karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 20 juli 2014

diarree,overgeven,slecht slapen en blaasontsteking

19-07-2014 16:56
Nou een bewogen week,
 maandagavond14 juli  ben ik naar de kazerne geweest,eerst een vergadering van het kerstdiner en daarna nog wat gebuurt en gerikt..
Sommigen zwijgen en zeggen niks,en sommigen vragen direct hoe het gaat etc.....ik ben er nog meer verstandelijk dan met mijn gevoel mee bezig..
Dinsdag waren we 26 jaar getrouwd,mooie bos bloemen gekregen van mijn schatje,
ik vroeg mezelf af hoeveel kan of mag ik die nog meemaken,de 40 gaan we nu niet halen omdat ik doodga pfff


Van dinsdag op woensdag heel slecht geslapen dan weer diarree en dan weer plassen,dus ben maar op de bank gaan liggen..
Wilde woensdagochtend urine weg brengen maar kwam er niet van en overdag ging het redelijk goed,
want woensdag  16 juli kwamen ze van de zorgboog langs ivm de babykamer etc.
maandag  14 juli hadden terry en thomas de babykamer in elkaar gezet ,het is zo mooi geworden.
dinsdag 15 juli heb ik de kleren gestreken en hebben we nog een plankje opgehangen...




Woensdag 16 juli de zorgboog was hier:
Alles was in orde en er moet met de verloskundige worden geregeld dat terry ivm met  mijn longkanker gewoon de hulp krijgt die ze nodig heeft,
omdat ze thuis nog woont en bevalt zou ze anders minder hulp krijgen ,omdat ik thuis ben....nou das ook fijn..
eeen fijn gesprek gehad,daarna ging terry en thomas naar de verloskundige en jawel net als zijzelf ligt die dondersteen in een stuit...hihihihi
hij kan mischien nog draaien,nou krijgt ze begin augustus nog een liggingsecho en als hij dan nog niet gedraait is,ze is dan 34 weken,dan moet ze naar het ziekenhuis en dan draaien ze die dondersteen,nu al een lekker eigenwijs ventje hahahaha...
Donderdag 17 juli toch maar mijn urine weggebracht ,omdat ik nog steeds dat warme brandende gevoel van onderen heb,en veel moet plassen..
vlug boodschappen gedaan en toen naar de psycholoog, Pieter...en gelukkig ik voelde een klik,was al bang dat het iemand zou zijn waarbij ik dat niet heb..
Rouwen heeft verschillende fases,ik moet opzoeken welke en we hebben over mijn gevoel etc gepraat...ik zit blijkbaar toch nog in de ontkenningsfase..
Je man en kinderen rouwen ook,en nu doen jullie net of er niks aan de hand is,jullie houden je vuile was binnen!!!!
oeps.........confronterend,ik zeg ik wilde pas zielig gaan doen als het bijna zover is,en het duurt hopelijk nog paar jaar dat ik dood ga..
hoe ik me voel dat ik doodga.........pfff wat moeilijk allemaal,tranen komen in mijn ogen,maar vallen niet,dadelijk moet ik weer door dat huisartsencentrum lopen,en dan kijkt iedereen me aan hoe ik eruit zie dnek ik nog....ik ben te verstandelijk bezig denk ik .
Ik zeg ik kan nog niet geloven dat dit dit over mij gaat...
21 augustus kan hij helaas pas weer,tja vakantie he.........
Smidags gebeld voor uitslag,maar het moest van huisarts op kweek dus morgenmiddag weer terugbellen.
nog even bij mijn schoonouders geweest.
Savonds kwam helga mij halen voor onze rikavond,nu bij de moeder van martine ,wilma omdat martine niet kon.
het was weer heel gezellig en besloten werd dat wilma voortaan meedoet,we doen dan degene die geeft zit stil.
En zo hebben we altijd 4 personen mocht iemand niet kunnen.
Nu voorlopig vanwege vakantie stoppen we even paar weken...

Vrijdag 18 juli  bij fysio opperde danny om mischien een brace vooor mijn enkel te laten maken,maar dan kan ik niet meer in mijn schoen,
en het valt best wel mee,mijn hand ben ik banger voor dat ik niet kan koppelen...
Daarna naar de bieb gegaan en weer lid geworden,heb nu een boek over waargebeurd verhaal van iemand met kanker en eentje over de fase van rouw.
smiddag nog een leuke thriller uitgelezen heerlijk buiten lekker in mezelf in het boek..
Oeps moet huisarts nog voor uitslag bellen,jawel blaasonsteking,heb antibioticakuur voor 5 dagen voorgeschreven gekregen,
ik zeg kan dat wel met die chemopil??? ja kan,maar toch waarom weet ik niet heb ik ook nog even maastricht gebeld,
en jawel mag gewoon.
Nou het was al 5 uur,dus maar vlug naar apotheek fietsen,met pet op en jas aan,het was druk,komt er iemadn heel schaars gekleed langs me zitten,
en die  zit met een boekje te wapperen en die kijkt me aan.........zo van pff wat jij aanhebt,en kijk haar terug aan,met van waag is iets te zeggen hahahahah
Nou dus 5 dagen 2 maals daags capsules innemen,hopelijk is het zo over,he tis een bijwerking van iressa de blaastonsteking..
Heb smidags ook maar een wit vestje besteld,want niet in de zon mogen komen met deze temperaturen is een hele opgaaf..

Savonds kwamen de buren erik en rianne langs om te vragen hoe het gaat en te buurten,
daarna kwamen ook nog jose en tonie met een mooie bos bloemen..............moooi bedankt nog..(vroeg nog waar heb ik dat aan verdiend,
dat weet je wel,eigenlijk moeten we iedere week een bos bloemen komen brengen.)




Bijwerkingen:
Diaree heb tot nu toe al 10 tabletten moeten inslikken vanwege te erge diarree,maar twee maal overgegeven,maar soms zo misselijk en bijna overgeven,
meestal als ik dan met diarree al op de wc zit,dus er komt een klein emmertje in de wc te staan,want dat gaat niet tegelijk he..
huiduitslag wordt langzaam aan erger,en mijn gezicht moet er nu ook echt aan geloven bah bah
blaasonstekking,hoofdpijn is nog maar soms gelukkkig,moe blijft maar das logisch..
probeer toch door de fysio en zoveel mogelijk op de fiets te doen mijn conditie zolang mogelijk te behouden..
En van de zenuwziekte of ..nog spierpijnen,gewrchtspijnen en mijn huid brand weer heel erg,ook mijn hoofdhuid..




nou volgende week mag mijn brace af,en moet ik woensdag ctscan longen,en moet ik 3 uur vantevoren nuchter blijven!!
nog nooit meegemaakt voor een ctscan...

nou fijne dagen nog met die troppische temperaturen

Geen opmerkingen: