karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

zondag 30 juli 2017

juli 2017

Zaterdag 1 juli 

Alle nieuwe meubels staan klaar:


Vandaag krijgt wesly zijn sleutel.
Spannend maar we staan vroeg op want we moeten eerst naar Ospel want ik ga midcontrols ophalen,en anders kan het niet meer vandaag..
Om kwart over tien zoiets zijn we in zijn nieuwe woonplek.
Eerst het officiële gedeelte natuurlijk.


Veel gesjouw ,deur beneden staat een zwaar object bij om die open te houden ,maar bij de andere deuren niet en via galerij naar zijn woongroep.....
Eerst wandmeubel in elkaar gezet en daarna zijn bed en dat was best veel werk,tussendoor komen er verschillende begeleiders langs en een bewoner,bleek dat de zoon te zijn van iemand uit mierlo die we kennen..
Even naar huis toe eten en volgende lading in laden en Jasper kwam ook helpen en die gingen ook wat inladen van zijn kamer ...weer sjouwen tuurlijk en weer in elkaar zetten ,nu ging het ietsje harder,want jasper en wesly deden op de gang dingen in elkaar zetten en wij op zijn kamer behalve bedbank die ook de gang...tegen zes uur waren we klaar ongeveer,alleen zijn bureaustoel en 2 cd kasten moesten nog in elkaar worden gezet,dat komt morgen.....




Zondag 2 juli
Rest in elkaar zetten en voor je het weet is het alweer twee uur geweest,Jasper en Wesly hebben daarna nog ingericht en keer met spullen op en neer gereden..
'Jasper stuurde deze foto's


                                         hier achter tegen zijn klerenkast staat een bedbank



Savonds ben ik mijn midcontrols op mijn motor gaan zetten.


Links verliep best voorspoedig alles ging erop behalve toen ik wilde  schakelen niks...pff raar morgen maar weer verder dacht ik dus rechts verder gegaan maar,maar we kregen het niet los de moer van de remstang ...



Links verliep best voorspoedig alles ging erop behalve toen ik wilde  schakelen niks...pff raar .


morgen maar weer verder dacht ik dus rechts verder gegaan maar,maar we kregen het niet los de moer van de remstang ...

maandag 3 juli
nog keer op en neer gereden met spullen en ging al zijn spullen een plek geven, Ger heeft hem net voor het eten opgehaald.
Hij besluit om er vanavond voor het eerst te gaan slapen..
Met kleine naar winkel en hij mag weer in een graafmachine zitten..


 Frank V van de brandweer zou om 16 uur even komen.
Ik ben eerst weer even gaan kijken naar mijn schakelpook,dus eeraf en er weer op,en jawel hij schakeld...(trots)
Nogmaals proberen om de remstang los te krijgen..............noppes..
Toen kwam Frank V ..
Hij draaide het meteen los natuurlijk,terwijl Ger en ik echt beide met baco etc bezig waren geweest......... en hij wilde verder gaan,maar stuitte weer op een meedraaiende moer van remstang .....rest kon ik zelf wel zei ik nog heel stoer ....Frank V bedankt weer...
hij zegt ik denk dat je deze cover eraf moet halen,want nu draaide een andere moer weer mee..
Er zit toch geen olie in,nee zeg ik......
Maar .............
Ik kom er niet uit ik krijg de cover er niet af,de timercover moet er ook af,de uitlaat heb ik er al half af..........ben uitgeschoten en een kleine wiek in mijn hand auw....
Ger zegt nog moet dat allemaal los voor midcontrol??
Vraag anders raad aan Frank van de meuterklup heeft altijd aan Harleys gesleuteld.........hmm goed idee ik app Carin met deze foto en de vraag hoe ik die los moet krijgen..

ze zegt Frank zegt kom maar hier met je motor dan ,hier heeft hij gereedschap etc...
Ik stuur terug,hmm ik heb hem al half uit elkaar liggen en stuur een foto mee:




Waarop ik terug kreeg:
Frank zegt dat je overal af moet blijven,je hebt teveel los gehaald..
Dus ik maar wachten en maar nergens meer aankomen.....

Blijk ik geluk gehad te hebben dat de cover er niet helemaal af is gegaan.
Want dan hadden er de nokkenassen,en stotterstangen etc allemaal zo uit gevallen en dan ben je pas veel geld kwijt........

Pff wat een geluk dat ik toevallig niet verder ben gegaan ,want had op you tube een filmpje gezien dat ze die timercover met popnagels eruit boren........

Goed Frank ging aan de gang en in no time zat de midcontrol erop..
Ook deze Frank bedankt..

Daarna hebben we nog gezellig samen buiten gebuurt,want Carin was ook mee gekomen..


Dinsdag 4 juli 
jaja het ziet er echt heel gezellig uit,hij heeft redelijk goed geslapen.
Op naar het gemeentehuis,dacht ik !
Blijkt dat voortaan de stadswinkel te heten en ligt niet meer waar ik in eerste instantie heen ging,maar voortaan tegenover pathe.
Nou hij is een hellemonder geworden.....
klein stukje tuin..



Hier kaarten,lekker eerst even buiten wat gekletst...
Woensdag 5 juli
Nadat Ger van zijn werk  kwam met mijn motor naar Joppen Ger zijn motor ophalen die heeft een nieuwe accu en nieuwe voorband...
Dus ik achterop mijn eigen motor...onderweg denk ik nog hmm zou hij niet bijna op reserve zitten?
Zegt Ger als we er bijna zijn,benzine is op,dus hop op reserve..
Bij bikers4bikes hadden ze mooie floorboard voor op de forwards,maar blijt dat mijn rechterkant gedraaid is wat geforceerd zit...hmmm eerst maar eens recht zien te krijgen...
Shoo wieng zegt nog hij lekt,ik zeg nog nee ik heb hem net afgespoten...

Maar onderweg na het tanken ruik ik een sterke benzine geur...
we rijden door het Jasper en vlakbij de a67 kan ik niet meer schakelen , pff mijn pookje ben ik verloren net zeg ik over de communicatie (toch makkelijk)Ger draait om en gaat kijken,en inderdaad nog geen 50 meter achter me ligt het....toch maar loctite aan doen..

én bij thuiskomst zie ik weer een plasje onder motor,ik veeg er met mijn vinger overheen jawel benzine..
A3 maar appen en die zegt starten en stationair aten lopen en dan als hij afslaat benzine kraan weer open en weer starten dan gaat het vuiltje misschien door de hoeveelheid benzine wel mee...maar na dit 2 keer gedaan te hebben ging hij nog harder lekken en Ger zei hier ga jij niet meer mee rijden..
A3 was toen zo vriendelijk om de motor hier thuis te komen ophalen en zou gaan kijken wat er mis was.....
En hem maken zodat ik zondag toch met de picknickrit kan meerijden.....

Donderdag 6 juli Wesly is 28 jaar en is hier friet komen eten en had gebak meegebracht..
Vrijdag 7 juli
Ik heb smorgens wes zijn oude bed uit elkaar gehaald en naar beneden gebracht.. ..
Daarna fysio nog 1 keer geprobeerd de legpress,maar daarna weer zon last van mijn nek dat ik die niet meer ga doen...
Ger heeft smidags vrij gepakt en we hebben vloerbedekking gehaald en erin gelegd..
Daarna Terry der bed en kleine meubels naar boven gebracht en ons bed vast op onze oude slaapkamer neergezet...rest is voor morgen weer....
Savonds naar Corinne en Charles geweest en gezellig buiten gezeten en gebuurt..
denk dat charles toch binnenkort weer motor gaat rijden.

Zaterdag 8 juli
Ja weer verder eerst achter maar kast verschuiven etc,daarna kon ik mijn motor gaan ophalen dus even tussendoor naar Ospel gereden met Ger zijn motor heen en samen terug.....
Probleem verholpen een slang was er los,er was teveel lak op binnenkant tank en hij was van binnen verroest.........dat probleem moeten we in de winter gaan verhelpen,dan maar meteen andere kleur spuiten...
Daarna smidags boven alle kleding overhuizen en schoenen en tv etc...

savonds bij Wes zijn om zijn verjaardag en nieuwe woning in te gaan zegenen..
was erg gezellig hebben gelachen..
Zondag 9 juli
We waren vroeg wakker,en weinig geslapen die hond joenkerd steeds omdat hij onze gezelschap mist...
Even tanken en lekker rijden...............en wat hebben we lekker gereden.
En de picknick was in Nederweert bij een zaak van Johan smits uit mierlo....heerlijk en het weer was ook heerlijk......
Na de pauze ging het gas er wat meer op......ook even heerlijk.
Dus op naar huis om de formule 1 terug te kijken,voordat iemand de uitslag al zegt...
Bij mijn motor neerzetten zag ik redelijk wat olie overal..

Daarna huppa tv aan en formule 1 kijken spannend.......pffffff ja haden we beter mee kunnen gaan naar het spitje..Max lag er de eerste ronde al uit.....

Maandag 10 juli
Ik ga koken ,maar had van het opruimen nog servetjes op de tafel liggen,in mijn ooghoek zie ik de kleine die pakken,ik dacht eens kijken wat hij ermee gaat doen,en jawel hij gaat ze netjes op de tafel leggen hahahahah

Laatste oefenavond brandweer.

                                            Laatste oefenavond voor Nol en Jan ze moesten eerst een hv oplossen
en daarna een kerkbrandje....


Daarna naar de kazerne voor het nablussen..
Was ook gezellig,maar was moe,dus was op tijd thuis..
dinsdag 11 juli
fysio ik moest een oefening doen waarbij ik in banden hang en dan een  squat doen...pff mijn hartsslag ging omhoog en werd duizelig dus even leunen en wachten toen opnieuw maar nu was het erger ik dacht ik val dadelijk flauw.......dus ben gaan zitten,die oefening doe ik maar niet meer..
moe ben ik zo moe,en ik heb de laatste tijd toch vaker een licht benauwd gevoel.....
Ria was er ook de vrouw van ik ben zijn naam kwijt maar hij komt al heel lang bij de fysio en vertelde me dat zei ook dezelfde operatie had gehad als ik ..
Toen ik ze zag en daarna even sprak toen wist ik het,ze heeft een paar keer bij Gerard mee achterop gereden..

kaarten bij anita eerst even lekker buiten gezeten..
woensdag 12 juli
wat een scheetje is het toch he...

Hoezo slecht appeljaar?????




Donderdag 13  juli
Boodschappen gedaan en ga benzinefilter bestellen,maar die zijn niet zo duur is verzendkosten meer..
Ik ap A3 of hij die ook heeft liggen en jawel dus app dat ik eraan kom...
En ik ap Martine zou ik tegen 2 uur zijn dat ik wat later kom..
Dus lekker op en neer naar Ospel,maar wat een wind op dat windscherm....pff mischien dat ik toch beter een origineel Harley Davidson kan bemachtigen keer op marktplaats..
Ik heb ook ventieldopjes gekocht....kroontjes,want ik voel me een prinses op deze motor.
Wat rijd hij toch fijn en sturen ook heerlijk ik kan hem overal heen smijten,een sportster is gewoon mijn ding dus....
Op naar Martine ,die mij meteen een rondleiding gaf,wat een mooie kippekooi....
zie fot's en niet van je andere kippekooi hahahahahaha

Mooi he....
Ze zijn druk bezig en het wordt heel erg groot...benieuwd naar het eindresultaat.
Teun wordt ook al groot en was wat verlegen tegen mij,hij kan wel hard lachen .
Ik kreeg een telefoontje van Anita,de moeder van Rosa is overleden vanmorgen...pfff wat erg voor rosa die er juist pas langs is gaan wonen zodat die moeder zo lang mogelijk thuis kon blijven..
Zo en nu koken ...met mijn gedachten bij de moeder van Rosa..

Vrijdag 14 juli
savonds naar Helga en Marion want die gaan tot nadat wij vertrekken voor onze vakantie naar hun huisje in kroatie..
zaterdag 15 juli
We zijn 29 jaar getrouwd...
dus romantisch samen naar de stort alle rotzooi weg gooien,en kleding in kledingcontainer.
En voor Ger zijn vader zijn broeken opgehaald.
En even gekletst bij zijn ouders........we haden vanavond eigenlijk kaartjes van ac/dc tribute band,maar hebben geen zin,zijn moe en de band vind ger achteraf gezien toch niet zo goed.
dus romantisch thuis..
dinsdag 18 juli
fysio en daarna op kazerne naar archief,dan vlug naar huis douchen en eten en aanfietsen naar de kerk..
Pf wat een verdriet weer,vooral toen Rosa ging voor lezen ...gelukkig ha dik zakdoeken bij..
Daarna bij de koffietafel nog gebuurt met fam vd westen en ouders anita en rosa...
Vrijdag 21 juli ik ga naar rosa en help beetje maar er valt niet veel te helpen..maandag misschien als de metselaar komt..
Dus ga naar huis en doe voor het onkruid weghalen...
Zaterdag 22 juli
Ik moet vroeg op,om voor acht uur getankt te hebben en daarna naar Nieuwegein te gaan beautyfarm A-style ...
We zijn hier vorig jaar in september met anita en rosa geweest..
Nu met ons kaartclubje dus met zijn 4 en..
We krijgen koffie en ik maak vlug 2 fotos want dadelijk zwemkleding aan en badjas en dan mag je geen horloge of gsm meer bij je hebben..........
Het was heerlijk en we hebben zo gelachen vooral in de zoutgrot,daar hebben we water met Himalaya zout gedronken.
daarna zijn we bij wesly wezen kijken hoe hij woont en hebben we daar tegenover bij het barierke gegeten...het was heerlijk..
Maar ik had eigenlijk al een klein beetje hoofdpijn toen we uit de zoutgrot kwamen....
Of misschien kwam het van de hitte van de sauna of snelbruiner??
En die werd na het eten steeds erger en ik zat ook bomvol,en hoe dichter ik bij huis kwam hoe erger het werd,ik zette Jeanny af en zei,pff nu dadelijk migraine tablet..
Ik moest toch even naar Ger zijn wond kijken had hij met stanleymes in zijn arm gesneden,maar ik kon me niet echt focussen meer ik was zo moe,ik zeg kan je niks aan doen gewoon pleister erop..
Hadden we alleen nog maar kinderpleisters ...ach ja...
Ondertussen eerst een migraine tablet meteen gepakt en voelde me gewoon best ziek,maar om meteen bij thuiskomst naar bed te gaan vond ik ook zo sneu voor Ger.
Hoppa ik moest vlug naar de wc want ik kreeg weer diarree aanval..
Dus even op de bank filmpje kijken........maar ik voelde me steeds slechter en ongeveer om half tien moest ik overgeven ik stikte zowat in mijn eigen kots zoveel kwam eruit,tja dat was dan mijn eten..
Dus toch maar naar bed en ik was mee vertrokken..
Zondag 23 juli
Ik werd vroeg wakker maar de hoofdpijn zat er nog steeds ,gelukkig niet meer zo heel erg..
Dus maar 2 paracetemols gepakt .
Gelukkig werd het daarna beter en kon ik mijn motor een beurt gaan geven...
oude bougie rechts



oude bougie links



Nieuwe bougies plaatsen..





nieuwe versnellingsbak olie en oliefilter en motorolie....daarna nog ventieldopjes als kroontjes op banden gedaan.....
benzine filter kunnen we niet plaatsen want de slang is te kort...

Hoppa klaar en nu naar buiten en starten..

hij loopt mooi,als hij nou nog eens geen benzine zou lekken uit de overloop...

Yes hij loopt super........todat ik weer benzine zag lekken..............pffffffff wan ellende
Even navraag gedaan aan tjolkman van het sportsterforum,vlotternaald blijft weer hangen.....
en a3 reageerd daarna  met hetzelfde antwoord..

Wat een shitzooi.........tja daar kan ik nu even niks aan doen,moet nog over nadenken of ik de carburateur zelf ga doen of weer wegbrengen.........weer geld....
Bij binnenzetten maar eens foto van binnenkant tank gemaakt...wat een roest niet normaal..

Dus dat moet eerst opgelost worden,dan de carburateur.
Even hebben we erover om tank te reinigingen met azijn,maar of het zo zuiver wordt?
Rustex en andere middelden ,coaten etc ben je ook zo tegen de 100 euro aan kwijt,dan kunnen we beter een nieuwe tank kopen zegt Ger..........
hoppa weer geld ...........dus morgen kijken voor een nieuwe tank,meteen eentje die meer inhoud heeft dan maar.......

Maandag 24 juli
Vroeg op rusteloos geweest vannacht over 4 weken gaan we op motorvakantie,en ik had donderdag eigenlijk afspraak om mijn banden te vervangen...........dat heb ik maar alvast afgezegd,ik kan voorlopig nog niet rijden.
Heb a3motoren gebeld en verteld welke tank ik wil een paucgo tank van 4.2 gallon ,

hij besteld hem en die is waarschijnlijk woensdag al binnen........
Nu bedenken vlug wat ik erop wil..............ooh mijn god alles moet zo vlug ineens..
savonds met ger leuke dingen bekeken en wat hij wel of niet kan maken..
Daarna naar brandweer naar archief gegaan..

Dinsdag 25 juli
fysio...route maken voor Harleyclub Helmond voor de 100 miles tocht...
verf zoeken voor tank te beschilderen......en besteld

savonds kaarten Jeanny had allerlei dingen koolhydraat arm gemaakt want dat zijn hun nu met zijn drieën aan het doen.......

Woensdag 27 juli
Ik ga bij Dokter V langs op zijn praktijk thuis....
ik kom aan op de fiets en hij zegt wat ben je kortademig,ik zeg ja maar ik ben toch een stuk long kwijt en ben op de fiets.......hmm keek hij nu toch bezorgd?
Ik wil update van mijn medicijnenpaspoort...Hij zet een stempel op een medicijnenuitdraai van de apotheek.
En laat me even zijn motors en leuke
vertrekjes heel mooi ingericht zien met muurschilderingen Amerika stijl...heel erg mooi....
opletten op vakantie zegt hij nog ..........vlug naar huis en koken.
Savonds komt Frank V van Loes om samen de remolie te verversen,voor duurt het even wat langer voordat hij druk opbouwt,maar achter is het zodra we bij dat rotschroefje konden zo gepiept...
Daarna heeft hij mee onderkant van mijn carburateur afgehaald,ik heb het schoongemaakt met remreiniger,en mijn vlotternaald heeft hij bekeken en opnieuw alles weer terug.....
We zullen kijken of hij nog lekt zegt hij nog,ik zeg nog ja dadelijk gooit hij weer van dat roet in de carburateur...........maar we starten hem en niks lekken...........dus voldaan ga ik savonds naar bed...super toch ,bedankt weer

Donderdag 28 juli 
Ik zou vandaag mijn nieuwe banden erop laten leggen,maar het probleem van roest in de tank moet eerst opgelost worden!!

samen met Terry en kleine bij a3 motoren mijn nieuwe tank gaan ophalen..
Daarna even samen naar Wesly geweest.
savonds dus andere tank eraf en de nieuwe uitproberen,maar we hebben het zo gezien het past niet!!!
Maar meteen bericht gestuurd dat het niet past en foto´s,ik baal hmm en schilderwerk nu...



doe ik toch wel zegt ger........maar eerst de tank ontroesten,hij haalt vlug schoonmaakazijn en ik ga raad vragen aan iemand die ik van het forum ken,een kapitein op een schip en maakt veel motors en bouwen...
Azijn erin en moeren en bouten en samba doen en nacht laten intrekken.....

En toch zit ik te dubben,deze tank vind ik super mooi,maar heeft dus maar 13 liter inhoud...

vrijdag 29 juli 
Azijn bijgehaald zodat er nu 12 liter in zit.....
Weer onze kapitein om raad vragen......

savonds komen de buren op bezoek eens bijkletsen te lang geleden..

zaterdag 30 juli
Even de kleine bij ons in bed en samen opstaan tegen 9 uur gingen we aan de tank beginnen,Helft eruti en Ger ging weer samba doen(schudden) daarna , deed ger alles eruit op een shirt,zien wat een rommel,maar toen zagen we ook iets anders vellen...oude coating toch nee he .....




zijn we met rioolslang in de tank en hoge druk erop toen zei Ger he de roest was weg maar komt nu weer heel snel terug,kapitein om raad vragen en die zei spoelen met benzine en tank zsm volgooien is vliegroest............





maar toch ook nog maar eerst weer azijn en toen warm water met dreft weer en weer spoelen,en droog föhnen en benzine erin en toen toch maar weer Frank geraadpleegd want we kwamen een brok coating tegen die we er niet uit kregen was veel te groot.....

En wilden de kapitein ook niet meer lastig vallen met mijn appjes(bedankt nog)
pff ach gewoon laten zitten zegt Ger..
Kom maar eens naar mij met de tank,dus wij naar de overkant...Hij kijken maar de benzine is toch helder...kijk maar eens in deze tank ,hij had een oude bsa staan,dus ik kijken ook roest...zolang de benzine niet troebel wordt geeft dat niks........pfff gerustgesteld.
Hij gaf me nog een benzine filter wat je kan schoonmaken van k&n en wij naar huis.
Benzinefilter monteren ,tank erop en zadel etc,schermpje lukt op dat moment niet,maar hebben haast dat komt nog wel..

Alles kan er weer opgebouwd worden,vlug Huijbers gebeld en ik mog als ik er voor drie uu was nog komen om de banden erop te laten leggen.
Dus vlug boterham gegeten en omkleden en op de motor..........starten en wat denk je.......
pfffffffff om moedeloos van te worden hij lekt weer hard benzine.

Frank weer appje gestuurd,gewoon gaan tanken en rijden dat
vuilte schiet dadelijk misschien wel weer los.............bij tankstation best veel lekkage,onderweg ga ik langs Ger  rijden en wijs naar beneden,ik zag dat het niet goed was ,dus bij de rotonde vlug richting frank dan maar,die had al geappt kom er maar mee hier...........dus waren we nog niet veel verder,ik kon wel janken en dacht zo hoeven we niet meer te gaan........
Maar Frank loste het probleem weer vlotternaald vast vlug genoeg op,en nu kunnen Ger en ik dat ook wel voort zelf.....bedankt weer wordt een beetje eentonig...
Maar goed wij op pad weer richting Schijndel en jawel waren kwart voor 3 in Schijndel en een klein half uur later gingen ze banden monteren...........
                                                     en die rijden fijnnnnnnnnnnn

We rijden binnendoor naar huis en besluiten om in Nijnsel even een frietje te gaan pakken...
In totaal zon 80 km gereden,en nog geen lek te bekennen...gelukkig....





Daarna gaan we naar Frank en Loes om hun een schilderij van Elvis te gaan geven wat hij mooi vond...
Ze zeggen nog tot donderdag zijn we thuis,ga maar veel rijden ,mocht je nog een probleem krijgen kan Frnak het mischien oplossen..(bedankt maar hoop nu toch echt dat we geen trubel meer krijgen...
Lekker nog even gekletst en vlug douchen en even liggen en op naar de verjaardag van Anita...

Zondag 31 juli

Ik poets mijn tank en laat Ger er mijn nieuwe sticker op plakken,heb weer een zeer goedkoop adresje gevonden...en staat me toch super leuk..............





voorlopig maar niet spuiten eerst eens rijden en kijken hoe de tank het doet...........alhoewel ik liever meer inhoud zou hebben...
We gaan even motorrijden ik heb een rit gemaakt ,de 100 miles rit dus die gaan we rijden,wat een mooie route tot vlakbij Roermond,we komen bij een gesloten weg en die ging naar nettetal,maar nu moet je helemaal om omdat er niks in de buurt is ...dus zijn we maar via kronkelwegen naar huis gegaan...maar de Tom Tom doet gek,we kunnen thuis niet meer aanklikken en hij was ipv naar volgende punt z(punt overslaan ) weer terug naar punt 2 aan het gaan.........pff nu dat weer...
Ik denk nog even zal toch geen voorbode zijn ??
Maar goed ik moet eigenlijk tanken ,maar zeg doen we dan thuis wel,bij de 190 moet ik hem op reserve zetten,we reden toen in Lierop bijna mierlo...ach dan weet ik ook zeker dat het goed is ...was namelijk bang dat hij nadat ik hem op reserve zet weer zou gaan lekken daarna...
Er kon 10 liter in en ik had er 195 km mee gereden dus hij rijd 1 op 19.5 niet slecht...
Ik app met Joop en Frank......alles is goed (nog wel) geen lek meer gehad...
Nou nog 18 dagen en dan vertrekken we,ik kan onze regenpakken niet vinden,deze week maar eens goed zoeken..........en die tom tom na laten kijken.......
Dinsdag trouwens weer bloedprikken en ctscan in maastricht en 8 augustus uitslag...
Als er niks bijzonders is dan ...
tot na onze vakantie in september....fijne vakantie allemaal




Geen opmerkingen: