karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

woensdag 10 september 2014

vreugde en domper vanwege bijwerkingen...

Maandag 8 september:

Het was heerlijk om de kleine verzorgd te zien worden door zijn ouders,en ik geniet ervan hoe rustig hij is..
Maar mijn pijn in mond neemt niet af,heeft zich verspreid over tong en wangen,ben nu met listerine bezig vanaf zaterdag maar het neemt niet helemaal af,dus alles wat ik eet of drink dan doet mijn mond erger pijn en lijkt alles wel schuurpapier.
gelukkig is mijn smaak niet weg,dus ondanks de pijn eet ik toch,zei het wat minder,want pijn is ook niet fijn..
Vandaag heeft hij een gehoortest gehad en de hielprik,hij sliep gewoon door de stoere kerel.
Alleen zijn rechter oor kon ze vanwege oorsmeer niet zien of dat goed was,dus moeten nu zoutoplossing in zijn neus doen drie maal daags en dan komen ze volgende week terug om te meten.


Omdat wesley vannacht paar keer heeft gehuild en Thomas zo weinig slaap heeft gehad de laatste dagen,hebben we besloten dat ik vanavond bij Terry slaap en wesley verzorgen en eten geven.
Gewapend met een thermoskan heet water zijn we voor zijn laatste voeding al naar boven gegaan,zodat thomas al eventueel kon gaan slapen..


Om elf uur zijn laatste voeding gegeven,hij heeft tot drie uur geslapen,maar hoorde dat hij wakker was en wilde het huilen voor zijn en heb hem toen om drie uur eten gegeven.


                                                              SELFIE

Daarna in bed hoorde ik hem steeds wakker en geluiden maken en bijna huilen,zodra hij aandacht krijgt of bij je ligt is het goed en is hij stil....omdat ik toch moe werd heb ik hem uiteindelijk tegen 5 uur maar tussen terry en mij in bed gelegd.......we zeiden nog we proberen het tot zeven uur vol te houden,en anders krijgt hij gewoon ietsje eerder zijn fles.
Maar tegen zeven uur sliep hij nog heerlijk.
Toch maar zijn luier gaan verschonen en fles gegeven en daarna weer heerlijk in zijn bedje gelegd.

Dinsdag 9 september:

Nadat wesley weer heerlijk sliep ,heerlijk gewassen en Maastricht om elf uur gebeld vanwege mijn mondklachten en foto ervan gemaakt en die opgestuurd
...ze zouden me terug bellen na overleg met mijn longarts.


allemaal rode vlekken achter in mijn keel ,wang en tong maar je kan niet zo goed een foto ervan maken..
daarna naar fysio geweest en vlug naar de winkel,om half drie belde maastricht:

Ik moest het aan de huisarts laten zien of het ontsteking of schimmelinfectie zou zijn.
Zodat ik meteen met medicijnen zo kunnen beginnen.
Ik kon meteen bij mijn huisarts terecht.
Nu blijkt het geen van beiden maar echt bijwerkingen van de iressa te zijn.
Overal rode vlekken en bij eten of drinken doet mijn mond nog erger zeer.
Dkt Janssen ging even bellen met Maastricht of hun nog middeltjes wisten,en omdat ze iedere keer werd doorverbonden,vroeg ze laat eens een foto zien van je kleinkind ........oooh wat een schatje en vertel Terry maar dat ik het een hele  mooie baby vind..
Maastricht zou nog overleg plegen met mijn longarts,maar die was in gesprek.
lidocainegel mocht,maar ook kamillethee en bosbessensap schijnt te werken..

 Dus recept Llidocaïnegel gekregen en advies om met bosbessensap te gaan spoelen.
En mocht er nog iets naders zijn zou maastricht mij nog bellen.

Nou meteen die lidocainegel gehaald bij de apotheek ,moet wel opletten dan met warme en koude dranken ivm verdoving..


En werd nogmaals teruggebeld door Maastricht.
Ik moet mijn dosering iressa halveren pffff schijnt dat je anders niet vlug van die bijwerking afkomt..
Net voor eten die lidocainegel gebruikt.
Werkt wel verdovend maar maar kort...

Maar baal nu dat ik dosering moet halveren.
En nog meer met de gedachte dat ik waarschijnlijk die klachten ga blijven houden zolang ik iressa slik...
want dokter Janssen zei al,dit zie ik bij meer met mensen die chemo hebben en dat gaat pas na de kuur over,ik zeg fijn ik moet iedere dag zon tablet slikken dus dan blijf ik er last van houden tot ik ermee stop......pffffffffffffff domper 

Wesly heeft zijn duim gevonden zon lief gezicht...................



en het wordt ene rocker of had ik dat bij vorige post al gezegd?/


Woensdag 10 september

Vandaag laatste van kraamhulp Eline (vriendinnetje van Terry en stagiaire) en Marianne uit neerkant,
hij is gewogen door Margo Verbunt die bijna na 44 jaar verloskundige ermee stopt,dus heb ik heerlijke gebakjes gehaald ,die we lekker hebben opgegeten..
Wesley was aangekomen 120 gram dus heel netje woog nu 3180 gram..
straks komen Eugene en willemien en vanavond Paul en Mieke

2 opmerkingen:

Esther zei

Jeetje ook al mondklachten....dat heb ik al sinds 2012. De lidocaïnegel neemt de pijn voor een tijdje weg. De tong is bijna 2 jaar veel roder dan normaal. Het voelt als 1 grote schaafwond. Bij mij is de pijn sinds een paar maanden veel beter, omdat ik 2 tot 3 keer in de maand fluconazol slik tegen schimmelinfectie, maar werkt ook op de infectie in mijn mond....ben wel blij nu ff van alles te kunnen eten :D

karin zei

Oke maar mijn huisarts zei dat het geen schimmelinfectie of gewone infectie was ,maar echt een bijwerking..
gelukkig dankzij de bosbessensap,lidocainegel en halveren van de chemopil minder last ervan...