karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

vrijdag 5 mei 2017

april tot 5 mei........operatie op komst

Zo we zijn weer aan het schrijven.

Er is weer veel gebeurd,we zijn met kleine op controle geweest bij de KNO arts en alles zag er goed uit.
Zijn praten gaat heel goed en hij wordt een echte donderstraal hihihi,ofterwijl leuk om dingen juist te doen die niet mogen,lekker uitdagen dus.

Dinsdag 28 maart.
Ben ik naar Corinne geweest .
het was heerlijk weer dus lekker op de motor erna toe.
Ze is een Lotgenoot en ex-buurvrouw en ex meuterklupper .
Hun nieuwe huisje in de Rijpel is echt een paleisje.
Enigste minpuntje aan heel de situatie nu is dat ze uitzaaiingen in haar maag heeft.
Ze slikt hier nu pillen voor ,maar ze heeft heftige bijwerkingen,net als ik in het begin misselijk en overgeven en diarree.
Maar wat is het overal netjes afgewerkt en mooi ingericht,super....
We hebben gezellig gebuurt en kwamen op het onderwerp huisarts.
Corinne had dezelfde huisarts als mij,en is mede door de verhuizing naar Dkt V..... gegaan....
Ik was het al bijna vergeten,maar ik was echt weer boos na de laatste keer misselijkheid en overgeven dat huisarts terwijl ze recept kwam afgeven niet even kwam kijken naar me,want wat maken die 2 minuten uit,oke ik snap als je die veel op een dag hebt....maar goed het voelt niet goed!

Maar goed ik twijfel al langer om over te stappen naar Dkt V... ,maar wilde hem eigenlijk niet met al mijn medische rotzooi lastig vallen...
En omdat er toen een nieuwe plek was ontdekt in de longen ,dacht ik misschien gaat zo informatie van Maastricht etc verkeerd lopen met een overstap.
Maar ja ik ga het toch doen zei ik tegen Corinne.
Hoe ze nu ineens ook bij dezelfde huisarts uitkwam, kwam door Hein..........
ooh ja die kennen elkaar ook,ik vergeet gewoon zoveel...

Middags kwamen onze Wes zijn werkbegeleider en zijn thuisbegeleider praten.

zondag 2 april
We zijn gaan motorrijden,had een hele mooie route van 196 km ,we vertrokken vanaf Ger zijn zus Helga om half elf en waren tegen half 4 al weer thuis.
Even stop gemaakt vlakbij kevelear in de Welshe hut,lekkere aspergesoep gehad..
het was smorgens beetje  fris,maar daarna heerlijk...





maandag 3 april



Verder is Ger 5 april naar Gianni di Nini geweest in Düsseldorf samen met Helga..


Kussens gekocht eindelijk mooie naar mijn zin...



zondag 9 april


Maandag 10 april ik had gebeld afgelopen vrijdag voor telefonische afspraak met de orthopeed voor een spuit onder echobegeleiding in mijn schouder weer.
Hij belde me smidags op en zei meteen Mevr vd Berg u kunt u beter laten opereren,want dat ac gewricht is helemaal kapot...hmmm ja aangezien ik links ook voort last van mijn schouder heb zou dat misschien toch beter zijn,en dan gaat pijn weg,en kan ik daarna er weer gewoon op slapen en nog belangrijker,weer beter mijn bips afvegen,mijn beweging met die schouder was namelijk al jaren slecht...
Euuh hoe lang kan ik dan mijn kleinkind niet optillen en motorrijden.
6 weken........ikke tellen oke goed ik doe het...
U wordt gebeld voor afspraak bij mij ,dan leg ik u alles uit.
Daarna werd ik terug gebeld en kon vrijdag al komen.
Savonds naar archief in de kazeren geweest en bij thuiskomst deze mooie maan.

vrijdag 14 april 
Daar vertelde hij we halen een stukje van het sleutelbeen af van ongeveer 1 cm en daarna groeit er littekenweefsel op die plek en dat geeft meer stabiliteit.
Hij bekeek mijn schouder nog eens en ik moest aangeven waar het allemaal pijn deed,en toen ik vertelde dat het laatste tijd ook vaak aan binnenkant elleboog en naar duim toe ging en dan mijn hele hand tintelt zei hij ik denk toch dat u terug naar neuroloog moet daarvoor,want dat komt niet van dat ac gewricht af,wel die klachten bovenop en aan zijkant schouder...
Ik zeg pfff ben eigenlijk wel zat van het ziekenhuis bezoeken,ik wacht wel tot ik uitval krijg,longarts heeft ook al gezegd dat ik voor de hoofdpijnen en misselijkheid naar de neuroloog toe moet..
Ik maak een snee op u schouder van zon 4 cm en u moet 1 nacht blijven.
Voor de operatie wordt u schouder verdooft door middel van een pipa blok en daarna krijgt u volledige narcose,pipa blok is puur tegen pijnbestrijding,omdat er toch een stuk bot wordt afgezaagd.
Ik moest me melden bij de verpleegkundige voor afspraak met opnamebureau.
Ze kon pas afspraak maken voor dinsdag 11 april omdat het paasweekend was....


Savonds naar Ad en Mathilde toe geweest.

maandag 17 april
Terry met kleine en Bert etc naar boerenbond museum in gemert..



Dinsdag 18 april
Op tijd me gemeld bij het opnamebureau ,
ik moest mijn ingevulde lijst afgeven,
Kreeg meteen een kaart mee alvast met de datum en boekjes over opname etc om alvast door te lezen.




kwam de verpleegkundig assistent  anesthesist me pas 20 minuten te laat ophalen,
sorry zei ze,ik moest u dossier en ingevulde papieren inlezen,en daar schrok ik wel van.
U heeft al veel meegemaakt en dan de longkanker.
Tja ik dacht eerlijk gezegd eerst ook dat jullie me misschien niet meer zouden opereren.
Nee hoor dat bepaalt de patiënt zelf wat die wel of niet wil in u situatie....
Ze ging mijn bloeddruk meten links en ze zei oeei wat heeft u een lage bloeddruk,ik was ergens anders naar aan het kijken en zei ooh das normaal,maar ik keek toch nieuwsgierig en schrok ook.
76 over 47 of zoiets heel erg laag ja.
ze ging rechts meten.
112 over 75 of zo veel beter,hmm gek,ik ga in dossier zetten dat ze bij u beter rechts kunnen meten.
Ik zeg maar lijkt me moeilijk als ze mijn rechterschouder gaan opereren.
Ik ga toch ook nog eens links meten.zei ze
en toen was die gelukkig al iets hoger,maar nog steeds verschil met rechts,ben alleen vergeten welke waardes die was...
Daarna zei ze ik ga toch even met de anesthesist vragen over je verwijderde long en hartritmestoornis en dingen,even wachten.
Duurde even en toen ze terug kwam ,hij wil toch nog een hartfilmpje laten maken en gegevens in Maastricht opvragen bij je longarts en hiervoor moest ik tekenen.
En vertelde ze ik moest zeggen dat je wel kans hebt bij dat pipablok dat je een klaplong krijgt!
Vandaar dat als je bv links een operatie moest krijgen aan je schouder je geen pipablok zou mogen,omdat ja dan te weinig long over houdt als die een klaplong zou krijgen...
Ik keek natuurlijk even raar,maar dat hoeft niet he,dat kan ....


vrijdag 21 april 
met kleine op bezoek geweest naar oogarts,advies druppelen en toch een oogonderzoek naar sterkte,misschien een bril...
zondag 23 april
selfie en foto's van de tuin


maandag 24 april
Kleine moest druppels in ogen en
S middags met kleine naar oogarts geweest hij moet toch aan een bril +1 aan beide kanten,dan hoeft hij zijn ogen niet zo in te spannen.
En die + betekent niet zoals bij ouderen + zei ze nog....

dinsdag 25 april
Ik ben weer bij Corinne geweest,morgen krijgt ze weer uitslag .
En dan is het altijd fijn als je een druk programma hebt,dat vind ik in ieder geval altijd fijn.

Ik had nu wel een bloemetje bij voor hun nieuwe huisje,vorige keer op motor is niet zo makkelijk..
Daarna stuurde ze me deze mooie foto:
Corinne wat voor gsm heb jij of heb je die foto met een camera gemaakt?


woensdag 26 april

Corinne appte me dat alles oke was over drie weken moet ze weer terug komen.
ik maakte een paar selfies met kleine.

Nou ja kleine hij praat zijn best ,Nee oma zegt hij dan als hij iets niet wil,hij weet echt heel goed wat hij wil,soms praat hij te snel en versta ik hem niet zo goed hihihih de druktemakker.
donderdag 27 april koningsdag
Ger heeft de pergola afgemaakt en nu kan de Toscaanse jasmijn goed groeien.
Kijk maar eens wat een plaatje nu de tuin...
                       bij deze tafel zaten 8 stoelen bij,maar hebben we onder afdak staan,
                       liever iets meer ruimte..


smmdags nadat kleine had geslapen naar de molen die zou draaien en wat vond hij dat leuk,dus even met opa in de molen geweest..
daarna heeft hij heerlijk gespeeld bij het gildeterrein.

vrijdag 28 april
Ik ben nog steeds bezig geweest met de routes ,maar ben voorlopig klaar.
alles bij elkaar zon 4000 km in 14 dagen waarbij sommige dagen minder wordt gereden als 250 km en 1 dag helemaal niet.
dit is de comlete rooute blauw en rood zijn verschillende dagen en de andere kleuren als we ergens langer zijn de vrije dag zeg maar..

                                                                hele route
met deze mooiste  passen;












rondrit lagio de magiore

                                                             route vanaf valezan
                                                           rondrit du verdon
                                          route bij 4 nachten bij motorhard hotel in de drome


zaterdag 29 april
savonds wezen buurten bij Henk en Helga van H,
Met de vader van Henk gaat  het niet goed.


woensdag 3 mei
Kriebelhoest steeds..
werd wakker met weer de hoofdpijn rechts,meteen 2 paracetamol genomen..
het leek af te zakken,
Ik heb maar mijn nieuwe huisarts gemaild of ik niet een verwijzing voor neuroloog krijg,had gebeld en ze denken dat ik net langer als jaar geleden ben geweest,was 16 mei maar ja ..
Netjes kreeg ik  smidags de code en kon ik afspraak maken..
vrijdag 12 mei kan ik terecht.
terwijl de kleine sliep heb ik ook even geslapen.

savond even naar fysiotherapie geweest om door te spreken wat ik aan revalidatie kan verwachten ik moet zeker de eerste week niks doen buiten de oefeningen maar niet gek opkijken als het langer duurt als 6 weken...is bij iedereen verschillend.
Na meerdere paracetemols over de dag heen ging het redelijk de hoofdpijn zat er nog rechts maar was te doen.
nachts helaas tegen 4 uur werd ik wakker en moest overgeven.......meteen maar zetpil primperan gezet...

donderdag 4 mei hele dag in bed gelegen, zware hoofdpijn rechts en overgeven,gelukkig met de primperan al minder als normaal.....
Ik ontving smorgens van helga van H dat de vader van Henk was overleden...gecondoleerd van ons..
Ger appte me of we zo überhaupt wel op motorvakantie kunnen met die hoofdpijnen en overgeven steeds!!!!!!!!
pfff ik moet er ook niet aan denken dat dit op vakantie gebeurd,volgende week naar neuroloog,waarschijnlijk is het migraine dan hopelijk tablet voor ....
vrijdag 5 mei
medicijnen ophalen,maar ze waren vergeten om de omeprazol door te geven,ach ja zag dat de tramadol maar voor 1 maand was als ik die maar 1 per dag zou nemen,ik ga dat proberen.
ben nu dus ook van de morfine tabletten af, nu op de tramadol die mag ik overal mee naar toe nemen in het buitenland.
Dus geen ingewikkelde procedures steeds met aanvragen engelse verklaring.


Vandaag dan toch maar mijn blog bij gewerkt,want ik was weer alles kwijt wat ik tuusendoor bij had gehouden pffffffffff,weer even getwijfeld te stoppen,maar ik vind gewoon ook voor de kleine en familie en vrienden leuk dat ze altijd  nog iets om na te lezen hebben als ik er ooitt(duurt nog heel erg lang hihi)niet meer ben...

P.S.
Trouwens Ger kwam terug van huisarts,liesbreuk dus ook operatie binnenkort.......






http://frankrijkpuur.nl/mooiste-bergpassen-van-frankrijk/






Geen opmerkingen: