gemak kunnen doen,dus klapte mijn laptop in en ben hem boven gaan halen..
Om 19:00 heb ik hem eten gegeven en van tevoren hebben we heerlijk even genoten van zijn kijkgedrag...
Kwart voor acht heb ik hem te bed gelegd en iets voor acht kwam Helga van der Ham mij ophalen voor onze kaartavond met Wilma en Martine en Anja.
En we hebben weer heerlijk wat plezier gehad,we noemen ons het brillenclupje , omdat we allemaal met een bril aan tafel zitten...en nu hadden we erover om in plaats van ik rik te zeggen Bril en als je past ik Loens etc ...hihihihihhi..
Hoe moe ik ook ben zon avondje doet me altijd weer goed ..
Iets over twaalf lag ik in bed,en ik werd weer iets na vier uur wakker,gelukkig nu niet zo heel lang wakker gelegen, maar Ger heeft zijn darth vader masker weer niet op gedaan dus nu hoor ik zijn snurken weer pffff dan moet ik weer wennen aan dat gezoem en gesis van het OSAS  apparaat en dan weer omdat hij er niet mee kan slapen van zijn gesnurk.

Vrijdag 24 oktober

en was weer wakker toen  Ger zijn wekker ging en toen om acht uur weer...pff om kwart voor negen ben ik nog steeds   moe maar opgestaan,behang kan vandaag binnen komen.
En ik wilde deze blog schrijven nu het nog allemaal vers in mijn geheugen zit,mijn geheugen is naadje pet laatste tijd door al die medicatie..
Ik ben zo iemand die duizend en 1 dingen tegelijk wil doen...dus laptop aan om te gaan schrijven,bedenken  dat als ik nu alvast behang eraf haal we morgen  misschien dan wel al wat kunnen behangen,....
pff  want we hebben drukken weekenden,vanavond naar Rosita en Gerald en Jill...morgen avond feest van Jan van Harley club  Helmond die wordt wordt 60,volgende week vrijdagavond bij Loes en Frank,zaterdags om vier uur naar zus van thomas ,Dominique die is dan jarig.....pfff
Ooh ja en zondag heb ik gereserveerd bij een restaurant  wat hier tegenover ons wordt geopend,het heet ONS


http://www.ons-restaurant.nl/

En alhoewel het helemaal niet ons eten is,wij zijn niet zo van het culinair ,vond het gewoon leuk voor hun dat ze al klanten hebben,en als zogezegd   buren ,moeten we toch gaan proeven...
Dus zondagavond om half zeven gaan Ger en ik heerlijk met zijn tweeën  er heen.
Och als Ger en ik maar samen zijn ,rest maakt niet uit toch...
Nou ik ga verder met het behang eraf halen,en dan straks fysio en Terry die komt....



Geen opmerkingen: