karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

dinsdag 9 december 2014

tijd wat is tijd ? .................28 november tot 8 december

28 november tot 7 december

Tijd wat is tijd?
tijd is iets wat vergankelijk is,tijd verstrijkt , dus tijd is iets wat kostbaar is,
maar hoeveel tijd heb ik nog?
wat doe ik nog met mijn tijd?
gewoon doorgaan met koken en wassen strijken en naar bed gaan bla bla bla of 
ga je een wereldreis maken?
tja daar is geen geld voor  en je wilt je kinderen en familie en vrienden ook niet missen,
maar wat is tijd nog die rest???
Hopelijk heb ik nog heel veel tijd,
Maar ik ontkom niet aan het feit ,dat ik vind de tijd op mijn hielen zit


Zaterdag 29 november feest van Martine gehad was heel gezellig,
tijdje met moeder van Martine gebuurt en haar schoonzus over mijn kanker onder andere dat ik er zo positief over ben.........ik zeg tja wat moet ik anders,ik kan niks aan de situatie veranderen..
Waren ondanks dat ik op tijd naar huis wilde bijna  nog als laatste gebleven...

Zondag  30 november met heel het gezin en de honden naar oma en opa gewandeld.....
Daarna belde Tonnie nog of we een borrel wilde komen pakken,maar we waren zo moe en wilden heerlijk bankgangen...

Maandag 1 december
Heb een mail naar brandweer gestuurd, ik ben laatste tijd avonds zo moe,en het is zo koud en donker dat ik geen zin in heb om bardienst te draaien,ppfff soms nergens geen zin meer in...en komt ook omdat ik eerst in archief wat bezig kon zijn,maar nu dat stil ligt , hoef ik pas om negen uur naar kazerne en dan lig ik meestal al zo lekker op de bank,dat ik geen zin heb om eraf te komen..
Heb berichten terug ,mijn gezondheid gaat voor....even pas op de plaats...

Dinsdag 2 december

wesley kreeg zijn 2 e spuit alweer,en hij was nu al 5920 gram en 61.7 cm....hij groeit mooi met middellijn mee..

s middags fysio ,heb mijn pakket voor volgend jaar maar naar top gedaan,betaal nu wel veel aan extra pakket , ,maar heb die fysio gewoon nodig.
Het was druk bij fysio,pff heb ik een hekel aan...
volgende week ga ik op woensdagochtend....
Na fysio boeken terug gebracht en nieuw boek van Josine van Dalsum geleend..

Woensdag 3 december
S Morgens bij Brenda weer voetreflexologie gehad,heerlijk en sommige plekken doen zeer,
daarna leek ik meer rugpijn te hebben...
Savonds naar de buurvrouw Rianne,want die was jarig,en meteen op ziekenbezoek want Erik hebben ze zijn rug vastgezet...
Het was weer gezellig met ook Hans en Willeke en de ouders van Rianne erbij....

Donderdag 4 december
S Ochtends boodschappen en daarna meteen begonnen met koken,
Rosa en Anita mijn vriendinnen kwamen bij mij lunchen,ik maakte verse groentesoep en
kip met cajunkruiden en champignons en paprika en ui........en ui en kaasbroodjes voor bij de soep hmmmmm het was heerlijk en we hebben ook weer heerlijk bijgekletst..
En Anita kon eindelijk haar kraamcadeau geven aan wesley......hihihiih


 Anit had voor Rosa en mij een heerlijke chocolade gehaald met een lief kaartje erbij......

hmmmmm hij was heerlijk thanks Anita


S Avonds heb ik hoofdpijn ,weer aan rechterkant boven oog,misschien t e druk gehad??
Twijfel om te gaan kaarten ,Ger is ook al dagen niet fit en hoest en proest ook al...
Maar ik ben toch gaan kaarten,het was bij Anja en Frans en Cody en het was toch heel gezellig,in het begin was de hoofdpijn ligt aanwezig,maar daarna kwam hij steeds erger terug,om half twaalf lag ik al heerlijk in bed....pfff


Vrijdag 5 december

Wesley krijgt toch van sint al een cadeautje...

savonds  met ons gezin gegourmet,alhoewel we wel altijd heel vlug klaar zijn,
en dan die stank daarna.....

Zaterdag 6 december
Wesley gaat naar zijn vader tot maandagochtend...........
hmm ik ga hem missen,maar goed de vader heeft ook recht op zijn aanwezigheid..
Heb verder hele dag op bank gelegen ben niet fit,zit zowel geestelijk als lichamelijk efkes niet goed...
Ger heeft in sterksel bamboe gehaald voor om de buitenkooi te maken,want vrijdag heeft is blijkbaar de roofvogel weer geweest en nu lagen er een putter een mozambiquesijs en een vink dood in de kooi..................pfff wat en ellende de natuur,en wat die vogels tegenwoordig kosten...



 Heel frapant in de tuin bloeit 1 witte roos , en dat terwijl het al gevroren heeft..

Ger heeft ook de kerstboom gezet, alleen terwijl ik op de bank aan het lezen was,
we zouden eigenlijk uit eten gaan met Ronnie en Tamara,maar dat had ik afgezegd.......

resultaat is dat kerstboom niet helemaal goed in elkaar is gezet,de kleurencodes verdwijnen na zon 20 jaar van de takken............zodat je niet meer goed ziet waar je welke kleur moet insteken..
ach ik vind hem goed en mooi,onze vakantie en herinneringsboom...


zondag 7 december
 weer een lambalen dag............................ik ben niet fit ,
Toch maak ik een eigen gemaakt wit brood,omdat ik niet naar winkel wilde gaan,en ik toch een pak meel in huis had.....hij smaakte heerlijk..
Sorry vergeten een foto te maken...
we besluiten om eindelijk eens een fotoboek van onze vakantie reis naar Indonesië te  maken,
maar dat loopt vertraging,ik zit niet goed in mijn vel:
resultaat.....s avonds naar bed en niks aan album meer gedaan...


Maandag 8 december:


Wat is nu een jaar? 
En ik heb het gevoel dat ik tijd tekort ga komen voor alles wat ik nog wil doen. 

Is euthanasie eigenlijk ook zelfmoord en kom je dan niet in de hemel. ..?
Etc....allemaal vragen ..en gedachten. 

Ik wil echt  praten of discussiëren over  van alles wat met dood etc te maken heeft 

Jullie willen daar niet mee bezig zijn. .
Maar ik moet wel. 
Voordat het te laat is en mijn tijd om is....



Ik heb vanmiddag weer heerlijk even kunnen lezen in een boek dat een verpleeghuisarts heeft geschreven.

Tumult bij de uitgang : lijden, lachen en denken rond het graf ([2013])

dat zet je wel aan het denken over is er inderdaad wel leven na de dood .....en wat is lijden??
afgelopen week ook al boek gelezen over:



En Ger denkt wel dat het komt dat ik meer nadenk door het lezen,maar natuurlijk is dat zo,
en dat is mijn bedoeling ook, 

ik ben op het moment gewoon heel erg bezig met de vraagstukken:

Is er leven na de dood,
en doe ik wel of niet euthanasie en zo ja wanneer pas  je dat dan toe??
Hoe lang heb ik nog?
Wat wil ik nog allemaal meemaken of zien of doen??
Wat staat ons nog te wachten?
Ga ik als de tumors gegroeid zijn weer iressa iedere dag innemen,wetende dat ik dan bijv niet meer kan eten
zonder pijn aan mijn mond en tong en diarree en huiduitslag en kloven etc weer....tuurlijk doe ik dat denk ik maar hoe lang hou ik dat vol?
Wat kan ik zelf nog proberen om mijn leven te rekken ?

Heb al een ziekenhuis gevonden John Hopkins in Amerika die doen bij mijn vorm van longkanker wel longtransplantaties en heb hierop het UMC in Utrecht aan geschreven en die schreven mail terug ...ohhh volgens mij heb ik dat al vernoemd in mijn blog ergens..

Maar goed Ger en ik hebben tot half tien vanavond ons fotoalbum van Indonesië  Samen afgemaakt...
Daarna is hij naar bed gegaan,want hij moet komende weken om 6 uur beginnen , het is druk bij GNT..
En ik wilde mijn blog nog schrijven,want zit nu met gevoelens die morgen misschien weer  anders zijn....
Ik lijk wel het Nederlandse weer...pff
Ach de spanning stijgt weer,omdat ik toch soms meen dat als ik praat ik heser aan het worden ben,en meen toch bij inademing verschil te merken............of zie ik spoken....
Ik ga proberen te slapen,het is al bijna half 1 ...
morgen is weer een dag.......











Geen opmerkingen: