karinslevenmetlongkanker

karinslevenmetlongkanker

donderdag 20 november 2014

Weer even een dip en verdriet en boosheid en Terry met wesley weer thuis...

12 tot 20 November

Weet weer niet waar ik moet beginnen,
Woensdag 12 november is Terry weer thuis gekomen met de kleine de ruzies waren te hevig met haar vriend.........
Ik ga hier verder niet over uitwijden ,want het is privé,maar je snapt dat ik in de stress ben.

Maar goed zoals mijn vriendin zegt alles komt keer goed.........

We hebben wat kleren besteld via bonprix ,ik eindelijk een rood nep leren jasje,toch maar maat groter besteld omdat ik dikke bovenarmen heb,het staat geweldig....zo trots op mezelf dat ik meer koop voor mezelf...

Vrijdag 14 november overdag had ik een  lunch met reiscommissie  bij Rianne ,die tevens haar nieuwe huis showde,
een heel mooi groot huis,boven beetje kleiner,maar echt kei gaaf voor haar en Michiel..
En de croissants met brie ,honing en noten  waren heerlijk (eerlijk gezegd liever de noten apart ssst niet zeggen)
Maar ik knoeide per ongeluk koffiemelk op haar nieuwe stoel pff wit stof...heb ik weer..baalmodus..
s avonds is Terry even weggegaan en hebben wij de voice gekeken...

Ben  verder afgelopen week met Terry even naar de stad geweest en  

15 november hebben we een feest gehad bij Agnes en Mathe
.
En s middags waren oma en opa en Jasper op Terry´s feestje geweest..
Heb hele dag mee rondgelopen dat ik vorig jaar op deze dag de echte diagnose kanker te horen kreeg,
heb er eigenlijk met niemand over gepraat.....ach ja zal wel echt zon ding zijn waar alleen ik aan denk,en dan denk ik waar sta ik nu,en dan besef ik me dat ik eigenlijk nog geen stap verder ben als toen,ik heb nog steeds kanker.......pffff 


Maandag avond 17 november ben ik niet naar brandweer gegaan,pffffffff ik zit echt weer in een dip..

Verder was Terry die dag jarig,en kwamen Helga en Marion hier gezellig buurten...
Dinsdag 18 november ..weer fysiotherapie..

Ben nog aan het uitzoeken of ik mijn pakket verhoog naar 1250 euro fysiotherapie...
dan ben ik weer 12.50 of zo per maand meer kwijt,ik kan ook een beweegprogramma oncologie aanvragen bij mijn huisarts ,en dan krijg je 350 euro voor dan kom ik op 1100 euro uit voor fysio volgend jaar,maar ben zo aan het twijfelen,op het moment heb ik eigenlijk nergens geen zin in,
en dan denk ik wat heeft het eigenlijk voor nut allemaal,ik ga toch binnen 10 jaar dood of zo..
Ik voel gewoon dat mijn longen slechter worden,als ik inadem dan voelt het alsof het steeds dichter gaat zitten ,ik kan dat niet uitleggen...
Ik zie nog wel,doe het denk ik wel,wat is 12.50 per maand op een mensenleven,tenslotte is het voor mijn belastbaarheid veel beter.........
S Avonds naar mijn vriendin Anita gegaan ik moet even alles kwijt en advies vragen,want ik trek het niet meer allemaal alleen.......
Heerlijk even gepraat samen en tv gekeken,toch lekker om zo even je ei kwijt te kunnen..
Bedankt Anita..

Woensdag 19 november 
Om 11:00 zouden we Wesley naar zijn vader brengen,dus op tijd waren we er,Terry bleef in de auto zitten en wesley is er tot 14:00 geweest,nu gaat hij komende zaterdag van 14:00 tot zondagavond naar zijn vader....
Wij zijn naar de stad gegaan en ik heb voor Ger een broek en trui gekocht en voor mezelf een paar sokken hihihihi,We hebben even heerlijk een kleine lunch gepakt samen , en voor wesley zijn eerste kerstblouse en broekje.zo schattig...

s middags weer naar Brenda voor therapie..........heerlijk wat is dat toch een leuk mens en wat een fijne behandeling iedere keer......

Verder schrok ik deze week van dit op Facebook:


Bah bah wat kortzichtig van die journaliste,heb gezegd ik hoop niet dat je familie of jijzelf het ooit krijgt.....

Donderdag 20 november

Vroeg wakker,dus maar op tijd boodschappen gedaan,en daarna naar Pieter voor mijn gesprek,
ik vroeg meteen hoeveel tijd hij had,want ik zit vol met van alles...
Fijn even weer bij een onafhankelijk iemand te praten..
Maar ik heb nu heel veel boeken van de bieb hier liggen,over de dood en over euthanasie...
En ik vraag me toch steeds meer af wanneer doe ik at dan die euthanasie,wanneer is dat het juiste moment???
Ik verleg mijn grenzen steeds weer merk ik namelijk,
en dan kzij de prednison en de aamitriptyline en tramadol ben ik eigenlijk best weer mobiel en heb niet meer teveel pijn ...
Dus wanneer doe je dan zoiets?
Want ik wil niet dat ik op bed moet gaan lijden en wachten tot ik doodga en dat iedereen daar dan ook moet zitten wachten op mijn dood..
Ik mag wel thuis gelukkig,maar is dat wel verstandig met wesly en Terry erbij ??
Maar goed misschien is het wel allemaal pas over jaren nodig,waar maak ik me dan nu  al druk om???
Misschien omdat ik wel besef dat alles ineens anders en snel kan gaan,wat dat betreft is kanker toch gewoon een rotziekte..........bah bah
Gisterenavond was er ik sta op tegen kanker op ,ik ben geen donateur,ik heb zitten kijken roerloos en met tranen in mijn ogen,besef ik me ik heb kanker en ben niet meer te genezen........
Gelukkig was ik alleen ,want Ger was al naar bed...
Maar wat moet ik nu?
Heb afgelopen week op internet gezocht naar behandelingen,het John Hoppkins ziekenhuis in Amerika doet wel longtransplantaties bij kankersoort net als ik heb...
Heb daarop een mail gestuurd naar longtransplantatiecentrum in  Nederland en kreeg volgende mail terug:
Beste Mw van den Berg,

Ik heb uw vraag met onze longarts besproken.
De longarts zal er naar kijken en een uitspraak doen over eventuele mogelijkheid tot transplantatie.
Graag willen we u schriftelijk hiervan op de hoogte stellen.
Zou u ons uw adres willen laten weten voor het toezenden van de correspondentie.

Met vriendelijke groet, Marion


Marion(vanwege privacy achternaam gewijzigd)


Ben benieuwd Ger zegt maar die longen blijven toch maar jaar of zeven ongeveer het doen dan,ik zeg ja en als ik dat pas laat doen als het echt nodig is.....dan beginnen dan die jaren te tellen,stel ik zou dat niet krijgen ,heb ik toch die zeg zeven jaar minder....en vond dat niet eerlijk , ik rook niet,en het is niet uitgezaaid behalve in beide longen dan ....
Heb nog niks gehoord,wordt vervolgd............

Geen opmerkingen: